הצעות לטיולים אביביים

טיולי אביב, פסח ,4X4 ,מסלולי 4X4 בחו"ל

מקור: טיולי פסח: הצעות לטיולים אביביים – – מסע אחר

בולגריה או רומניה? גאורגיה או ספרד? הצעות לכמה טיולים אביביים נפלאים ברכבי שטח, שמציעים שילוב מנצח של טבע, נופים, תרבות ופריחה אביבית
מערכת מסע אחר אונליין
תגיות: , טיולי אביב, פסח ,4X4 ,מסלולי 4X4 בחו"ל

הירשם/י לניוזלטר אתר מסע אחר "שבוע שבוע" – הרבה עניין וללא תשלום

חופשת פסח היא זמן מצוין לצאת לטיול אביבי. הטבע האירופי נמצא במיטבו בעונה זו של השנה – בנוסף לפריחה משגעת, על פסגות ההרים עדיין ניתן לראות שלג. אחת מהדרכים המהנות ביותר לחוות את הטבע היא בטיול ג'יפים, שמאפשר להגיע למקומות שלא ניתן להגיע אליהם ברכב רגיל ומוסיף מימד של ריגוש ואקשן לטיול. הנה כמה הצעות לטיולי פסח במרחק טיסה קצרה מישראל:

• בולגריה

קרוב קרוב אלינו, במרחק של קצת יותר משעתיים טיסה, נמצאת בולגריה הנפלאה, בירת הבלקן. בולגריה מציעה שילוב מנצח של טבע ונופים מרהיבים יחד עם פולקלור מקומי ואוכל משובח. בחודש אפריל אפשר ליהנות מבולגריה שעל קו התפר בין החורף לאביב – מצד אחד שלג בהרים ואפשרות לספורט חורף עם אופנועי שלג ואתגרים נוספים, ומצד שני, הכל ירוק ויש ניצנים ראשונים של פריחה אביבית. מזג האוויר בעונה זו מושלם לפינוק באתרי המרחצאות ובמלונות הספא הרבים של בולגריה.
לטיולי ג'יפים בפסח לחצו כאן >>

 עגלון בבולגריה. ברבים מהכפרים ההרריים נדמה שהזמן עצר מלכת
עגלון בבולגריה. ברבים מהכפרים ההרריים נדמה שהזמן עצר מלכת

כל טיול בבולגריה מתחיל ומסתיים בבירה, סופיה, שבה אתרים רבים שיקסמו לחובבי ההיסטוריה והאדריכלות, ובהם קתדרלת אלכסנדר נייבסקי, כנסיית סופיה הקדושה, התיאטרון הלאומי, ארמון המלך, וגם אתרים בעלי זיקה יהודית כמו גן פסלי השואה ובית הכנסת. לצד אלה, סופיה משופעת במועדוני פולקלור ומסעדות בהן אפשר ליהנות מהאוכל הבולגרי המשובח. עם זאת, הסיבה העיקרית להגיע לבולגריה, בעיקר באביב, היא הטבע, ההרים והכפרים הציוריים. נופים מרהיבים מחכים לכם באזור רמת הוויטושה, משם תוכלו להשקיף על אגם איסקר, הגדול במאגרי המים בבולגריה. גם רכס הרי הרילה מזמן נופים נפלאים ומיוערים, ובהם הר המוסלה, הגבוה ביותר בבולגריה, שמתנשא לגובה 2,925 מטר. אחד האתרים הכי יפים ומרגשים באזור הוא שמורת הדובים. בשמורה המיוערת, שבה פלגי מים ובריכות חיים דובים, שבעבר אולפו לריקודים ועברו עינויים קשים, והיום הם חיים בפארק בתנאים שמדמים את תנאי המחייה הטבעיים שלהם.

 

 הרי הרודופי בבולגריה הם יעד מצוין לעיסוק בספורט חורף

הרי הרודופי בבולגריה הם יעד מצוין לעיסוק בספורט חורף

רכס הררי נוסף, הנחשב למזוהה ביותר עם בולגריה, הוא רכס הרודופי, שבו נופים מרהיבים וכפרים הרריים ציוריים עם בתי אבן שלהם גגות צפחה. המטיילים באזור נוסעים בנופים מיוערים, חולפים על פני אגמים יפים, כמו אגם דוספאט, וזוכים לראות אזורים קרסטיים, כמו קניון טריגארד שבו נמצאת מערת לוע השטן המרשימה, וקניון יגודינהשבו מערכת נטיפים יפהפייה. אזור הרי הרודופי הוא יעד אידיאלי לעיסוק בסקי ובספורט חורף, כמו דהירה על אופנועי שלג או מזחלות. לצד נופי טבע יפים, האזור מציע גם אתרי תרבות מרתקים, כמו מנזר בצ'קבו, השני בחשיבותו בבולגריה, והעיר פלובדיב, השנייה בגודלה במדינה, שבה שרידים רומיים מפוארים ומרכז עתיק יפה עם בתים מהמאות ה-19-18. להשלמת החוויה הבולגרית, מומלץ ללון לאורך הדרך במלונות הספא המפנקים של בולגריה.

• רומניה

הרי הקרפטים ברומניה מציעים נופים הרריים, יערות עבותים, מפלים, אגמים אלפיניים, כפרים אותנטיים וערים עתיקות. לצד אתרים מפורסמים כמו טירת בראן ("הטירה של דרקולה"), גולת הכותרת של האזור היא הטבע. נסיעת שטח בקרפטים מגוונת ומרגשת במיוחד וכוללת תצפיות מרהיבות על רכסי ההרים, נסיעה בקניונים ולאורך אגמים, בהם אגם וידרארו היפהפה, ופיקניק בשטח על שפת נחל זורם.
אחד מהאזורים המרתקים ביותר ברומניה הוא אזור האפוסן המיוער, שניתן עדיין לראות בו בתי מגורים עם גגות קש, איכרים שמעבדים את האדמה עם מחרשות מעץ וקוצרים את היבולים בחרמשים ועגלות רתומות לסוסים ועליהן בולי עץ שישמשו להסקה. לצד הנופים הכפריים של רומניה, יפה לבקר גם בערים עתיקות מרשימות להפליא, בהן סיביו וסיגישוארה.

<br />
            הירוק היום ירוק יותר... מנופי הקרפטים ברומניה. באביב פריחה צובעת את כרי העשב

הירוק היום ירוק יותר… מנופי הקרפטים ברומניה. באביב פריחה צובעת את כרי העשב

רומניה היא לא יעד למבוגרים בלבד והיא מציעה חוויות לכל המשפחה. טיול ברומניה יכול לכלול שייט באגמים, ביקור בפארק שבו מטפלים בדובים שהיו בשבי ואינם יכולים לחזור לטבע, בילוי בפארק האתגרי אוונטורה שבבראשוב, עם גשרי חבלים ואומגות שגולשות בין עצי היער וטיול טרקטורונים חווייתי באזור פרידיאל, בין יערות מחטניים, רכסי הרים וערוצי נחלים.

<br />
            דב בפארק הדובים ברומניה

דב בפארק הדובים ברומניה

• ספרד

יעד נוסף שמתאים במיוחד לחופשה משפחתית באביב הוא הרי הפירנאים בספרד. הפירנאים משתרעים על פני 450 ק"מ בין צרפת לספרד, ועשירים בנופים נפלאים של פסגות משוננות ומצוקים תלולים, כפרים עתיקים ושפע של מים באגמים, בנחלים ובמפלים. בנוסף לאלה אפשר להתרשם מהתרבויות המיוחדות שהתפתחו במקום. בכל חופשה באזור כדאי לכלול גם ביקור בנסיכות הזעירה אנדורה, שמהווה את אחד מיעדי הסקי הפופולריים באירופה. באביב אפשר עדיין ליהנות מהפסגות המכוסות שלג, מנופי עמקים ירוקים וגם מחוויות מרגשות לכל המשפחה, כמו גלישה במגלשת ההרים הארוכה בעולם.

הפירנאים הספרדיים מצטיינים, לפני הכל, בטבע פראי, והנסיעה ברכבי שטח בדרכים הגבוהות, בין נחלים שוצפים, יערות עבותים, כפרים מבודדים וכרי מרעה בהם רועות פרות עם פעמונים לצוואריהן, היא חלק בלתי נפרד מן החוויה. מפעם לפעם כדאי לעצור ולחלץ את הרגליים בהליכה בין פינות החמד של האזור ולבקר בכפרים המקסימים. אחד מהיפים שבהם הוא הכפר רופיט (Rupit), כפר ימי ביניימי שבתי האבן שלו חצובים בסלע ומרפסותיהם מקושטות בפרחים.

 תצפית על הכפר רופיט, מכפרי האבן הציוריים בפירנאים

תצפית על הכפר רופיט, מכפרי האבן הציוריים בפירנאים

גולת הכותרת של הפירנאים היא שמורת הטבע איגואס טורטס, המוקפת בהרי גרניט אדירים ובה יערות מחטניים, מכתשים קרחוניים, אגמים ובריכות צלולות הנשפכות זו לזו בסדרה של מפלים. פעילות מהנה נוספת, שמתאימה לכל המשפחה, היא רפטינג בנהר הפיירסה. אחרי הרפטינג כדאי להמשיך ולהתרשם מהנופים היפים של האזור, בהם ניתן למנות את עמק הסוסים המשובץ באגמים ומפלים ואת שמורת האיילים שעל רכס הבומורט. את החופשה בפירנאים מומלץ לסיים בברצלונה היפה, הגדושה בפנינים ארכיטקטוניות, שדרות מלאות חיים, סמטאות עתיקות, שפע של מקומות בילוי ואטרקציות לכל המשפחה.

 שמורת איגואס טורטס, מהיפות שבשמורות הטבע של הפירנאים

שמורת איגואס טורטס, מהיפות שבשמורות הטבע של הפירנאים

• גאורגיה

אמנם לא באירופה, אבל עדיין במרחק טיסה קצרצרה מישראל, נמצאת גאורגיה. למרות הקרבה היחסית, הנסיעה לגאורגיה היא מסע לתרבות אחרת ונופים שונים בתכלית. גאורגיה מציעה שילוב של נופים הרריים מרהיבים, אתרים היסטוריים מרתקים, כפרים עתיקים, הכנסת אורחים לבבית ואוכל מצוין. האביב, כשפסגות ההרים עדיין מושלגות והעמקים הירוקים מתכסים בפריחה, הוא אחת מהעונות היפות והמתאימות ביותר לטיול בגאורגיה.
 ג'יפים בגאורגיה. הרי הקווקז עדיין מכוסים בשלג באביב

ג'יפים בגאורגיה. הרי הקווקז עדיין מכוסים בשלג באביב

גם בגאורגיה, טיול ברכב שטח הוא אחת מהאפשרויות הטובות ביותר, משום שרכבי השטח מאפשרים עבירות בדרכים שאינן נגישות לרכב רגיל ותורמים לטיול מימד נוסף של הרפתקה. בין האתרים שלא כדאי להחמיץ: עיר המערות דוד גרדז'ה, מתחם של 13 מנזרים חצובים בסלע, חלקם עדיין פעילים; חבל הקאחתי, חבל יין עטור בכרמים, בו מייצרים יין בשיטות מסורתיות. בנוסף לכרמים וליקבים, האזור משובץ גם במבצרים, מנזרים, כנסיות וטירות עתיקות. מחבל קאחתי ממשיכים לדרך הצבאית שנסללה על ידי הרוסים ונחשבת לאחת מהדרכים היפות והמרתקות בגאורגיה. מהדרך ההררית הזאת נשקפים נופים מרהיבים של פסגות ועמקים ולאורכה פזורים כפרים ועיירות קטנות. אחת מהפנינים היפות של גאורגיה היא כנסיית צמינדה סמבה ("השילוש הקדוש"), כנסייה מהמאה ה-14 השוכנת במיקום דרמטי ומבודד בלב ההרים ומשקיפה לנוף מרהיב.

 מנופי חבל סוונטי הפראי והמבודד

מנופי חבל סוונטי הפראי והמבודד

הרי הקווקז הגבוה מציעים את הנופים היפים ביותר בגאורגיה כולה, עם מעברי הרים מרשימים, נהרות ואגמים הרריים, כשגולת הכותרת של האזור היא חבל סוונטי הפראי והמבודד. הפסגות באזור מתנשאות לגובה של 4,000 מ' ויותר, ותושבי הכפרים פיתחו תרבות עצמאית עם שפה ומסורות ייחודיות. אחת העיירות היפות באזור היא מסטיה, בירת חבל סוונטי העליון, ששוכנת במפגש נחלים במרומי הקווקז ומציעה נופים עוצרי נשימה. חבל סוונטי מפורסם גם במגדלי האבן העתיקים שבו, ומומלץ מאוד לבקר באחד מהמגדלים הללו וליהנות מתצפית עוצרת נשימה על האזור. הכפר הגבוה ביותר בחבל סוונטי הוא אושגולי, ששוכן בגובה 2,300 מ' והוכרז ככפר לשימור על ידי אונסק"ו. כאן ניתן להתרשם מהנופים והתרבות הייחודיים לאזור. את הטיול בגאורגיה כדאי לחתום בבירה טביליסי, עיר מרתקת שמשלבת בין ישן לחדש. לצד סיור בשדרות רוסטאבלי ובעיר העתיקה, כדאי מאוד לבקר גם בבית הכנסת של העיר.

בתמונה הפותחת: טיול ג'יפים ברומניה

לטיולי ג'יפים בפסח לחצו כאן >>
צילומים : Sergi Perpiñá, txumia, Global water

ברוח האביב: סיור מסביב למסילה – לאורכה ולעומקה של רכבת העמק

|

טיול כחול בשבת: אל פריחת התורמוסים בשיאה

|

יהיה שמח ומבדח: אירועי פורים במועצה לשימור אתרים

|