טיול רכוב בשבת: שביל נוף גאון הירדן

מקטע חדש בשביל נוף גאון הירדן: 16 ק"מ מהשביל בוצעו, שבע תצפיות הוקמו ותצפית חדשה נוספת מתוכננת מצפון לנחל חרוד. יורם קרין, ראש מועצה אזורית עמק המעיינות: "האזור שלא היה נגיש בעבר, פותח לציבור הרחב נוף חדש". צילום: רשות ניקוז ונחלים ירדן דרומי

המועצה האזורית עמק המעיינות, בשיתוף עם הקרן לשמירה על שטחים פתוחים של רמ"י יצאה לביצוע מקטע נוסף על שביל דרך נוף גאון הירדן באמצעות רשות ניקוז ונחלים ירדן דרומי. תחילת המקטע, שאורכו כ-2 ק"מ, באזור מדגה חמדיה ועד לשפך נחל חרוד אל נהר הירדן.
עד כה בוצעו 16 ק"מ מהשביל, בכ- 5 מקטעים, והוקמו לאורכו 7 תצפיות, האחרונה שבהן בגשר הישנה, המצטרפת לתצפיות בנווה אור, תל ישמעאל, תצפית נחל חרוד- דרום, מעבר הגבול (מעוז חיים), תל כרפס וגאון הירדן (טירת צבי). בנוסף, נמצאת בתכנון תצפית חדשה מצפון לנחל חרוד.
עם היציאה מחודשי הסגר של משבר הקורונה, ערכה רשות הניקוז עבודות תחזוקה במצפים, על מנת להנגיש אותם לקהל הרחב ולאפשר את היציאה למרחבים הפתוחים, תחת מגבלות שגרת הקורונה.
שביל נוף גאון הירדן מתמזג ומתרחק לסירוגין עם שביל עמק המעיינות, אשר מקיף את עמק המעיינות לאורך 140 ק"מ ומזמן חיבור עם הקהילות, המעיינות, השבילים והנוף הייחודי של העמק כולו. לאורך השביל מתקיימות פעילויות חינוכיות של בתי הספר במועצה וכן טיולים ואירועי שיא של מחלקת ילדים ונוער. בנוסף, מאמצות קהילות מעמק המעיינות מקטעים על השביל והתצפיות. פעילות ייחודית מתקיימת בחורשת בית יוסף, המטופחת מזה מספר שנים על ידי ילדי מתנ"ס ירדנה-בית יוסף.
יורם קרין, ראש המועצה האזורית עמק המעיינות ציין כי:"דווקא בעת הזו חשוב להמשיך ולפתח את הטבע והנוף בעמק. משבר הקורונה הביא לידי ביטוי את החשיבות של הטבע והשטחים הפתוחים לבריאות הציבור והיכולת בזמנים מאתגרים ליהנות מהסביבה שעוטפת אותנו. תרומתו ונגישותו של הפרויקט לתועלת הציבור והקהילה, כשביל המחבר בין דרום עמק המעיינות לצפון עמק המעיינות, היא גדולה מאפשרת גישה לנוף ואזור שלא היה נגיש עד כה, ופותחת לציבור הרחב נוף חדש ומסקרן".

עובד יבין, מנכ"ל רשות הניקוז, הוסיף כי:"תוכנית הסדרת השביל כוללת שביל נופי הקושר בין תכניות קיימות ומתוכננות באזור. לאורך השביל ממוקמות רחבות מנוחה ותצפית, בהן שילוט ומיצגי תוכן בנושא נהר הירדן הדרומי והאזור כולו. התכנית מקדמת את שימור הערכים המיוחדים לאזור, הנגשתו לציבור ואת חיזוק הזיקה של תושבי המקום לנהר הירדן".
שביל נוף גאון הירדן מלווה את נהר הירדן לאורך דרך המערכת הישנה מעל פיתולי גאון הירדן. מקטע השביל שבו מתמקד הפרויקט הוא בין טירת צבי בדרום עד אשדות יעקב איחוד בצפון. אורך השביל כ-20 ק"מ ומספק לעובר בה מבט ייחודי ומרהיב על הרי הגלעד ונהר הירדן הדרומי שהוא נכס היסטורי, דתי ותרבותי בנוסף להיותו נכס טבע ייחודי. השביל קושר אתרים מזרחית לכביש 90 בתחומי מורשת, צפרות, היסטוריה ארכאולוגיה.

יהיה שמח ומבדח: אירועי פורים במועצה לשימור אתרים

|

ברוח האביב: סיור מסביב למסילה – לאורכה ולעומקה של רכבת העמק

|