חנוכה של אור בעפולה

חנוכה גדוש באירועים בעפולה: עיריית עפולה ורשת שחקים יקיימו שני פסטיבלים פסטיבל "האור" ופסטיבל "על המפה" לצד שרשרת אירועים ופעילויות בכל רחבי העיר. לגזור ולשמור. צילום: עיריית עפולה

אם חיפשת מה לעשות בחג החנוכה והאירועים הגדולים המתקיימים מחוץ לעיר עולים הון תועפות דאגו בעיריית עפולה באמצעות אגף התרבות ואגף קהילה ורשת שחקים לארגן תכנית עשירה ומגוונת.
האירוע המרכזי של החג יתקיים בימים שני-שלישי (29-30.11) בפארק העירוני באירוע חינמי לכל המשפחה "מאירים את הפארק" בהפקת שחקים במסגרתו יוצגו מיצגי אור מיוחדים, פסלים חיים, מופעי לד ואש ומסיבת פול-מון לילדים במשך יומיים רצופים. מדובר בחגיגה אמיתית לילדים שצפויים ליהנות מחוויה יוצאת דופן כאשר אם מזג האוויר לא יאפשר זאת, יועבר האירוע למתחם האירועים "האוהל" בפארק.
רשת שחקים יפיקו אירועים נוספים ביניהם מסיבת חנוכה והצגת יחיד 'נסיך צפרדע' לצד פעילות יצירה במרכז לגיל הרך, הכניסה חופשית (28.11), הופעה במלאת 3 שנים למותו של יגאל בשן עם שותפיו ללהקה המיתולוגית "הופה היי", אבי דור ואהרון חליווה בעלות של 60 שקלים בלבד בהיכל התרבות, קונצרט חנוכה של הקונסרבטוריון העירוני, ערב שירה של 'להקת השדרה' עם אנו"ש, תאטרון פנטומימה, קונצרט חנוכה של ההרכבים הייצוגיים ומקהלות וכלי קשת בקונסרבטוריון העירוני ועוד. מנכ"ל שחקים דניאל בן אמר: "שנה שלמה חיכינו והגיע הזמן לחגוג את חנוכה ובגדול באמצעות שרשרת אירועים ששיאם מופע שכולו אור. אני מודה לראש העיר אבי אלקבץ על היוזמה והרצון להעניק חנוכה שמח לכולם".
עוד יתקיימו במהלך חג החנוכה אירועים נוספים כגון פסטיבל נוסף "על המפה" של עיריית עפולה בשיתוף תנועת 'תרבות' שיכלול שלושה ימים (1-3.12) של אומנות מקורית במסגרתה יציגו אמנים מעפולה והסביבה על במות ברחבי העיר. הפסטיבל יכלול הצגות תיאטרון, מיצגי רחוב, הופעות מוזיקה, גלריה, חפלה בקבלת שבת, פאנל תרבות, אומנות גאה , פעילויות ילדים, ועוד. בנוסף יתקיימו במהלך החג יתקיימו מספר הצגות ילדים נוספות וביניהן "פטר הארנב" (30.11), מחזמר ילדים "מערת האוצר" (3.12) והצגת ילדים של הדוד חיים. גם האזרחים הוותיקים ייהנו מהדלקת נרות מדי ערב בימי החג, הופעות של ששי קשת ומופע של יידישפיל וכן המבצע המסורתי "אור לדור" שמקיימת מחלקת הנוער עם עמותת "דור לדור" במסגרתו בני נוער מחלקים ערכות שי לחג לאזרחים הוותיקים.
פרטים על כלל אירועי חנוכה ברחבי העיר אפשר למצוא באתר העירייה ובעמודי הפייסבוק של עיריית עפולה ושחקים.