טלטלה: ראשי הרשויות באזור הודיעו על תמיכה בהקמת שדה תעופה בעמק

ראשי הערים הסבירו כי הקמת שדה התעופה השני בישראל אחרי נתב"ג יחזק את כלל יישובי הצפון ויהווה עוגן כלכלי מחולל שינוי. הפורום המשותף: "מצער שראשי הרשויות השכנות לנו אינם מקשיבים לשלל אנשי המקצוע וחוות הדעת". מטה המאבק נגד הקמת נמל תעופה: "זהו סכין בגב ההתיישבות בעמק"

ראש עיריית עפולה, אבי אלקבץ, ראש עיריית נוף הגליל, רונן פלוט, ראש עיריית מגדל העמק אלי ברדה, ראש עיריית יוקנעם שמעון אלפסי וראש עיריית בית שאן, ז'קי לוי, פרסמו הבוקר הודעת תמיכה דרמטית בהקמת שדה התעופה בעמק – החלופה היחידה העומדת על הפרק באזור הגליל.
ראשי הערים הסבירו כי הקמת שדה התעופה השני בישראל אחרי נתב"ג יחזק את כלל יישובי הצפון ויהווה עוגן כלכלי מחולל שינוי: שדה תעופה בינלאומי הוא מגה פרויקט שהצפון זקוק לו כמו אוויר לנשימה. ״הקמתו דורשת תשתיות היקפיות שיחזקו את כל האזור כגון נתיבי תחבורה ציבורית, אזורי תעשייה ומלונאות. השדה יספק אלפי מקומות תעסוקה ויהווה מנוע כלכלי עצום לספקים ולעסקים שיעניקו שירותים מגוונים: מזון, אבטחה, היסעים, מחשוב ועוד. הקמת הנמל בעמק תמנף את האזור כולו ותניע זוגות ומשפחות צעירות מהמרכז להתיישב בגליל״, אמרו ראשי הרשויות.
ראש עיריית יוקנעם שמעון אלפסי שתומך כל השנים בהקמת השדה בעמק אמר כי הוא מקווה שהתמיכה הגורפת לא מגיעה בשלב מאוחר מדי. "אני זעקתי כל השנים שרק השדה יכול להציל את הגליל אבל הייתי לבד ואיש לא הקשיב לי. הרי לא ייתכן שראשי הערים בדרום יילחמו על הקמת השדה בשטחם ובצפון יוותרו מראש".
ראש עיריית נוף הגליל רונן פלוט אמר כי בין האינטרס הציבורי של כלל יישובי הצפון לבין האינטרס הפרטי של מועצה מקומית זו או אחרת, הציבורי גובר. ״שדה תעופה בינלאומי הוא פרויקט לאומי והחלטה בנושא צריכה להתקבל בראייה מערכתית כוללת ולא מקומית."
ראש עיריית מגדל העמק, אלי ברדה המכהן כיו"ר הרשות לפיתוח הגליל ואשכול גליל עמקים אמר כי הגיע הזמן להשקיע בגליל: "יש להשקיע משאבים ליצירת מנופי פמתוח ומנועי צמיחה משמעותיים כמו שדה תעופה, אוניברסיטה, מפעלים, תחבורה ותשתיות שיחזקו וימנפו את חבל ארץ הגליל ויפה שעה אחץ קודם".
ראש עיריית עפולה, אבי אלקבץ אמר כי הקמת השדה ברמת דוד תהפוך את הפריפריה למרכז : ״השדה לא יפגע בעפולה אלא להיפך, הוא יביא לתעסוקה ולפריחה לעיר ולכל האזור".
ראש עיריית בית שאן, ז'קי לוי: ״העתיד של האזור והצפון כולו תלוי בשדה התעופה הבינלאומי, שייצר פיתוח רציני, מקומות עבודה, התפתחות כלכלית וחיבור הצפון לעולם כולו".
ראשי הרשויות אמרו כי אינם חוששים מפגיעה באיכות החיים כתוצאה מהקמת הנמל אלא להיפך: ״בכל העולם הערים החזקות נמצאות בקרבת נמל התעופה ואיכות החיים נשמרת. איכות חיים זה גם להתפרנס בכבוד, ליהנות משירותים ומתשתיות תחבורה נוחות וגם לצאת מהבית 3 שעות לפני יציאה לחו"ל ולא לבלות 3 שעות בנסיעה לנתב"ג״.

• הפורום המשותף: "השדה אולי יביא עמו תועלות מסוימות, אך הנזק שיגרום עולה עליהן אלפי מונים"

תגובת הפורום המשותף לרשויות הצפון והדרום, בו שותפים אייל בצר – ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, עידו גרינבלום – ראש המועצה המקומית קרית טבעון, עופר בן אליעזר – ראש המועצה המקומית רמת ישי ואיציק חולבסקי – ראש המועצה האזורית מגידו וכן, עשרות רשויות מהנגב: ״אנו מקדמים בברכה את קריאתם של ראשי הרשויות בצפון להקמת שדה תעופה בגליל, ומזמינים אותם בשמחה לקדם עמנו את הפתרון המיטבי ביותר לגליל – הקמת שדה תעופה בינלאומי אזורי בחיפה, שהשפעותיו השליליות זניחות לעומת כלל התועלות, עליהן מדברים עמיתינו. מצער שראשי הרשויות השכנות לנו אינם מקשיבים לשלל אנשי המקצוע וחוות הדעת, המצביעות על הנזקים האדירים הצפויים לעמק יזרעאל ולתושבים הגרים בו ובסביבתו, אם חלילה יוקם כאן שדה תעופה בינלאומי גדול. השדה אולי יביא עמו תועלות מסוימות, אך הנזק שיגרום עולה עליהן אלפי מונים. עפולה, נוף הגליל, יוקנעם עלית ומגדל העמק יושפעו קשות מנזקי הרעש והפקקים ובכלל – מהפיכת העמק לשלמת בטון ומלט. אנו מציעים לכולם לראות מה קורה היום בסביבת נתב"ג וכיצד נאבקות הרשויות הסמוכות לו, האחת בשנייה – מי סובלת יותר מנזקי שדה התעופה. החלטה מס' 547 של ממשלת ישראל, שהתקבלה זה מכבר, מבטלת את החלטה מס' 2050 לפיה תוכנן לקום שדה תעופה בינלאומי בעמק יזרעאל. אנו מברכים על כך ופועלים ללא הפסקה כדי להביא את פתרונות התעופה הנכונים ביותר לישראל כולה."

• מטה המאבק של התושבים: "התושבים ישלמו מחיר כבד אם יוקם שדה בעמק"

ממטה המאבק של התושבים נמסר בתגובה: "מטה התושבים של האזור מביע שאט נפש. זהו סכין בגב ההתיישבות העובדת. מדובר בראשי ערים המעדיפים עוד חופן תשלומי ארנונה על פני בריאות תושביהם. הם פשוט מקריבים את הערים לרעש מטוסים וחיי תושביהם לא יהיו שונים מאלו הגרים סביב נתב"ג. לצערנו, ראשי הערים אינם מייצגים את תושביהם המבקשים להגן על בריאותם ועל איכות חייהם משדה תעופה שיהרוס את עמק יזרעאל. אין לנו ספק כי תושבי הערים הגדולות ישלמו מחיר כבד אם אכן יוקם שדה בעמק כמו שאין לנו ספק כי ראשי הערים ישלמו על כך בבחירות המוניציפליות בשנה הבאה, מאחר והדבר עומד בסתירה מוחלטת לאינטרס של התושבים".