טקס הענקת דרגות קצונה לבוגרי קורס טיס מחזור 172

32% מהמסיימים את קורס הטיס הכי יוקרתי בחיל האוויר הם מהצפון. צילום דובר צה"ל

אמש התקיים טקס הענקת דרגות קצונה לבוגרי קורס טיס מחזור 172, בבסיס חיל האוויר בחצרים. הטקס נערך במעמד מפקד בסיס חצרים, תת-אלוף אבשלום עמוסי, מפקד בית הספר לטיסה, אלוף-משנה מ' ובנוכחות משפחות, חברים ואנשי חיל האוויר. הטקס מסכם שלוש שנות הכשרה לתפקיד הקצין, הכשרת טייס ולימודים לתואר אקדמי מטעם אוניברסיטת "בן-גוריון".
את כנפי הטיס יקבלו בוגרי הקורס היום חמישי הקרוב, ב"מסדר הכנפיים", במעמד נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר הביטחון, אביגדור (איווט) ליברמן, ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט ומפקד חיל האוויר, אלוף אמיר אשל.

תת-אלוף אבשלום עמוסי, מפקד בית הספר לטיסה: "מעתה אתם בכיסא הטייס, ההגאים בידכם, עינינו נשואות אליכם."
תת-אלוף אבשלום עמוסי, מפקד בית הספר לטיסה: "מעתה אתם בכיסא הטייס, ההגאים בידכם, עינינו נשואות אליכם."

תת-אלוף אבשלום עמוסי: "ההשפעה שלכם כיחידים וכקבוצה על חיל האוויר היא גדולה ממה שתוכלו לתאר היום, האחריות על הכתפיים הצעירות שלכם היא לא סיסמא. מעתה אתם בכיסא הטייס, ההגאים בידכם, עינינו נשואות אליכם. חתרו למגע כלוחמים ופרסו כנפיכם על החיל כקצינים".
אלוף-משנה מ': "בעוד מספר דקות נחשוף את דרגותיכם ותהיו לקצינים בצה"ל. בכך, לצד קבלת כנפי הטיס בהמשך השבוע, יגיעו לסיומן שלוש שנים של קורס מהארוכים ומהמאתגרים שיש בצה"ל. אדם זוכר במסע חייו את נקודות הקושי ואת נקודות ההתגברות. שלוש השנים האחרונות היו רצופות רגעים משני הסוגים הללו, בין אם במסע מיוזע במדי ב', בטיסה מאתגרת המותחת יכולות לקצה, או בדרישה אקדמית קפדנית. זהו אופיו של הקורס- זהו גם אופיו של המקצוע. הקורס נגמר, העבודה רק מתחילה. גאה בכם, סומך עליכם, עלו והצליחו".


רוב בוגרי הקורס הם בני 22, כאשר הבוגר המבוגר ביותר הוא סרן י', בן 26, שלפני תחילת הקורס שירת ביחידת "רימון". 15% מהחניכים שהתחילו את קורס הטיס ו- 20% מהחניכות שהתחילו את קורס הטיס יעמדו ביום חמישי על רחבת המסדרים ויקבלו את כנפי הטיסה.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


• נתונים מעניינים אודות מסיימי קורס טייס 172

מנתונים אודות מסיימי הקורס עולה כי 50% מהבוגרים מתגוררים בערים, 44% מתגוררים במועצות אזוריות או ביישובים ו- 6% בני מושבים. 59% מבוגרי הקורס מגיעים ממרכז הארץ, 32% מהצפון ו- 9% מהדרום. 97% מהבוגרים בחרו ללמוד בתיכון במגמה ריאלית. 26% מבוגרי הקורס אינם הראשונים במשפחתם שיקבלו את כנפי הטיס, 32% הם הילדים הבכורים במשפחתם, 24% הם הצעירים במשפחתם ו- 3% ילדים יחידים. 38% מהמסיימים הם בוגרי שנת שירות או מכינה קדם צבאית.
6% החלו את מסלולם בישיבות הסדר ו- 38% לקחו חלק בפעילות בתנועות הנוער השונות. בשנת האקדמיה בקורס בה לומדים הצוערים ללימודי תואר ראשון בחרו 26% מבוגרי הקורס בתואר בניהול מערכות מידע, 23% בתואר בכלכלה וניהול, 24% בפוליטיקה וממשל, 24% במתמטיקה ובמדעי המחשב ו- 3% מהמסיימים הגיעו לקורס עם תואר ראשון.
82% מבוגרי הקורס עוסקים בסוגים שונים של פעילויות ספורט בזמנם הפנוי, בין הפעילויות: כדורגל, כדורסל, גלישת גלים, סקי, שחייה, צלילה, טניס ואמנויות לחימה. 32% מבוגרי הקורס מנגנים על כלי נגינה אחד או יותר.
רוב בוגרי הקורס הם בני 22, כאשר הבוגר המבוגר ביותר הוא סרן י', בן 26, שלפני תחילת הקורס שירת ביחידת "רימון". 15% מהחניכים שהתחילו את קורס הטיס ו- 20% מהחניכות שהתחילו את קורס הטיס יעמדו ביום חמישי על רחבת המסדרים ויקבלו את כנפי הטיסה. במחזור 172 כ- 30 בוגרים ובוגרות, מתוכם 4 נשות צוות אוויר.

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|

עפולה: מטמיעים את מהפכת ה"צדק התחבורתי"

|