"חפירה" בניחוח איטלקי

השבוע יתקיים טקס חתימה על הסכם שיתוף הפעולה בין המכון לארכיאולוגיה גלילית במכללה אקדמית כנרת לבין המכון לארכיאולוגיה של אוניברסיטת פרוג׳יה שבאומבריה, איטליה. שיתוף הפעולה יכלול חפירות ארכיאולוגיות משותפות, מחקרים משותפים, וחילופי מרצים וסטודנטים. צילום ויקטוריה מיסיסטרנו

למכון כנרת לארכיאולוגיה גלילית שבמכללה האקדמית כנרת, אשר בראשו עומד פרופ׳ מרדכי אביעם – יו״ר מכון כנרת לארכיאולוגיה גלילית, יש יתרון חשוב. הוא שוכן על שפת הכנרת שהיא מושא שאיפות וחלומות של רבים ברחבי העולם בהיותה ערש לידתה של הנצרות. בשנים האחרונות עוסק המכון בין השאר בחפירה באתר ״בית הבק״ שבשפך הירדן לאגם, מקום המוצע לזיהויו של הכפר בית ציידה מקום לידתם של שלושה משליחי ישוע. החפירה בניהולו של פרופ׳ מרדכי אביעם משותפת עם פרופ׳ סטיבן נוטלי מנאיאק קולג׳ בניו יורק.
הידיעות אודות הגילויים, הגיעו גם לאוזניה של ויקטוריה מסיסטרנו, ארכיאולוגית ישראלית שחיה באיטליה ושמה לה למטרה ליזום קשרים של ברית ערים תאומות והסכמים בין מוסדות מחקר אקדמאים. וכך נולד הסכם שיתוף פעולה בין המכון לארכיאולוגיה של אוניברסיטת פרוג׳יה שבאומבריה, איטליה, לבין המכון שבכנרת. בראש המכון בפרוג׳יה עומד פרופ׳ לוצ׳יו פיורינו, ארכיאולוג רב תהילה שעוסק במחקר האטרוסקי והרומי במרכז איטליה.
טקס החתימה, עדיין בזום, יערך השבוע בנוכחות אנשי הסגל האיטלקי הבכיר, פרופ׳ שמעון גפשטיין נשיא המכללה האקדמית כנרת, פרופ׳ סיביל היילברון דיקנית בית הספר למדעי החברה והרוח באקדמית כנרת ויכבד בנוכחותו שגריר ישראל באיטליה. לאחר טקס החתימה יציג כל ראש מכון את פעילות המכון ואת התגליות הגדולות והעיקריות שלו.