טורניר שחמט מחוזי התקיים בכפר הילדים עפולה עלית

אשר בן שימול, סמנכ"ל חינוך במפעל להכשרת ילדי ישראל: "לראות את הילדים משחקים בהפסקות שחמט במקום לשחק בסמארטפונים זה מרגש מאד". צילום: אשר בן שימול

בשבוע שעבר התקיים טורניר שחמט של מחוז צפון בכפר הילדים הממלכתי-דתי עפולה עילית, מייסודו של המפעל להכשרת ילדי ישראל. הטורניר הוא השני מבין שלושה והוא חלק מפרויקט שנת השחמט שהכריז עליו הארגון כחלק מהשקפה חינוכית. כל המשתתפים בתחרות, מגיל היסודי ועד תיכון, הינם ילדים ובני נוער בסיכון שחיים במסגרת המשפחתונים של המפעל להכשרת ילדי ישראל.

במקום הראשון זכתה הנבחרת מכפר הילדים חורפיש, למקום השני הגיעה הנבחרת המארחת מעפולה עילית ולמקום השלישי הגיעה הנבחרת של כפר הילדים "נווה אלישע" מגבעת עדה. אשר בן שימול, סמנכ"ל חינוך במפעל להכשרת ילדי ישראל: "לראות את הילדים משחקים בהפסקות שחמט במקום לשחק בסמארטפונים זה מרגש מאד. המפגש עם יריב אנושי ולא וירטואלי חשוב לפיתוח מיומנויות בסיסיות בתקשורת ובמערכות יחסים חברתיים. השחמט מעצים את הילדים בדרך ייחודית וחווייתית ואנחנו רואים את ההשפעה של המשחק על שעות הפנאי של הילדים".

בכפרי הילדים של המפעל להכשרת ילדי ישראל מחכים בציפייה לאירוע השיא בשנת השחמט – טורניר הגמר, בו ישתתפו הנבחרות שזכו בטורנירים של מחוז צפון ודרום והוא יתקיים בכפר הילדים נווה יהודה בנס ציונה בתחילת חודש אפריל.