חשיפה! מתכון החומוס הסודי של סמיר ממטעמי המזרח בעפולה, נחשף לראשונה!

אז איך מכינים במסעדת מטעמי המזרח את מנת הדגל שלהם, החומוס הממכר? קבלו לראשונה את הדרך לקבלת מנת החומוס המושלמת שיצר סמיר.

אם הזדמנתם או באתם כמנהגכם למסעדת "מעדני המזרח" של סמיר למנת שחיתות של חומוס עם פלאפלים טעימים, חמוצים..לימונדה וכמובן עיתון, לא תהיתם לרגע איך הוא עושה את זה? פנינו לסמיר שהפתיע אותנו עם טיפים שעוזרים לו להכין חומוס טעים כפי שמוגש במסעדתו.
"תחילה חשוב לבחור גרגירי חומוס איכותיים וטריים. אנחנו משתמשים בגרגרי חומוס בולגרי", מסביר סמיר, “הגרגירים צריכים להיות מושרים במשך 24 שעות ואז יוצאים לדרך."

סמיר מחאג'נה במטעמי המזרח
סמיר מחאג'נה וצוות במטעמי המזרח

סמיר: "אחרי ההשרייה אנחנו שוטפים את החומוס היטב ומוסיפים מים נוספים, מספר סנטימטרים מעבר לגרגירים. צריך לזכור שהחומוס סופח המון מים. במקביל אנו מוסיפים אבקת אפייה ולא סודה לשתייה כמו שרבים נוהגים לעשות. השימוש בסודה לשתייה יוצר מנת חומוס כבדה. בשלב הבא שמים את הגרגירים על אש נמוכה במים רותחים שיתבשל לאיטו. במהלך התהליך הזה צריך להיות עם אצבע על הדופק ולבדוק מתי הוא מבושל. החומוס מוכן בדגימה שנבדקת ביד. כאשר הוא נמרח בצורה משחתית הגיע העת לעבור לשלב הבא. בשלב זה החומוס מועבר למקפיא במטרה לתת לו מכת קור. התהליך הזה מאריך את חייו של החומוס מ-3 ימים עד שבוע. אצלנו מכינים חומוס בתדירות גבוהה, מספר פעמים רב במהלך היום, לכן התהליך הזה חשוב בעיקר לכאלה שמכינים חומוס בבית או שקונים אצלנו. את החומוס מעבירים לבלנדר כשהוא קר ולא חם. לרבים יש נטייה לטחון את הגרגירים כשהם חמים, אבל התהליך הזה שגוי וחומוס אמיתי לא צריך לאכול כשהוא חם. חשוב לדעת: לא כל חומוס חם הוא גם חומוס טרי ואיכותי. מלבד הגרגירים אנחנו מוסיפים טחינה משומשום ללא קליפה, במטרה ליצור גוון בהיר ולבנבן. כמו כן אנו מוסיפים לימון ומלח על פי הצורך והטעם ומעל נבזוק שמן זית איכותי ופטרוזיליה למי שאוהב".
בתיאבון!