"חלמתי על הרגע שבו נקים מרכז רפואי חדשני בעפולה"

בימים הקרובים ייפתח בעפולה המרכז הרפואי החדש של מכבי שרותי בריאות. ד"ר גלית קאופמן, ראש מחוז צפון – מסמנת את העיר כיעד מרכזי בשנה הקרובה לפיתוח הרפואה ואומרת: "מן הראוי להעניק לתושבי עפולה מרכז רפואי עוצמתי בלב העיר"

ד"ר גלית קאופמן, ראש מחוז צפון במכבי שרותי בריאות מתגוררת בקרית אונו. מדי יום ביומו היא עושה את הדרך הארוכה ממרכז הארץ צפונה- בכדי לבקר במרפאות ובמרכזים הרפואיים, להכיר מקרוב את המגזרים המגוונים, לפגוש אנשי מקצוע, והכל כחלק מתפקידה הבכיר ועל מנת 'לנשום את השטח' ולהבין את הצרכים בכל מרחבי הצפון. בכל סיור ובכל ישיבה, היא עסוקה בלבחון כיצד ניתן לפתח את הרפואה, בין אם הוספת רופאים, שירותי רפואה וטכנולוגיות מתקדמות.

בזמן כהונתה בתפקיד, שביעות רצון חברי הקופה עלתה כפועל יוצא של יותר שירותים, יותר זמינות והתייחסות שווה בין המגזרים השונים. לדבריה, תושבי הצפון שרגילים לשמוע על פיתוחי רפואה ממרכז הארץ, זוכים בעת האחרונה האחרונה להיות חלק ממהפכה רפואית שהחלה בצפון.

"אנחנו עושים מדי יום כל שביכולתנו על מנת לייצר רצף טיפולי ומיטבי לקהילה. אני מאמינה שמחוז מצליח הוא מחוז שצומח, שהמרפאות גדלות, שהחברים מביעים אמון בקופה, באיכות ובשירות", אומרת ד"ר קאופמן בראשית הראיון. כארגון בריאות מוביל, חובתנו היא לדאוג לצמצום פערי השוויון בתחום הרפואה, ולהנגיש את מיטב השירותים הרפואיים לכלל האוכלוסיות בצפון. לשם כך, בשנתיים האחרונות הרחבנו ופרסנו שירותים רפואיים רבים וכעת נרצה להעניק זאת גם לתושבים בעפולה. אנחנו מצויים בעידן רפואי חדש שבו אנחנו עושים מהפכה בכל ערי הצפון, כמות החברים שלנו גדלה זו השנה הרביעית ברציפות מבין כל קופות החולים, וכך גם נרצה לעשות בעפולה. מבחינת שירות, אנו שמים דגש על השירות לרופאים ולמבוטחים כאחד תוך מתן דגש על מזעור בירוקרטיה, הענקת שירות יעיל וכמובן תמיד ניתן עוד לשפר. אנחנו בגישה תמיד ליצור חיים פשוטים ככל הניתן ולהתאים את צריכת השירות למטופל ולא להיפך. חשובה לנו שביעות הרצון בסופו של דבר וכמובן בריאות חברינו. למרות שאנו חיים בתקופה שבה מערכת הבריאות מורכבת, על אף התקציב והמשאבים המוגבלים ידענו כיצד לפרוס נכון את השירותים בקהילה".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


עד כמה אתם מתכוונים להשקיע בתחום הרפואה בעפולה?

"עפולה היא עיר מאוד משמעותית בצפון, אוכלוסייה שגדלה בקצב גבוה ומן הראוי להעניק לתושביה מרכז רפואי עוצמתי בלב העיר עם כל שירותי הרפואה המתקדמים עם מיטב המומחים במגוון תחומים. חלמתי על הרגע שבו נקים מרכז רפואי חדשני בעיר. מכבי נמצאת בתקופה של מהפכה בשירותי הבריאות, הכוללת איכות רפואה שלא הייתה כאן מעולם. החל ממתן שירות, צוותי רפואה מהטובים ביותר , דרך הזמינות, שאנחנו כארגון בריאות מעניקים במקום להגיע לבתי החולים העמוסים, ניתוחים, ועד למוקדים המקוונים ומעצמה של חברות הבת שלנו, רפואת שיניים, רפואה משלימה ועוד. אני מאמינה שכעת חוקי המשחק משתנים. ברגע שמכבי נכנסת לעפולה בכל הכוח, המרוויחים הגדולים הם התושבים. בסופו של דבר תחרות זה דבר בריא שמניע כל צד להעלות את הרמה ולהעניק את המיטב".

אילו שירותי רפואה חדשים יעניק המרכז הרפואי?

"פריסת השירותים בעיר כבר עתה היא רחבה ובזמינות גבוהה ובימים אלו הרחבנו משמעותית את שירותי הרפואה בנוסף לקיימים – החל משירותי גריאטריה, נוירולוגיה, ריפוי בעיסוק וקבוצות התעמלות שונות ומגוונות לבניית אורח חיים בריא. לדור הצעיר אנחנו נעניק מעטפת רפואה הוליסטית שתכלול בין היתר פיזיותרפיה לילדים, מכון התפתחות לילד ,קלינאיות תקשורת, "מכבי אקטיבי", רפואה מקוונת ואת שירות 'רופא הילדים שלי' במסגרתו יינתן שירות מקוון למקרים דחופים מחוץ לשעות פעילות הרופאה במרכז הרפואי. נרצה להעניק לכל חבר בקופה את השירות הנכון עבורו, לתפור חליפה אישית בהתאם לכל מטופל עם שירות מותאם אישית. כמו כן, חברי מכבי בעפולה יוכלו לבחור יותר מבית חולים אחד בלבד. במידת הצורך הם אלו שייבחרו היכן ינותחו (ברמב"ם, פוריה, בני ציון וגם בעמק). אני מזמינה את כולם להגיע להתרשם ולהכיר את מנהלי ומומחי מכבי בעפולה. אנחנו ערוכים ומוכנים להעניק את השרות המיטבי המקצועי לכלל תושבי העיר והסביבה".