יום העצמאות שלנו

בלי הופעות נוצצות, ספריי שלג, פטישי פלסטיק ו'מנגלים' אפופי עשן בפארקים, אבל עם הרבה פטריוטיות, גאווה וערבות הדדית. תושבי העמק מתכוננים לחגיגות יום העצמאות ה-72 לישראל – בצל נגיף הקורונה

  1. מה מסמל יום העצמאות עבורך?
  2. מה הכי ישראלי בעיניך?
  3. מה יהיה הכי חסר לך ביום העצמאות ה-72 בשל הקורונה?
    jח"כ אופיר כץ
    jח"כ אופיר כץ

     

• אופיר כץ, חבר כנסת

  1. בעיניי יום זה מסמל את הדרך הארוכה שעשינו על מנת להגיע לכאן ולחגוג את עצמאותנו האמיתית במדינה משלנו, מדינת ישראל- מנרדפים ברחבי התפוצות לעם חזק במדינה יהודית ודמוקרטית שמגנה על אזרחיה.
  2. הכי ישראלי בעיניי זו הסולידריות בחברה- ההתגייסות המוחלטת והעזרה לאנשים שאנו כלל לא מכירים בעתות משבר או מצוקה, האחווה האמיתית שיש בין אזרחי ישראל היא זו שבזכותה, למרות הקשיים והאתגרים, אנחנו כאן כבר 72 שנים.
  3. הדבר שהכי יחסר לי ביום העצמאות בגלל הקורונה הוא המנגל עם המשפחה, אין ספק שזה דבר שיחסר להמון אנשים, אבל אנחנו חייבים להיות חזקים ולשמור על ההנחיות, על מנת שנוכל לצאת מהמשבר בקרוב ולחזור במהרה לבילויים בחיק המשפחה.

    ראש עיריית מגדל העמק אלי ברדה
    ראש עיריית מגדל העמק אלי ברדה

אלי ברדה, ראש עיריית מגדל העמק

  1. חרות, עצמאות, חופש במדינה דמוקרטית. להחליט כמדינה וכפרט(הקמת המדינה).
  2. סולידריות, ערבות הדדית.
  3. שמחת חגיגת יום ההולדת למדינה, יחד עם המשפחה.

    חבר מועצת העיר עפולה, איתי כהן
    חבר מועצת העיר עפולה, איתי כהן

איתי כהן, חבר מועצת העיר עפולה

  1. יום העצמאות מסמל עבורי יום חג ישראלי, גאווה במדינה, גאווה בצה"ל, יום בו עם ישראל יוצא לחגוג ולפקוד את כל האתרים הלאומיים שלהם זכינו.
  2. הכי ישראלי בעיני זה האחדות והערבות ההדדית שיש בין כל חלקי העם ברגעי משבר לדוגמת הקורונה – לצד החוסן החברתי.
  3. ביום העצמאות ה- 72 הזה יחסר לנו הביחד, הפקקים בדרך לפארקים, המנגלים הצפופים בפארקים, וההופעות. אבל למרות הכל אני משתדל להיות חיובי ואופטימי. מדינת ישראל ועם ישראל ידעו המון רגעים לא פשוטים לאורך ההיסטוריה אבל בטוחני שנעבור את זה. עם ישראל חי חזק ומאוחד יותר מאי פעם.

    יונה משה דוד
    יונה משה דוד

יונה משה דוד, יזמת עסקית וחברתית. מתמחה בתחום היזמות, יח"צ וכתיבת תוכן

  1. יום העצמאות עבורי הוא יום של גאווה. גאווה במדינה מלאה בעוצמה שהצליחה עם השנים להוות בית אמיתי לאנשים מגוונים שחיים יחד בכבוד הדדי ובסובלנות. גאווה במדינה המורכבת מיזמים ויזמיות, מנהיגות ומנהיגים בכל הגילאים ובכל מקום בארץ, שדואגים מדי יום להשפיע על הסביבה בה הם חיים, להפוך חזון למציאות וליצור כאן חברה לתפארת מדינת ישראל.
  2. ההורים שלי, מסמלים את ארץ ישראל היפה.
  3. המסיבה המשפחתית בערב החג שהשנה לא תתקיים. מדובר בהפקה המרכזית והמושקעת של השנה הכוללת גם הדלקת משואות. הייתי רוצה לפתוח אותה לקהל הרחב, אך נהלי ההפקה לא מאפשרים זאת. עמכם הסליחה.

    יניב בוגנים
    יניב בוגנים

יניב בוגנים, מנהל אגף תרבות בעיריית עפולה

  1. יום העצמאות מסמל בעיניי את יום הקמתה של מדינת ישראל שכנראה בזכותה ניצלו חייהם של מיליוני יהודים לאורך כל שנות קיומנו. זו תזכורת לנס יום של הודיה וערבות הדדית.
  2. הכי ישראלי בעיניי זה הביחד, המעבר מעצב לשמחה, ללכת לים באמצע החורף, למצוא הקשרים מאיפה אתה מכיר אנשים חדשים שפגשת.
  3. הכי חסר לי כמנהל תרבות שמחת ההמונים והעוצמה שכולם מתקהלים יחדיו תחת חגיגה וציביון למדינה. חסר לי שהשנה לא אוכל להעניק את המזון לנפשם של ההמונים כמידיי שנה – לצהול ולשמוח. חסר לי המנגל עם ההורים ולנשום אוויר מבלי לפחד. חסרה היכולת לצאת ולתור את ישראל היפה.

    אילנית בן ישי
    אילנית בן ישי

אילנית בן ישי, מנהלת בית הספר היסודי "גוונים" בעפולה

  1. יום העצמאות מסמל עבורי את הזכות שלנו כעם לזכור שיש לנו מדינה יהודית ישראלית, להניף את הדגל בגאון וגאווה ולהתפאר בהישגים בתחומי המדע, המחקר הספרות והאומנות ולזכור כפי שאמר יגאל אלון:" עם שאינו מכבדה את עברו גם ההווה שלו דל- ועתידו לוט בערפל".
  2. הכי ישראלי בעיני זו היכולת שלנו כעם ואומה להנציח את ההיסטוריה, לשמר את המורשת, לאהוב את נופי המדינה המרהיבים ולטייל בה לצד שמירה על ערכי המדינה. להיות ישראלי חם ומסביר פנים ולא לשכוח מערבות הדדית במיוחד בימי הקורונה המאתגרים את כולנו.
  3. השנה יחסר לי מאוד טקס יום הזכרון לחללי צה"ל ברמה האישית – משפחתית כבת לאב ששכל את אחיו ואחיינו, ה"ביחד המשפחתי", הזכרון האישי והלאומי שחזק ועוצמתי בימים אלו בין שואה לתקומה ו"לתפארת מדינת ישראל".

 

יגאל אעידן
יגאל אעידן

 

יגאל אעידן, מנכ"ל "אעידן" חברת אבטחה וסדרנות 

  1. יום העצמאות מסמל  בעבורי את עצמאות מדינת ישראל.
  2. הכי ישראלי בעיניי? לראות ישראלי בחו׳ל ולנהל איתו שיחה חמה וחברית כאילו אנחנו חברים כבר שנים ארוכות
  3. הכי יהיה חסר לי השנה זו עבודת האבטחה באירועי עצמאות השונים שנערכים ברחבי ישראל, אירועים בהם אני נחשף לתושבים המיוחדים של המדינה. יהיה חסר לי מאוד גם לראות את טקס המשואות המרכזי בהר הרצל במתכונת הנוכחית בלי קהל.

    שניר פרידמן
    שניר פרידמן

שניר פרידמן, מנכ"ל החברה הכלכלית בגלבוע

  1. יום העצמאות מסמל עבורי את תקומתה של מדינת ישראל וקיבוץ הגלויות מכל קצוות תבל.
  2. להתחיל לדבר עם כל בן אדם זר ולעשות מחקר את מי שנינו מכירים ומאיפה.
  3. הכי יחסר לי? מפגש גדול ומחבר עם החברים.

    אילנה פרץ עייש
    אילנה פרץ עייש

אילנה פרץ עייש, מנהלת היחידה להתנדבות העירונית באגף לשירותים חברתיים בעיריית מגדל העמק

  1. מה מסמל יום העצמאות עבורי? גאווה עצומה להיות שייכת לעם שלחם על עצמאותו וניצח. עצב על כאב ואובדן של בנינו ובנותינו  שבזכות גבורתם ועוז רוחם קמה מדינת ישראל. דווקא השילוב הטרגי בין שניהם מדגיש את המיוחדות, הלכידות, הסולידריות החברתית, והערבות ההדדית של עם ישראל .
  2. הכי ישראלי בעיניי? החום והאחווה האנושית, ההתגייסות של  העם כולו לעזור בעיתות מצוקה ומשבר, ההתנדבות להירתם לכל משימה, להושיט יד לנזקק, לעשות את הבלתי אפשרי למען האחר. אני גאה מאד בתושבים ובמתנדבים שלי שהתגייסו למען הקהילה ללא היסוס ובכל דרך אפשרית. השנה יום העצמאות הוא מיוחד עבורי. בני הבכור התגייס לצה"ל ומשרת כלוחם והגאווה גדולה עד מאד.
  3. מה הכי יחסר לי השנה? כל מה שהיינו רגילים אליו יחסר. המסורת המשפחתית, ההתכנסות לחגוג ביחד – הורים, אחים אחיות וכל המשפחה. נחגוג השנה באופן שונה ותואם מציאות בלב גדול, מחבק ושומר מרחק. אני מאחלת לכולנו להמשיך להיות מאוחדים, ערבים זה לזה ולהרבות בטוב.

    קובי אוחנה
    קובי אוחנה

קובי אוחנה, צלם אירועים ואופנה

1 יום העצמאות מזכיר לי מדי שנה שיש לנו מדינה נהדרת ותודה לאל אנחנו כבר לא בגולה ומשנה לשנה אנחנו הופכים להיות מעצמה יותר ויותר גדולה.
2 החמימות, הסחבקיות הישראלית, היצירתיות, הגמישות המחשבתית והערבות ההדדית בעת משברים דוגמת משבר הקורונה אותו אנו חווים בעת הנוכחית.
3הכי יחסר לי המשפחה שלי ובמיוחד ההורים שלי שלא נוכל ל"מנגל" יחד בגלל הקורונה.

אבי אמויאל
אבי אמויאל

אבי אמויאל, מנהל אבטחה בחברת בן בטחון

  1. יום העצמאות מסמל עבורי את עצמאות העם היהודי, יום מלא שמחה וגאווה.
  2. הכי ישראלי בעיניי? מטס חיל האוויר שממלא אותנו גאווה מדי שנה ולצערי השנה ייערך במתכונת אחרת למנוע התקהלויות.
  3. השנה יחסר לי לראות את כל החברים ובני המשפחה חוגגים בחגיגות העירוניות, עם הזיקוקים, ספריי השלג והתושבים המאושרים.