אבל ירד על עפולה: דן סלע ז"ל הוא החייל שמת אמש כתוצאה ממכת חום

הלם ואבל כבד ירד על העיר עפולה ועל מחלקת הכדורסל של עירוני הפועל עפולה עקב מותו של בן העיר ומאמן המועדון דן סלע ז"ל שהיה נער יוצא דופן ומרשים.

דן סלע ז"ל מעפולה הוא החייל שמת אמש כתוצאה ממכת חום במהלך שירותו הצבאי בעת שהיה בסדרת חינוך אתמול בירושלים.
שש עשרה יום לאחר גיוסו לצה"ל התמוטט דן סלע  ששירת בקורס בבה"ד 12 בצריפין במהלך סיור בחום הכבד בעיר העתיקה כשזמן קצר לאחר התמוטטותו נקבע מותו.

דן בן יחיד למוטי ואיילת למד בבית ספר עמקים תבור והיה תלמיד מחונן  ובשל היותו בן יחיד התגייס ליחידה עורפית, הוא גדל בעפולה והתחנך כאמור בביה"ס בקיבוץ מזרע ובשל יכולתו הוקפץ כיתה ולפני גיוסו עסק באימון ילדים בכדורסל.
אביו מוטי אמר על מות בנו: "איך נחיה בלעדיו?" ואילו סבו אל"מ במיל' לוי גבעון המתגורר בטירת צבי, ספד ואמר על מותו של נכדו "חרב עליי עולמי".

בעקבות כך מסר דובר צה"ל מסר כי מפקד זרוע היבשה, אלוף גיא צור, מינה צוות חקירה בראשות קצין בדרגת אלוף-משנה על מנת לתחקר באופן מעמיק את נסיבות האירוע.

דן היה שחקן מחלקת הכדורסל של עירוני הפועל עפולה עד כיתה ט' לערך ואז החליט שאת הקריירה המקצועית שלו יעשה כמאמן.
בין דן למאמן מכבי תל אביב בעבר נבן ספאחיה נוצר קשר חזק והמאמן הזמין את דן מספר פעמים לקבוצות בהן אימן אחרי מכבי.
דן עבר קורס מדריכים והחל לאמן חוגים בבית הספר לכדורסל.
בשנה האחרונה שימש דן כעוזר מאמן בקבוצת הנוער של המועדון ועשה את עבודתו בהצלחה רבה, במועדון ניבאו לו עתיד גדול  בתחום וקיוו שהוא יצמח יחד עם הפועל עפולה.
יוסי מלכה מנהל בית הספר לכדורסל של עירוני הפועל עפולה אמר: "אנחנו המומים וכואבים. דן היה אהוב ואהוד על כולנו ההורים והילדים בכל קבוצה איתה עבד. ילד חרוץ,משקיען, אהב כדורסל כל חייו באמת אבידה גדולה למועדון.

דן ז"ל היה תלמיד מחונן, ומאמן כדורסל במועדון עפולה למרות גילו הצעיר
דן ז"ל היה תלמיד מחונן, ומאמן כדורסל במועדון עפולה למרות גילו הצעיר

לצערינו הרב המועדון שלנו כבר סבל אבידות לא קלות לאורך השנים ולרוע המזל דן נכנס לרשימה הנוראית הזו. אני משוכנע שנדע להנציח את זכרו בצורה הראויה והמכובדת ביותר".
דוד אלהרר שדן היה עוזרו בשנה האחרונה בקבוצת הנוער אמר: "היתה לי זכות לעבוד עם דן סלע, בחור צעיר עם המון אחריות וכדורסל, אישיות מדהימה שתמיד מוכן רק לתת לאחר ולעזור בלי לעשות חשבון. עזר לי המון בשנה האחרונה באימון קבוצת נוער לאומית בעפולה ותמיד ידעתי שאפשר לסמוך עליו בכל דבר קטן עד גדול שהייתי צריך. תמיד היה שם בשבילי ובשביל כל הקבוצה".
דוד שנמצא במשלחת מחוץ לארץ סיים את דבריו הנרגשים במילים: "אוהבים אותך תמיד דוד אלהרר ומשפחת הפועל עפולה".
הלוייתו של דן תערך היום  בשש בחלקה הצבאית בבית העלמין בעפולה.