טרגדיה סמוך לבלפוריה: רוכב טרקטורון נסחף ונהרג

כוחות ביטחון והצלה רבים פעלו בשטח, בתנאי מזג אויר קשים במטרה לנסות לחלץ את הרוכב, אך פרמדיקים וחובשים של מד"א נאלצו לבסוף לקבוע את מותו. צילום: דוברות מד"א וכיבוי אש

מזג האוויר הסוער ששרר היום בעמק יזרעאל גבה מחיר כבד כשרוכב שרכב על טרקטורון נסחף באזור מושב בלפוריה וכפר גדעון ומצא את מותו באורח טרגי.

סמוך לשעה אחת וחצי בצהריים נמסר למד"א מרחב גלבוע דיווח על טרקטורון מסוג "אר.זד.אר" שעליו היו שני רוכבים ושנסחף בעקבות הגשמים הרבים שפקדו היום את עמק יזרעאל. חובשים ופרמדיקים של מד"א איתרו את אחד הרוכבים שחילץ את עצמו ולא נזקק לטיפול רפואי. הוא מסר כי חברו נסחף בעקבות מזג האוויר והסחף, וקשר העין עמו נותק. הטרקטורון התהפך ונסחף בשטח פתוח, היכן שנערכות עבודות רכבת העמק (בסמוך למושבים כפר גדעון ובלפוריה) מתחת לגשר שנבנה על ציר המסלול העתידי.

בהמשך הרוכב, בשנות הארבעים לחייו, אותר על ידי צוותי לוחמי אש מרחק של כמה מאות מטרים, מהמקום בו התהפכו השניים. חובשים ופרמדיקים של מד"א פעלו לפינויו מהשטח תוך כדי שהם מבצעים בו פעולות החייאה. לאחר מאמצי החייאה רבים הם נאלצו לקבוע את מותו.

פאראמדיק מד"א מיקי פישלר שהגיע למקום, השתתף בחילוץ וביצע פעולות החייאה סיפר: "הגעתי למקום עם ג'יפ כשעליו ציוד החייאה וביצענו סריקות במקום. לאחר כשעה בשטח, ראינו בתוך המים כוח של כיבוי מחלצים גבר כבן 40. הוא היה מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה. הענקנו לו טיפול רפואי ולאחר ניסיונות החייאה נאלצנו לקבוע את מותו בשטח".

• חילוץ קשה ומורכב

מדוברות כיבוי נמסר: "לוחמי האש מתחנה מרחבית עפולה, יחידות לחילוצים מיוחדים של כיבוי והצלה במחוז צפון, יחידות ג'יפים, טרקטורונים ומד"א הקימו חפ"ק לחיפוש אחר הנעדר בתנאי שטח קשים. בסופו של דבר נמצא הרוכב".

טפסר משנה מיקי כהן, מפקד תחנת עפולה, שפיקד על כוחות הכיבוי במקום מסר כי החילוץ נמשך זמן רב היות ותנאי השטח לא אפשרו מעבר והגעה מהירה ללכוד. גם במשטרה הדגישו כי בשל הזרימה הרבה במקום, מורכבות הפינוי וחוסר היכולת לנסוע בשטח התעכב תהליך חילוץ הרוכב מן השטח.

סערה נדירה שגרמה לטרגדיה. תמונות מהשטח: