טקס חנוכת גן פסלים נערך בפארק התעשייה אלון תבור

פארק התעשייה המשותף למועצה ולעיריית עפולה התחדש בשלושה פסלים מעשה ידיהם של האמנים ידידיה מור ואברמל'ה בן-חור פלגי. צילום: ענת חרמוני

בטקס חגיגי ועתיר אורחים, נחנך גן פסלים בפארק התעשייה "אלון תבור". הפסלים החדשים שהוצבו בגן הם מעשה ידיהם של האמנים המוכשרים, בני העמק: ידידיה מור מתמרת המפסל באבן ואברמל׳ה בן-חור פלגי משריד המפסל בברזל.
שני האמנים עוסקים בפיסול בשני חומרים כבדים- אבן וברזל.  חומרים המתאימים במהותם ובנראות שלהם לאזור תעשייה המספק תשתית כלכלית ענפה לעמק.

אייל בצר ואבי אלקבץ בחנוכת גן הפסלים
אייל בצר ואבי אלקבץ בחנוכת גן הפסלים

מיקומם של פסלים באזור התעשייה, מתייחס לקשר בין האדם למכונה. הוא בוחן את החיבור בין האמנות, שעוסקת ברוח האדם לבין תעשייה וייצור. פיסול סביבתי מאפשר הצצה נדירה לעולם העשייה של אמנים אלו, לראות כיצד נהפך החומר, בתהליך התהוותה של היצירה, מן הכוח אל הפועל. תהליך בו מתגבש רעיון ויוצא לאוויר העולם בתצורה של פסל כה מרשים. הפסלים שהוצבו בגן הפסלים החדש הם: 'קברו של קופראן', פסל עשוי ברזל של הפסל אברמל'ה בן חור פלגי, ו'נביטה' ו'תודעה', שני פסלי אבן של הפסל ידידיה מור.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


הטקס נערך במעמד ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל – אייל בצר, ראש עיריית עפולה- אבי אלקבץ, האמנים יוצרי הפסלים- ידידיה מור ואברמל'ה בן-חור פלגי ועוד אורחים מכובדים רבים.
אייל בצר, ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל: "גן הפסלים נותן אפשרות לקדם אמנות במרחב הציבורי ולתת לאמני העמק הנפלאים פלטפורמה מכובדת להצגת עבודותיהם. זוהי רק ההתחלה של מיזמים כאלו בפארקי התעשייה בעמק." ראש המועצה בירך את המשתתפים באיחולים לשנה חדשה וטובה, מלאה בעשיה מבורכת. בנוסף הודה לכל העוסקים במלאכה ולמפעל 'טוף מרום גולן' על התרומה של הטוף לעיצוב גן הפסלים.