חשד לפשע שנאה בכנסייה בטבחה

דליקה פרצה לפנות בוקר בכנסייה הקתולית בטבחה שעל שפת הכנרת, דיווח על פצועים קל, כוחות כיבוי והצלה פעלו במקום והשיגו שליטה, נמצאה כתובת בעברית, לאחר הקביעה שזה פשע שנאה, המפכ"ל דנינו הורה על ריכוז מאמץ חקירתי למציאת המציתים צילום דוברות כוחות כיבוי והצלה

דליקה  פרצה לפנות בוקר בכנסייה בטבחה שעל שפת הכנרת, כוחות כיבוי והצלה פעלו במקום והשיגו שליטה על השרפה.
לעמקניוז נמסר שעם גילוי הדליקה הוזעקו למקום חמשה צוותי כיבוי שפעלו החל מהשעה 3:50 לפנות בוקר בכיבוי הדליקה שפרצה בכנסיה הקתולית בכפר נחום, למקום נגרם נזק בחדר האירוח, המחסן ומשרד הכנסייה וחדר התפילה ניזוק קלות מעשן, בנוסף יש שני נפגעי עשן.
לעמקניוז נודע כי בתום עבודת צוות חקירת כיבוי והצלה בראשות ראש ענף חקירות רשף אוסקר פוקס נקבע  כי יש חשד כבד להצתה, עוד דווח כי במקום נמצאה כתובת בעברית על קיר הכניסה לכנסייה דבר שמעלה את החשד הכבד לפשע שנאה.

בהמשך לאותו עניין, המפכ"ל רנ"צ יוחנן דנינו בישיבה שערך עם סגל הפיקוד הבכיר של משטרת ישראל אמר  כי הוא "רואה בחומרה רבה התרחשות אירוע מסוג זה וכל ניסיון לפגוע במקום מקודש , לא ניתן לגורמים קיצוניים לפגוע במרקם הרגיש של דו הקיום והסובלנות הקיימים במדינת ישראל ונעשה הכל כדי להגיע לזהות המבצעים ולהביאם לדין.
בתוך כך נודע לעמקניוז כי בסמוך לכנסיה עוכבו 16 קטינים לצורך חקירה ובדיקת מעורבותם באירוע לפנות בוקר.

המפכ"ל דנינו הורה על ריכוז מאמץ חקירתי בנושא והטיל את החקירה על היחידה המרכזית יהודה ושומרון, המרכזת את נושא הפשיעה הלאומנית.