טרגדיה: השוטר נתן יוסיפוב נפטר 3 חודשים לאחר שנדרס

לאחר שלושה חודשי מאבק נפטר השוטר נתן יוסיפוב, אב לארבעה ילדים, במרכז הרפואי רמב״ם בחיפה. יוסיפוב נדרס בפעילות מבצעית בצומת המוסכים בנצרת, לאחר שביקש מרכב חשוד לעצור.
הלוויתו תיערך היום בצהריים בבית העלמין במגדל העמק

השוטר נתן יוסיפוב, שנפצע אנושות בארוע הדריסה בצומת המוסכים בנצרת לפני כשלושה חודשים, בעת מילוי תפקידו, נפטר לפנות בוקר בבית החולים רמב"ם בחיפה.
בהודעה לעיתונות של דוברות המשטרה נכתב: ״משטרת ישראל מרכינה את ראשה ומחזקת את ידי המשפחה בשעה קשה זו״. ההלויה תתקיים היום בשעה 14:00 בבית העלמין במגדל העמק.

נתן יוסיפוב.ז"ל .צילום:פייסבוק משטרת ישראל
נתן יוסיפוב.ז"ל .צילום:פייסבוק משטרת ישראל

רס"ב יוסיפוב (הועלה בדרגה לאחר מותו), בן 49, הותיר אחריו ארבעה ילדים. הוא שירת במשך 27 שנים במערך הסיור במשטרת ישראל. במהלך פעילות מבצעית בצומת המוסכים, ב-28 בפברואר, ביקש רס"ב יוסיפוב מרכב חשוד לעצור. הרכב פגע בו בעוצמה ונמלט מהמקום והוא נפצע אנושות. היום כאמור לפנות בוקר הוא מת מפצעיו בבית החולים רמב"ם בחיפה.

• אישום חמור

לפני חודשיים פרקליטות מחוז צפון הגישה לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום נגד ג'ורג' הישאם גרייב בן 19 מנצרת בגין עבירות של חבלה בכוונה מחמירה, הפקרה לאחר פגיעה, מעשה פזיזות ורשלנות ונהיגה ברכב ללא ביטוח.
מעובדות כתב האישום שהוגש באמצעות עו"ד אבי פסטרנק מפרקליטת מחוז צפון עולה כי ביום 28.2.16, בשעות הערב ביצעו השוטר נתן ניקולאי יוספוב ופקח העיריה מחמד עזאם, במסגרת תפקידם פעילות לבדיקת רישיונות כלי רכב ברח' תאופיק זיאד בנצרת, סמוך למעגל התנועה לכיוון הר הקפיצה.


בשלב מסוים חש השוטר בסכנה וניסה להתחמק מפגיעת הרכב, אולם הדבר לא עלה בידו. הנאשם פגע בשוטר קשות ברכבו, הוא הוטח על קדמת הרכב ונזרק על הכביש. על אף שידע הנאשם כי פגע בשוטר, הוא לא עצר במקום ולא הזעיק עזרה אלא המשיך בנסיעה מהירה ובפרעות, תוך שהוא "מזגזג" בין נתיבי תנועה ומסכן רכבים אחרים.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


באותה העת נהג הנאשם ברכב השייך לאשת אביו, זאת מבלי לקבל את רשותה, ובידיעה שביטוח הרכב אינו מכסה את הנסיעה בשל היותו נהג חדש. סמוך לשעה 19:00 נסע הנאשם מצומת היציאה של מרכז הקניות "ביג פאשן" לרחוב תאופיק זיאד ופנה שמאלה בכביש המוביל למעגל התנועה. השוטר, אשר עמד על הכביש, הבחין ברכב, וסימן לנאשם לעצור באמצעות פנס, כשהוא נע למרכז הכביש. הנאשם אשר הבחין בשוטר, וחשש להיתפס כאשר הוא נוהג ללא ביטוח, המשיך את נסיעתו ואף האיץ את מהירות הרכב, במטרה למנוע את עיכובו על ידי השוטר. בכל אותה העת המשיך השוטר לסמן לנאשם לעצור את רכבו.

• כתוצאה מהפגיעה, נחבל השוטר קשות

בשלב מסוים חש השוטר בסכנה וניסה להתחמק מפגיעת הרכב, אולם הדבר לא עלה בידו. הנאשם פגע בשוטר קשות ברכבו, הוא הוטח על קדמת הרכב ונזרק על הכביש. על אף שידע הנאשם כי פגע בשוטר, הוא לא עצר במקום ולא הזעיק עזרה אלא המשיך בנסיעה מהירה ובפרעות, תוך שהוא "מזגזג" בין נתיבי תנועה ומסכן רכבים אחרים. כשעה וחצי לאחר האירוע הסגיר את עצמו למשטרה. כתוצאה מהפגיעה, נחבל השוטר קשות, בין השאר בראשו, הוא הובהל לבית החולים האנגלי ולאחר מכן, ולאור מצבו, לבית החולים רמב"ם . נכון למועד הגשת כתב האישום השוטר מורדם ומונשם בבית החולים. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך:

קטין מהאזור תמך בחמאס ולבש סמני ארגון טרור

|

סמוך לנהלל: נשק מוסלק נמצא ברכב

|