"חפרנים": גתות ליצור יין נחשפו בעמק יזרעאל

הגתות נחפשו בחפירה של בני נוער ורשות העתיקות בשטח המיועד להרחבת קיבוץ כפר החורש – ביוזמת משרד הבינוי והשיכון

גתות לייצור יין שהקדומות בהן בנות 4,000 שנה, מחצבות להפקת אבני בנייה, מערות חצובות ששימשו למגורים, טראסות לחקלאות וכבשנים לייצור סיד – כל אלה נחשפים בימים אלה בחפירות ארכיאולוגיות של בני נוער עם רשות העתיקות, במסגרת הרחבת קיבוץ כפר החורש, ביוזמת משרד הבינוי והשיכון.
לדברי עדנה עמוס ואיאד בשאראת, מנהלי החפירה מטעם רשות העתיקות, "בחפירה מתגלים ממצאים רבים, המלמדים על כך תושבי האזור הקדומים ניצלו את המדרונות לחקלאות לצרכים מגוונים, ובהם עיבוד תוצרת חקלאית, הפקת חומרי בנייה וקבורה. שרידי בתים קדומים לא נמצאו בשטח שחפרנו, ונראה שהיישובים עצמם שכנו בסביבה הקרובה, אולי בקרבת מעין סופסופה, הנובע למרגלות המדרון".
אל הפועלים הותיקים של רשות העתיקות, הצטרפו בחודשים האחרונים קבוצות של חניכי שנה ב' במכינות הקדם-צבאיות של תנועת "החלוץ" מטבעון, מחיפה ומכפר גלעדי, וכן קבוצת הגרעין צבאי נחל ארז של תנועת "החלוץ". במקביל לעבודת החפירה, השתתפו החניכים בסדנאות, סיורים והסברים על עבודת הארכיאולוגים. "אנחנו נהנים מאוד", אמרו חניכי גרעין נחל ארז, "ומעשירים את הידע שלנו בתחומים שונים. עצם חווית הקימה המוקדמת בבוקר, העבודה הקשה, והצחוקים במהלך העבודה, מגבשים אותנו כקבוצה. המפגש עם הפועלים הותיקים חושף אותנו לאנשים מרקעים שונים, ולפעמים לסיפורים לא פשוטים של חיי היומיום".

ברוח האביב: סיור מסביב למסילה – לאורכה ולעומקה של רכבת העמק

|

יהיה שמח ומבדח: אירועי פורים במועצה לשימור אתרים

|

לאחר פרויקט שיקום והנגשה ב- 25 מיליון שקלים: קק״ל פתחה את נחל השופט למבקרים

|