טכנולוגיה חדשה: מפגעי בטיחות בכבישי הגלבוע מטופלים תוך דקות ספורות

בתקציב של מיליון ש"ח, מפגעי הבטיחות תוקנו בטכנולוגיה חדישה של הזרקת אספלט מחומם בלחץ אוויר נמוך. המערכת המורכבת על משאית, מאפשרת לתקן את הבורות בכביש בלי צורך בחיתוך הכביש, בפעולה מקומית ומהירה. זמן ממוצע לתיקון מפגע של דקות ספורות

נוכח בעיה קטגורית הנמשכת שנים רבות מידי, גיבשה מוא"ז הגלבוע פתרון מערכתי ונכנסה לטפל במפגעי בטיחות בכבישי היישובים. לצורך כך הוקצה תקציב של כמיליון ש'ח, והוא מאגם משאבים ביחד עם גופי הסמך של המועצה. כצעד מקדים בוצע מיפוי של המפגעים הבטיחותיים, ועפ"י דחיפות הצורך, ותוואי השטח, נקבעה שיטת התיקון.
במסגרת הפרויקט החשוב, גאים בגלבוע ביישום שיטה ייחודית שטרם נוסתה ברשויות כמו המועצה האזורית- מדובר במשאית היחידה בישראל הפועלת בטכנולוגיה מתקדמת (שיובאה מאיסלנד), לתיקוני בורות, שקעים וחריצים בכביש.
מתוך ניסיון שרכשה, פיתחה חברת JetPatcher חומרים וטכנולוגיה חדישה של הזרקת אספלט מחומם בלחץ אוויר נמוך. המערכת המורכבת על משאית, מאפשרת לתקן את הבורות בכביש בלי צורך בחיתוך הכביש, בפעולה מקומית ומהירה. זמן ממוצע לתיקון מפגע נע בין 5 ל- 7 דקות, עובדה המאפשרת תנועה רצופה ופתיחת כביש מידית בתום התיקון.
"תחזוקת כבישים במרחב הכפרי היא אתגר בהיעדר מענה לצורך בשיקום תשתיות בישובים". אומר עובד נור, ראש המועצה. "מאידך, סדקים ובורות שלא מטפלים בהם בזמן, הופכים למפגע הן מבחינת הסכנה בכביש, והן מבחינת עלות התיקון. לצורך מענה נכון לצרכים בגלבוע, בחנו שיטות וטכנולוגיות רבות וגיבוש מענה הכולל 3 שיטות ע"פ הצורך. אחת מהן היא שיטת הזרקת אספלט, מייצרת אספלט טרי למפגע הרלוונטי בכביש תוך יעילות, בטיחות, איכות וחסכון כספי ניכר, ואנו גאים להוות מובילים בשימוש בה".
בחודשיים האחרונים בוצעו תיקוני כביש בטכנולוגיות המשולבות ביישובי גוש אומן, גוש חבר, סנדלה, רם-און, מגן-שאול, מולדת, מרביתם ע" המשאית הייחודית של חברת JetPatcher. בגלבוע מעדכנים כי בנוסף לשיטה הייחודית, ובהתאם למיפוי הישובים, מוביל האגף המוניציפאלי במועצה, טיפול במפגעי הכבישים גם בשיטה המוכרת של ריבוד אספלט, וכן באמצעות שקי זפת קר (מסוג טכנו-אספלט).