טרגדיה: מורה ממשמר העמק נהרג במהלך טיפוס בגיאורגיה

בוריס גורפינקל, אב לשתי ילדות, מורה למתמטיקה בבית הספר תיכון במגידו נהרג בטיפוס על הרי הקווקז בגיאורגיה. באדיבות קיבוץ משמר העמק

בוריס גורפינקל, תושב קיבוץ משמר העמק שבמועצה האזורית מגידו נהרג באורח טראגי במהלך טיפוס על הר אושבה בחבל מסטייה שבצפון מערב גיאורגיה. גופתו של גורפינקל ושל אזרח ישראלי נוסף אותרו הבוקר יחד עם גופותיהם של אזרח שבדי ואזרח רוסי שטיפסו יחד איתם.
הגופות אותרו על ידי כוחות החילוץ וההצלה של הגיאורגים שהסתייעו במסוק.
משרד החוץ אישר את הפרטים ומשפחות ההרוגים עודכנו. גורפינקל, בן 46, נולד בעיר טרונופול שבאוקראינה. בגיל 21 הוא עלה ארצה ותחילה התחנך באולפן שבקיבוץ משמר העמק. בעברו שירת בצבא הרוסי ועם הגיעו ארצה הוא שירת גם בצה"ל. לגורפינקל שני תארים: בפיסיקה ומתמטיקה.
״בוריס עבד כמורה למתמטיקה, פיזיקה ומחשבים בבית ספר תיכון מגידו״, סיפר אורי אופיר, מזכיר קיבוץ משמר העמק. ״בת זוגו, ניקה, בת 38, עלתה לארץ בגיל 16 במסגרת פרוייקט "נעלה". ניקה היא דוקטור לכימיה ועוסקת במחקר. לזוג שתי בנות, אביגיל בת 4.5 ואמה בת 3 חודשים. לפני שבועיים יצא למסע אתגרי בטיפוס בהרי הקווקז שבגאורגיה.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


ביום רביעי אבד איתו הקשר כשחברת הביטוח ומשרד החוץ עשו פעולות נמרצות בעזרת המקומיים לאיתור הקבוצה לה הוא השתייך יחד עם האזרח הישראלי הנוסף ושני מטפסים נוספים משבדיה ורוסיה. היום התקבלה הבשורה המרה על זיהוי גופות 4 חברי הקבוצה שיצאו ביחד לטיפוס ממנו לא שבו. משרד החוץ שוקד כעת על הבאת הגופות ארצה אך עדיין לא נקבע תאריך ללוויה״, סיכם אופיר.

• "האובדן הוא כבד"

בבית הספר בו לימד קיבלו התלמידים והמורים את ההודעה על מותו של גורפינקל בתדהמה. ״בוריס התחיל את דרכו בהוראה בשומריה לאחר שסיים את לימודיו באורנים. הוא לימד בתיכון מגידו מיום הקמת בית הספר בעיקר פיזיקה ומספר שנים בודדות גם מדעי המחשב. הוא היה בעל ידע נרחב בתחומים רבים והרבה להשתמש בטכנולוגיה עכשווית לשם הדגמת תופעות שנלמדו", סיפרה מנהלת בית הספר סימה דהאן.
״בוריס היה מורה מיתולוגי לפיזיקה מתמטיקה ומדעי המחשב בתיכון״, סיפר ראש המועצה האזורית מגידו איציק חולבסקי, ״בשילוב ייחודי של ידע מקצועי, הומור וחן קידם בוריס והעשיר דורות של תלמידים במקצועות מורכבים ומאתגרים. האובדן הוא כבד ואני משתתף בצער הגדול של המשפחה, של קיבוץ משמר העמק ושל תיכון מגידו. יהי זכרו ברוך!״.