טעים להכיר: מסחה – המטבח הגלילי החדש של השף דוחול ספדי

השף המוערך יציג את נפלאות המטבח הערבי הגלילי במסעדת מסחה, שנפתחת בכפר תבור ותהיה פתוחה שבעה ימים בשבוע. "ניצור חגיגה קולינארית יוצאת דופן", אומר השף ספאדי. צילום: בועז לביא

המטבח הערבי הגלילי הוא מהמיוחדים והטעימים שיש בארץ ועתה אפשר יהיה להתענג על מטעמיו ב"מסחה", מסעדה חדשה שנפתחה בימים אלו בכפר תבור במקום מסעדת "לה-תבור". שמה של המסעדה כשמו של היישוב שהתקיים במקום עד המחצית השנייה של המאה ה-19 ושונה בהמשך לכפר תבור.
את מסעדת "מסחה" מוביל השף המוערך דוחול ספדי – אשר היה במשך שנים רבות מזוהה עם מסעדת דיאנא הוותיקה שבנצרת. השף דוחול מציג ב"מסחה" מטבח ערבי עילי, אשר נותן כבוד אמיתי לאוכל המסורתי, המוכר והאהוב, איתו הוא מזוהה. המנות העשירות של המטבח הערבי הגלילי משלבים בין מוצרי איכות מקומיים, טעמים מסורתיים וטכניקות בישול עדכניות, היוצרים קולינריה ישראלית ייחודית.

מנות במסחה: לא רטעימות, הגשה נאה לעין
מנות במסחה: לא רק טעימות, הגשה נאה לעין

"אני שמח מאוד להציג ב'מסחה' מטבח ערבי-גלילי מוקפד, המשלב בתוכו את התוצרת החקלאית הנהדרת הקיימת באזור הגליל התחתון, השופע יקבים, בתי בד וחומרי גלם טריים ואיכותיים", אומר השף דוחול ספדי, "כל אלו יוצרים חגיגה קולינארית יוצאת דופן".

• ב"מסחה" ניתן למצוא מגוון ארוחות בוקר, מנות ראשונות, עיקריות וקינוחים

בתפריט ארוחת הבוקר תמצאו מנות כגון מנקושת מסחה עם זעתר, פרוסות עגבנייה וגבינה צ'רקסית – 22 שקלים, חומוס עם עשבים פיקנטי – 28 שקלים, פיתית (מעין פיתה קלויה) חומוס – 28 שקלים ועוד מנות נהדרות לארוחה החשובה ביום.
בתפריט המנות ראשונות הקרות יוגשו בין השאר חציל עג'מי המוגש חם עם יוגורט עיזים מתובל בעשבים -32 שקלים, באבא רנוש (מנת חצילים בטחינה) – 28 שקלים, כדורי לאבנה עם זעתר – 32 שקלים, גבינת לאבנה פיקנטית עם עלי חרדל (בעונה) או צ'ילי ירוק ואגוזי מלך – 32 שקלים.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


בתפריט הראשונות החמות יוגשו תבשילים עונתיים כגון חוביזה, עלת', תרד טורקי, לוביה, במיה – 35 שקלים, עכוב -42 שקלים, חומוס עם בשר טלה מוקפץ בשמן זית ובתיבול עדין – 65 שקלים, לחמת ח'רוף שבה בשר טלה מוקפץ בשום לימון וציר טלה – 65 שקלים, לחמה באנדורה שמורכב מתבשיל עגבניות עם בשר טלה – 70 שקלים.
תפריט המנות העיקריות כולל תבשילים בשריים לצד מנות דגים טריים. בין העיקריות : הקבב המפורסם של דוחול – קבב טלה קצוץ על מקלות קינמון ( 3 יחידות) – 75 שקלים, שישליק טלה במרינדה של יוגורט, עם בצל ובתיבול שמן זית וסומק – 80 שקלים, מקלובה צמחונית שכולל אורז עם ירקות שורש – 45 שקלים, ברמונדי/לברק/דניס המוגש בטאג'ין עם בצל וטחינה או מטפונה עם עשבי תיבול וירקות שורש – 90-95 שקלים. כל המנות העיקריות מוגשות בתוספת אורז, מג'דרה וירקות על האש.

כנפה מסחאית עם נגיעות גרגרי רימון
כנפה מסחאית על פחמים עם נגיעות גרגרי רימון

בתפריט הקינוחים תמצאו מלבי עם תוספת משתנה לפי העונה – 24 שקלים, כנאפה מסחה על פחמים – 35 שקלים , כנאפה השף ממולאת במוצרלה ומוגשת עם פירות העונה – 35 שקלים .

מסחה: כתובת: לח"י 6 כפר תבור
טלפון: 04-8186565
שעות פתיחה : א' – ש', בין השעות 9:00-22:00