טרגדיה: הרב עוזיאל יצחקי מעפולה נעקץ על ידי יתוש בפרגוואי ונפטר

"אבא נגע בהמון אנשים והיה מחובר מאוד לעיר עפולה ולכל העמק", סיפר בכאב רב בנו נעם. "זו אבדה גדולה לקהילת העיר עפולה. הלך מאיתנו תלמיד חכם שהיה
יודע ספר", אמר רב העיר, הרב שמואל דוד. צילום: גולן אבוחצירה

טרגדיה עצובה: רבי עוזיאל יצחקי, 66, שוחט ומוהל מוערך ואהוד על הבריות בעפולה נפטר היום לאחר שנעקץ על ידי יתוש בפרגוואי שבדרום אמריקה. בני משפחתו סיפרו כי העקיצה הובילה לדלקת ריאות שהידרדרה והכריעה את הרב יצחקי.
רבי עוזיאל יצחקי שהיה דמות מוכרת בעיר – כאחד מרבני העדה התימנית בבירת העמק- שהה בפרגוואי יחד עם צוות שוחטים מטעם הרבנות. בשל מצבו הקשה הוטס הרב ארצה ואושפז במרכז הרפואי בילינסון, שם גם נפטר.
הרב יצחקי הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים, שתי אחיות ושני אחים.
נעם, אחד מבניו סיפר היום בכאב רב: "העקיצה של היתוש החלישה את הגוף של אבא וכתוצאה מכך הוא לקה בדלקת ריאות שהידרדרה והובילה לפטירתו. אבי היה אדם מיוחד וחיובי שנגע בהמון אנשים. הייתה לו אישיות כובשת, עם המון אנרגיות חיוביות. בכל הזדמנות הוא ניסה לעזור לאנשים בגמילות חסדים. הוא גם היה מאוד פעיל ומחובר לקהילת עפולה והאזור, בעיקר כששהה בארץ לפני החגים ובמהלכם. מותו הוא אובדן גדול עבורנו", סיכם הבן נעם.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


"זו אבדה גדולה לקהילת העיר עפולה. הלך מאיתנו תלמיד חכם שהיה
יודע ספר", אמר רב העיר, הרב שמואל דוד, "יש לי הכרות של כ-25 שנים עם הרב עוזיאל יצחקי. הוא היה שוחט ומוהל שמהל ילדים רבים בעיר ובסביבה. במהלך עבודתו ברבנות הוא שהה בפרגוואי. קיבלנו את הדיווחים בנוגע למצבו הקשה כבר לפני שבועיים והיינו תקווה שהוא יתאושש. ברכנו לרפואתו, אבל בסופו של דבר הוא נפטר. נזכור את הרב עוזיאל כאדם חביב, שחיוך תמיד היה נסוך על פניו, רב שבקי בהלכות ובמנהגים, עם ידע רב בכל הנוגע למנהגי העדה התימנית. בשנים האחרונות הוא שהה בחלק ניכר מהשנה בחו"ל והיה מגיע ארצה בחגים. בכוונתו לסייע למשפחה האבלה, כפי שאנו עוזרים לכל משפחה שמתמודד עם פטירה בעיר. אני יודע שגם בכוונת העירייה לסייע", סיכם הרב שמואל דוד.
הלווייתו של רבי עוזיאל יצחקי ז"ל תערך מחר בשעה ארבע אחה"צ – בבית העלמין בעפולה.