יוזמה מבורכת: גמ"ח ביגוד חדש בעפולה 

יעל שמש פותחת בעפולה את "טהרת רבקה": גמ"ח שמלות כלה, ערב, חליפות חתן ולבוש יום יומי. המטרה: סיוע למשפחות מעוטות יכולת.
צילום: אלבום פרטי
מאת: אור גבראלוב

זה לא סוד שבשנים האחרונות עלות השכרתן או רכישתן של שמלות כלה וערב שברו שיאים חדשים ונאמדים באלפי שקלים ולעיתים אף יותר. ההוצאה הגבוהה הזו מקשה לא פעם על זוגות צעירים בראשית דרכם. מתוקף ידיעה זו החליטה יעל שמש, תושבת עפולה, לעשות מעשה ולפתוח את  'טהרת רבקה', גמ"ח חדש של שמלות כלה וערב הכולל גם שמלות לבת מצווה, חליפות חתן ולבוש לחג.
"הבנתי שיש פה בעיה, שלנשים רבות ובכלל, לציבור רחב, אין את האפשרות הכלכלית הזו לרכוש בגדים לאירועים באלפי שקלים לפריט", סיפרה יעל, 30, נשואה לאריאל ואם לארבעה ילדים: "לאחר שחברתי ארגנה חתונה לאחרונה נחשפנו יחד למימון העצום שנדרש לרכישת בגדים לאירועים והבנתי שיש פה בעיה. העלויות פשוט מופרזות והגמ"ח שפתחתי הוא בכדי לסייע ולהעניק פתרון חלופי ונוח על מנת שכל אדם יוכל לאפשר לעצמו לחגוג ולשמוח.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


אני מקבלת בגדים במצב טוב שאנשים שלא משתמשים בהם ומוכרת אותם בסכום סמלי של חמישה עד עשרה שקלים למעוטי יכולת. מהכסף הזה אני רוכשת שמלות כלה וערב ונותנת את השמלות האלו להשכרה – שוב במחיר סמלי – ובעזרתו אני מגדילה את מאגר השמלות והלבוש. חשוב לי לציין כי מדובר בחליפות ובשמלות מפוארות בשלל סגנונות וגזרות שמתאימות לכלל האוכלוסייה ובהזדמנות זו אני רוצה להודות למעצבת יפית אוחיון שעזרה לי מאוד ולבעלי אריאל שלווה אותי בתהליך ההקמה".
מלבד הגמ"ח יעל מספרת שהצליחה לגייס ולרתום למצווה החשובה גם מעצבת שיער, מאפרת ואפילו קוסמטיקאית שעושה ציפורניים. הכל על מנת לאפשר לזוגות צעירים להכנס בשמחה ובשלווה תחת ברית הנישואים ולעזור לאחר. כמו כן יעל מדגישה כי היא מעוניינת להעשיר את מאגר השמלות שלה וכל תרומה של מלבוש שלם ובמצב תקין יתקבל בברכה.

ביום שני הקרוב ייפתח רשמית גמ"ח טהרת רבקה, ברחוב העלייה 10 שבעפולה. שעות הפעילות יהיו בימים שני ורביעי ו9:00 עד 12:00