טיול חנוכה משפחתי: נחנך שביל הליכה קהילתי 'שמשית-יער ציפורי

השביל מחבר את היישוב עם יער ציפורי ואורכו כ-5 קילומטרים * הוא מתאים להליכה, ריצה ורכיבה * יו"ר קק"ל דניאל עטר: "חבלי ארץ יכולים להיות משויכים לעם כאשר אזרחי הארץ מחוברים בנשמתם אל המקומות העוטפים את אזורי מגוריהם"

קרן קימת לישראל בשיתוף רשות ניקוז ונחלים קישון והמועצה האזורית עמק יזרעאל חנכה את שביל ההליכה הקהילתי 'שמשית-יער ציפורי', שמחבר בין היישוב, לקיבוץ הסוללים וליער הוותיק הסמוך לנחל ציפורי. השביל משתלב בתוך היער ומספק חיבור בין הטבע לקהילה.
בחודשים האחרונים מחלקת הבינוי במרחב צפון בקק"ל השלימה את הקמתו של 2.5 קילומטרים נוספים של השביל, כך שאורכו היום הוא כ-5 קילומטרים. הוא מתחיל מהכניסה ליישוב שמשית ונמשך לאורך היער עד הצד הצפון מזרחי שלו. השביל סלול וכולל פינות ישיבה מאבן והוא מתאים להליכה, ריצה, רכיבה, טיולים עם עגלות ילדים ולאנשים המתניידים עם כסאות גלגלים.
יום שישי שעבר נערך טקס חנוכת השביל בנוכחות יו"ר קק"ל דני עטר, ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל אייל בצר, מנכ"ל
רשות ניקוז ונחלים קישון חיים חמי, נציגי קק"ל, עובדי קק"ל שבנו את השביל, מוזמנים ותושבי שמשית. הטקס נפתח בתודות לעובדי קק"ל על הקמת השביל ועל עבודתם המסורה בהפיכת הארץ ליפה, נגישה ומחברת בין תושביה לטבע ולמורשת של הארץ.

מראה השביל החדש
מראה השביל החדש

"מדובר בפרויקט שהוא זיקוק תפיסת העולם וליבת העשייה של קק״ל. החיבור בין היישוב, הקיבוץ, היער והקהילה הוא החיבור המיוחד והציוני כל-כך שמייצרת קק"ל", אמר יו"ר קק"ל דניאל עטר, "חבלי ארץ יכולים להיות משויכים לעם היושב בציון רק כאשר אזרחי הארץ מחוברים בנשמתם ובערכיהם, אל המקומות העוטפים את אזורי מגוריהם וזו המטרה האסטרטגית של קק"ל".
מנכ"ל רשות ניקוז ונחלים קישון חיים חמי הוסיף: "השביל החדש שחנכנו סמוך לשמשית והטיילת החדשה שהרשות הקימה לאורך נחל ציפורי מאפשרים פעילות פנאי וספורט לכל אורכו של הנחל. זהו שינוי מבורך שמתבצע באזור. לשמחתי מגיעים היום וימשיכו להגיע לכאן הרבה יותר מבקרים שיוכלו ליהנות מהנחל הזה, על שפע אוצרותיו הטבעיים, ההיסטוריים והקהילתיים".
ראש המועצה האזורית אייל בצר גם כן בירך ואמר: "זהו שביל לרווחת תושבי שמשית, הסוללים ויתר תושבי האזור – יהודים וערבים. אנו מברכים על טיפוח שביל זה המחבר בין יישובינו ומוסיף אפשרות נוספת, מטופחת ונעימה, לקיום פעילות גופנית, טיולים וחיבור לטבע הנפלא שלנו בעמק. תודה לקק"ל ולרשות ניקוז נחלים קישון על ההשקעה בפרויקט".

 

 

צילומים: ישראל פרץ

יהיה שמח ומבדח: אירועי פורים במועצה לשימור אתרים

|

ברוח האביב: סיור מסביב למסילה – לאורכה ולעומקה של רכבת העמק

|

לאחר פרויקט שיקום והנגשה ב- 25 מיליון שקלים: קק״ל פתחה את נחל השופט למבקרים

|