חמסה: שני בתי ספר ממגדל העמק זכו שוב בתחרות "המכונה המופלאה"

בפעם החמישית ברציפות: כיתה ט'1 מבית ספר "אורט רוגוזין" זכתה במקום הראשון, כיתת "קדם עתידים" מבית הספר "יערת העמק" זכו במקום השלישי המכובד ושמו שוב את העיר במרכז הבמה החינוכית הארצית. צילום: ביה"ס רוגוזין

שמרו על ההישג. בשבוע שעבר זכו תלמידי ט'1 מבי"ס "אורט רוגוזין" מגדל העמק, במקום הראשון בפרויקט "המכונה המופלאה" זו השנה השנייה ברצף בפסגה והחמישית ברציפות בשלישייה הראשונה.
את המקום השלישי והמכובד תפסו כיתת "קדם עתידים" משכבת ט' מבית ספר "יערת העמק".

פרויקט "המכונה המופלאה" הינו פרויקט ייחודי של קדם עדיתים שבמסגרתו על התלמידים לבנות מכונה המורכבת ממעברי אנרגיה רבים שבסופה מבוצעת משימה פשוטה שנקבעת בכל שנה, הפעם המשימה הייתה סגירת ספר.
התלמידים עבדו על המכונה במשך חודש שלם. תחילה, גיבשו סיפור וחשבו על שלבים של מעברי אנרגיה. התלמידים עבדו בצוותים שונים, חלק היו אחראים על העיצוב, היו כאלה שעבדו על הבנייה, מספר תלמידים על הצילום והצגת המכונה.

נבחרת ביה"ס יערה. צילום: ביה"ס יערה
נבחרת ביה"ס יערה. צילום: ביה"ס יערה

בנוסף, ענו התלמידים על שאלון מתוקשב ובו שאלות הבוחנות את הידע שלהם בפיסיקה. בית ספרנו עלה לגמר התחרות יחד עם עוד 9 נבחרות מתוך 20 שהשתתפו.
שלב הגמר של מחוז צפון התקיים במכללת כנרת. בגמר, היה על התלמידים לבצע ניסוי ולרשום את מסקנותיהם. לבסוף, חושב הניקוד הכולל שמורכב מציון על המכונה, על השאלון המתוקשב ועל הניסוי.
שתי הנבחרות החלו את דרכן בתחרות הפיזיקה לפני חמש שנים וכבר בתחרות הראשונה היו אלה תלמידי "אורט רוגוזין" שחזרו עם המקום הראשון בתחרות הארצית ולאחר מכן זכו בתואר "חביבי הקהל" בתחרות העולמית. שנה לאחר ההישג חסר התקדים קיבלו תלמידי מגדל העמק תאבון וניגשו לתחרות שוב ממנה שבו עם הישג נפלא כאשר נבחרת "יערת העמק" סיימה במקום הראשון ונבחרת "אורט רוגוזין" זכתה במקום השלישי בתחרות הארצית. בכך לא הסתיימה שרשרת ההישגים באותה שנה שכן חודש לאחר מכן בתחרות העולמית הצליחו שוב תלמידי "אורט רוגוזין" להפתיע בענק ולסיים במקום השלישי בתחרות העולמית.


 [dfp name="728×90" height="728" width="90"] 


ההישגים של שתי הנבחרות לא תמו ובתחרות הארצית לפני שנתיים הצליחו לשחזר בדיוק את ההישג משנה שעברה כאשר נבחרת "יערת העמק" סיימה במקום הראשון ונבחרת "אורט רוגוזין" במקום השלישי הארצי מקומות שהעניקו להם שוב את הכרטיס לתחרות העולמית שם שוב הדהימו כאשר סיימו במקומות הרביעי והחמישי בעולם ובשנה שעברה היו אלה תלמידי "אורט רוגוזין" שקטפו שוב את המקום הראשון בתחרות הארצית.
שרית טאלר, מנהלת חט"ב אמרה: "אנו נרגשים וחשים גאווה גדולה בתלמידים המדהימים שלנו ובאלירן יהב, רכז מגמת פיסיקה, על הזכייה במקום הראשון זו השנה השנייה ברציפות. הזכייה בתחרות הינה תוצר של הפדגוגיה החדשנית המתקיימת בחטיבת הביניים המציידת את התלמידים במיומנויות של המאה-21 ומאפשרת להם להגיע להישגים ולממש את הפוטנציאל הטמון בהם". אילן יצחקי מנהל בית ספר "יערת העמק" אמר: "במהלך החודשיים האחרונים קבוצה משכבת ט' ישבה, חשבה, תכננה, חלמה, ניסתה, נסרה, ציירה ובנתה מכונה מופלאה עם המון מוטיבציה, יצרתיות, התמדה, סבלנות ושיתוף פעולה בנו התלמידים מכונה אשר מכילה בתוכה כ-60 מעברים פיזיקאלים. גאים בתלמידים שלנו".
אלי ברדה ראש העיר ומחזיק תיק החינוך יחד עם מלי אליגוב ראש מינהל החינוך בירכו את מנהלי בתי הספר, המורים למדעים, התלמידים וההורים על ההישג המרשים ואמרו: "מערכת החינוך ממשיכה לקצור הישגים בפרסי חינוך מחוזיים ("יערת העמק ו"אורט פסגות"), זכיה בבית ספר מצטיין בקטגוריה הגבוהה והישג של 86 אחוז זכאות בבגרות ("אורט רוגוזין") לצד הצטיינות של 9 תלמידות בתכנית "מהנדסות המחר" ותלמידה בתכנית ארכימדס הם הביטוי המעשה של הפירות שאנו קוצרים בעקבות העדיפות וההשקעות במערכת החינוך".