טרגדיה כפולה: ניקולאי מעפולה נהרג 19 שנים לאחר שבנו נרצח בפיגוע

ניקולאי שרמקו, תושב עפולה, נהרג לפני כשבועיים  בתאונת צניחה טראגית. בנו קיריל נרצח לפני כשני עשורים בפיגוע רצחני בקניון העמקים בעפולה. "ניקולאי היה אדם מאוד חיובי, פטריוט, אינטליגנטי ואוהב הארץ, אזרח ראוי מן השורה, בדיוק כמו כל המשפחה", אמר השבוע סגן ראש העיר בוריס יודיס. צילום: באדיבות המשפחה

אסון רודף אסון: ניקולאי שרמקו, תושב עפולה, מצא את מותו באורח טראגי בתאונת צניחה שארעה בגלבוע בסוף השבוע האחרון.
האסון התרחש ביום שישי לפני הצהריים לאחר ששרמקו התרסק עם דאון הרחיפה. מדוברות מד"א נמסר: "בשעה 11:47 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב גלבוע על דאון רחיפה שהתרסק בשטח פתוח במועצה אזורית הגלבוע. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו למרכז הרפואי העמק בעפולה את שרמקו במצב בינוני עם חבלות בפלג גופו העליון".
בהמשך, לאחר שעות של שטיפול, נקבע מותו של שרמקו על ידי הצוות הרפואי. ההודעה על הטרגדיה החזירה את המשפחה לאסון נוסף שפקד את המשפחה. לפני כ-19 שנים נרצח קיריל, בנו של ניקולאי בפיגוע רצחני ולאומני – לאחר שבלם בגופו כניסת מחבל לקניון העמקים בעפולה. בעקבות זאת הוא למעשה שילם בחייו.
זמן קצר לאחר מותו של ניקולאי, ספד לו ראש העיר אבי אלקבץ ואמר: "העיר עפולה כולה משתתפת באבלה של משפחת שרמקו עם מותו של אבי המשפחה, ניקולאי בתאונת צניחה בגלבוע וזאת 19 שנה לאחר הירצחו של בנו קיריל בפיגוע בקניון העמקים. קיריל ז"ל עלה ארצה בפרויקט נעל"ה, שרת בשיריון, ולאחר השחרור בחר לשמש כמאבטח, בעבודה מועדפת. ביומו הראשון בעבודתו כמאבטח בקניון, הוא בלם בגופו מחבלת שניסתה להיכנס לקניון ושילם על כך בחייו. לאחר האירוע הקשה, עלתה משפחתו ארצה ועתה התבשרנו בכאב על מותו של האב בתאונת צניחה טרגית בגלבוע".
סגן ראש העיר בוריס יודיס הזדהה עם הכאב והצער שביטא אלקבץ בדבריו והוסיף: "אני מכיר את משפחות שרמקו מזה כשני עשורים, עוד מהטרגדיה הראשונה. שמעתי בסוף השבוע על תאונת הצניחה והתקשיתי להאמין לאסון הזה. שוחחתי עם האם, ניחמתי אותה ואמרתי לה שהרשות תעמוד לרשותה בכל בקשה ברגעים קשים אלה. האב ניקולאי היה אדם מאוד חיובי, פטריוט, אינטליגנטי ואוהב הארץ, אזרח ראוי מן השורה, בדיוק כמו כל המשפחה. יצא לי לראות את המשפחה רק לאחרונה בטקס לחללי הטרור ונפגעי האיבה שנערך בעיר ובסוף השבוע קיבלנו את הבשורה הקשה הזו. זה אובדן גדול לקהילה שלנו. אורה צ'רקסוב שעושה עימנו שיתופי פעולה תומכת במשפחה וגם אנחנו נסייע בכל שנידרש", סיכם יודיס.