טרגדיה: חברת קיבוץ בית השיטה והגבעטרון נהרגה בתאונת דרכים

אלה האריס נהרגה אמש בתאונה קשה סמוך לצומת נעורה. הזמרת ירדנה ארזי שהופיעה עימה כתבה היום: "אלה הייתה זן נדיר ואישיות יוצאת דופן. בשנים שבהן חלקנו במה זכיתי להכיר אותה מקרוב, אישה ערכית וצנועה, שוחרת תרבות וזמר." צילום: דוד (דדה) עינב

אלה האריס, חברת קיבוץ בית השיטה נהרגה אמש בלילה בתאונת דרכים בין רכב פרטי למשאית בכביש 716 לפני צומת נעורה בגלבוע. מדוברות המשטרה נמסר כי לארי, בעלה של אלה שנהג ברכב הפרטי נפצע באורח קל. עוד נמסר מדוברות המשטרה כי בוחן תאונות דרכים יצא למקום התאונה ופתח בחקירת הארוע וכן כי נהג המשאית נחקר. גופת ההרוגה הועברה למכון לרפואה משפטית. אבל כבד ירד על קיבוץ בית השיטה לאחר שנודע כי ההרוגה בתאונת הדרכים היא אלה האריס.

האריס, אימא לשני בנים- אחד טייס אל-על, הבן השני עוסק בנטורופתיה. כנאמר בדיווח המשטרה, בעלה של אלה, לארי, נפצע בתאונה הקטלנית. שניהם היו פעמיים בשליחות מטעם הסוכנות, פעם בארה"ב ופעם בקנדה, שם עשתה אלה תואר שני במוסיקה. להאריס שתי אחיות, הבכורה תמר היא מראשוני הילדים שנולדו בבית השיטה.
אלה האריס בת 79 במותה, תרפיסטית במוזיקה ובאמנות, הייתה חברה בלהקת הגבעטרון, זוכת פרס ישראל (למעלה מ-26 שנה), ובשנים האחרונות היוותה נדבך משמעותי מהפעילות המוזיקאלית שהתקיימה בדורות בגלבוע- המרכז האזורי למבוגרים ולותיקי מוא"ז הגלבוע. בפעילותה בדורות הובילה קורס- "שרים בצוותא", במהלכו הגיעה עם גיטרה ולימדה את הווותיקים ממיטב שיר הארץ, וכן יצרה ביחד אתם מאות שירונים.
את שירותה הצבאי עשתה בלהקה צבאית. במשך שנים רבות ליוותה בגיטרה את אירועי התרבות בבית השיטה. הוריה ממייסדי הקיבוץ: אביה יוסוף גדרון היה רכז הביטחון, וניהל שנים רבות את ענף המכוורות בבית השיטה. אביה גם נודע כאחד מראשוני המתגיסים לפלמ"ח ואף שימש תקופה קצרה כמפקד הפלי"ם. אימה, שפרה גדרון הייתה ההגננת הראשונה של בית השיטה, וממובילות החינוך בקיבוץ.

הגבעטרון
להקת הגבעטרון

בלהקת הגבעטרון העלו פוסט ברשת הפייסבוק בו נכתב: "אלה האריס שלנו, אחות יקרה וחברה יקרה, בצער עמוק ובתדהמה גדולה קיבלנו את הידיעה על מותך בתאונת דרכים נוראה ואיומה. בלתי נתפס שאנו צריכים להיפרד. יהי זכרך ברוך".
גם הזמרת ירדנה ארזי המופיעה יחד עם הגבעטרון והכירה מקרוב את האריס העלתה פוסט לזכרה ובו כתבה: ״אלה האריס חברת הגבעטרון שנהרגה הלילה בתאונת דרכים, הייתה זן נדיר ואישיות יוצאת דופן. בשנים שבהן חלקנו במה זכיתי להכיר אותה מקרוב, אישה ערכית וצנועה, שוחרת תרבות וזמר שבמקביל לחברותה בלהקה, הייתה גם תרפיסטית במוזיקה שטיפלה במקרים לא פשוטים וזכתה להערכה גדולה. חלקנו אהבה גדולה לטבע, לבעלי חיים ולזמר עברי. הלב שלי יוצא היום אל אנשי הגבעטרון בו הייתה חברה ב-30 השנים האחרונות, אל בני משפחתה ואל חברות וחברי בית השיטה, הקיבוץ בו נולדה וחיה עד יומה האחרון. יהי זכרה ברוך״.