יובל יוספי בטור אישי: ירידה לצורך עלייה

מחזיק אצבעות להפועל עפולה, אבל מציע גם לחשוב קדימה. למרות שנותרו עוד לא מעט נקודות בקופה,עורך הספורט של "חדש בעמק" יובל יוספי כותב בטור אישי, על הצורך של קברניטי הפועל עפולה לחשוב מחוץ לקופסא

אוי, כמה שכאב לי על הפועל עפולה ביום שני האחרון. וזה לא קשור לעובדה שאני עפולאי שרוצה שהעיר שלו תצליח בכל התחומים, אלא שהשנה, הפועל עפולה מצליחה לעורר חמלה גם אצל אחרוני המרחמים.
למרות שהקבוצה יצאה לפגרה של שלושה שבועות, והיה לה מספיק זמן בכדי להתכונן למשחק הזה כמו שצריך, וללמוד את בני סכנין מספיק טוב, היא שוב הפסידה, הפעם בתוצאה 3-2 במשחק חוץ מול קבוצתו של סלימאן אזברגה. ואת האמת? זה לא ממש הפתיע אף אחד.
המועדון, שחווה תחילת עונה קשה, שלושה מאמנים, שחרורו של אדריאן רוצ׳ט(שהיה לשחקנה הטוב ביותר בעונה שעברה) והתפטרותו של היו״ר עמיר נוי, נשאר היחיד בשתי הליגות הבכירות שעדיין לא אסף שלוש נקודות.
למרות שמאז שאת הקבוצה מאמן שלומי דורה, מאמן מוערך שלא פחד מתווית התואר המפוקפק של ירידת ליגה ולקח את הצ'אנס לשתי ידיו, אכן חל שינוי, והקבוצה מציגה שיפור, זה עדיין לא מספיק לניצחון בכורה, ותוצאת המשחק מבססת את העפולאים במקום האחרון בליגה הלאומית.

• סדר עדיפויות! לטוס לחו"ל או לנוח בבית ולהתכונן לקראת החלק המכריע של הליגה?

העובדה שחלק מהשחקנים טסו לחופשה בחו״ל, במקום לנוח בבית ולהתאמן קשה לקראת החלק השני והמכריע של העונה, שיקבע אם הקבוצה תישאר בליגה, בוודאי לא עזרה. אז נכון, הפועל עפולה הייתה לאחת מקבוצות הצמרת בליגה הלאומית בשנים האחרונות, ורשמה לא מעט הישגים, כמו עלייה לחצי גמר גביע המדינה או זכייתה בגביע הטוטו של הליגה הלאומית – אך האם הירידה שממנה כולם מפחדים, באמת תהרוס את המועדון ותגרום לו להיתקע בליגה א׳ שנים רבות? התשובה היא לא. ההפך הוא הנכון.
דווקא במצבה הנוכחי, ירידת ליגה היא שתגרום להפועל עפולה לחזור לעצמה, ואף תעניק הזדמנות לשחקנים מקומיים, שבשנים האחרונות נדחקו הצידה ומשוועים להזדמנות אמיתית מהמועדון.

שחקני הפועל עפולה. צילום צחי רייזל
שחקני הפועל עפולה. צילום צחי רייזל

ממילא המועדון נמצא בבעיות כלכליות, והמצב הנוכחי לא באמת מאפשר לקבוצה לצרף שחקנים בכירים, ולבטח כאלה שיעזרו לה להילחם נגד הירידה.
הדוגמא הכי טובה היא של ערן לוי, שחקן מוכח שיכול היה לעזור לעפולה במשימת ההישרדות, ואותו שלומי דורה כל כך רצה להחתים, אך לבסוף זה לא יצא לפועל עקב המצב הכלכלי הקשה של הקבוצה.
כולם במועדון נורא חוששים מהירידה, ולעתים נדמה שרק בעקבות הלחץ הכבד והפאניקה מקבלים את ההחלטות, אבל האם מישהו עצר רק לרגע לחשוב מה יקרה אם הקבוצה תרד? מה עם השינוי החיובי שיוכל לבוא עם זה? ומה עם בנייה מחדש של המועדון, שנפגע מקצועית קשות מההחלטות שקיבלו קברניטי עפולה, וגם התדרדר תדמיתית עם פיטורי המאמנים התכופים ושחרורם של חמישה שחקנים בכירים ערב תחילת העונה?
הפועל עפולה צריכה להתחיל מחדש, לייצר לעצמה קבוצה צעירה ורעבה שתוציא את המועדון לדרך חדשה, לבנות שלד שירוץ בשנים הבאות, ולהביא צ׳אנס אמיתי לילדים המוכשרים שנמצאים במועדון. שחקני הבית של המועדון נדחקו הצידה בשנים האחרונות, אך הקבוצה תוכל להיבנות בליגה א׳, ולחזור לליגה הלאומית כקבוצה בריאה שתוכל להיאבק על המטרות שלה.
יש לא מעט מועדונים שחוו ירידות ליגה בשנים האחרונות, אך דווקא הירידה המאיימת אפשרה להם להצליח מחדש.
קחו כדוגמא את בני יהודה של יוסי אבוקסיס, או מכבי נתניה של המאמן סלובודאן דראפיץ׳.
אז עם כמה שזה כואב, ועדיין יש סיכוי לרשום הישג בדמות הישרדות הרואית בליגה הלאומית, השד לא כל כך נורא, ובמקרים מסוימים צריך להבין, שלפעמים, ירידה לצורך עלייה, היא האופציה הטובה ביותר.