טיול לשבת: מחוף גופרה לטיילת עין גב

מסלול טיול מומלץ לכל המשפחה ב'שביל סובב כינרת'. השביל מסומן – הכניסה ללא תשלום!
צילום – דניאל וקנין, רשות הכינרת

הכינרת מלאה ומזג האוויר הסתווי מתאים לטיול. רשות הכינרת ממליצה על טיול רגלי מחוף גופרה לטיילת עין גב.
חוף גופרה קיבל את שמו מ'עין גופרה'- מעיין הנובע בו ומימיו מכילים גופרית ומינרלים אחרים. הרכבם  הכימי של המים דומה לזה של מעיינות חמת גדר. בכינרת ובסביבתה נובעים מעיינות עשירים במינרלים שהמים מביאים עימם ממעמקי האדמה. בימי המשנה והתלמוד שכן ליד המעיין כפר חקלאי ובצדו מעגן קטן.
שביל סובב כינרת, הוא אחד מהפרויקטים המרכזיים של איגוד ערים כינרת ורשות הכינרת, המאפשר מעבר חופשי לחופי הכינרת באמצעות שביל טיילות, נוח ונגיש, המקיף את הכינרת ומציע נופים ופינות חמד נסתרות. השביל הוסדר והוכשר לטיולים רגליים בעזרת מתנדבים וקבוצות נוער מכל רחבי הארץ שנרתמו לעשייה, אימצו מקטעים שונים לאורך השביל, פרצו וניקו את התוואי, הציבו ספסלים בפינות החמד, התקינו תיבות קינון מסודרות לציפורים, נקודות תצפית ועוד.

שביל סובב כינרת בין חוף גופרה לטיילת עין גב
שביל סובב כינרת בין חוף גופרה לטיילת עין גב

עד כה ניתן לצעוד בכ- 90% מהשביל שחובק את הכינרת ואורכו כ- 53 קילומטרים. ברשות הכינרת ואיגוד ערים כינרת ממשיכים לפעול לפריצת מקטעים נוספים שישלימו את אורך השביל ל- 64 קילומטרים סביב האגם הלאומי. בימי החורף, קטעים שונים של השביל בוציים או מוצפים.
מומלץ לבדוק באתר האינטרנט של רשות הכינרת ולהתעדכן במצב המקטעים השונים, כמו גם ברמת הקושי ואורך המקטע הרצוי. כמו כן ניתן להתעדכן בכל יום במצב מפלס הכינרת.

• תיאור המסלול

יוצאים מחלקו הדרומי של חוף גופרה (סימון כחול-לבן-סגול) תחילה צועדים בין סבך קנים ולאחר מכן בחורשת אקליפטוס (חוף לא מוכרז שנקרא נחל צלצל). מדרום לחורשה צועדים כ-200 מטר; בדרך המסתיימת בשער, מאחוריו חוף סוסיתא. עקבו היטב אחר הסימונים, הם מובילים לחציית נחל עין גב (לפניהחציה מוביל סימון כחול לטיילת צמודה לנחל שיוצאת מהחוף). מדרום לנחל מוביל השביל אל חוף הספורט הימי של עין גב ומשם לנמל ולטיילת בנמל עין גב.

איך מגיעים:

כביש 92, כיכר גופרה שילוט לחניון החוף. מחנים את הרכב בחוף גופרה (חניה בתשלום)
אורך המסלול: כ- 3 ק"מ

רמת קושי:

קלה

לפרטים על מסלולי טיול נוספים – כוכבית כינרת מכל טלפון 55477*
strong>ובאתר –  www.kineret.org.il>

ברוח האביב: סיור מסביב למסילה – לאורכה ולעומקה של רכבת העמק

|

יהיה שמח ומבדח: אירועי פורים במועצה לשימור אתרים

|

טיול כחול בשבת: אל פריחת התורמוסים בשיאה

|