חלה בסרטן הערמונית והוכר כנפגע עבודה

בהחלטה מוסכמת בבית הדין לעבודה בנצרת, הוחלט להכיר במדביר אשר עבד במשך 25 שנים עם חומרי הדברה וחלה במחלת סרטן הערמונית כנפגע בעבודה. "אין כל ספק כי מדובר בהחלטה נדירה ומשמעותית של בית הדין לעבודה", אמר השבוע עו"ד יוסי חדד מעפולה

לאחרונה התקבלה החלטה משמעותית ע"י בית הדין האזורי לעבודה בנצרת על הכרה בפגיעה בעבודה, של מדביר אשר חלה בסרטן הערמונית.
בתחילה המוסד לביטוח לאומי, דחה את תביעת המדביר, בטענה כי סרטן הערמונית, הינו סרטן שכיח בקרב גברים מעל גיל 50, וכן לא הוכח רפואית כי קיים קשר סיבתי בין חשיפה לחומרים מסוכנים לבין מחלת סרטן הערמונית.
המדביר לא אמר נואש, ובאמצעות עו"ד יוסי חדד מעפולה, הוגשה תביעה לבית הדין, ובמהלכה הוחלט להכיר בתובע כנפגע בעבודה.
לדברי עו"ד יוסי חדד- כתב התביעה הוגש לאחר תחקיר מעמיק אשר כלל צירוף מאמרים רפואיים רבים מהסוכנות הבינלאומית לחקר הסרטן (תחת ארגון הבריאות העולמי), מחקרים אשר מראים על: "קשר סיבתי ישיר בין מחלת סרטן הערמונית לבין סוגי חומרי הדברה".
ישנם חולים אונקולוגים רבים, אשר אינם מודעים לזכויות שלהם, שכן במקרים לא מעטים קיים קשר ישיר בין מחלת הסרטן (או מחלות אחרות), לבין חשיפה לחומרים מסוכנים במהלך עבודתם.
ההבדל שבין הכרה כפגיעה בעבודה לחולה אונקולוגי לבין תביעה רגילה לנכות כללית, הינה משמעותית ולעיתים אף ההבדל הכלכלי ביניהם יכול להתבטא בעשרות אלפי שקלים בחודש.
"כל חולה אונקולוגי, אשר יש לו חשד אפילו הקל ביותר כי היה חשוף לחומרים מסוכנים (חומרי הדברה, מתכות, אסבסט, פיח וכו'), חייב להתייעץ עם עו"ד בקיא בתחום", מבהיר עו"ד חדד.
סרטן הערמונית הוא סוג הסרטן הנפוץ ביותר בקרב גברים, לרוב מגיל 50 ומעלה. לעיתים נדירות סרטן הערמונית מאובחן בקרב גברים צעירים יותר. בניגוד למחלות סרטן אחרות, הימצאותם של תאים סרטניים בערמונית נחשבת מצב שכיח יחסית. גידול בערמונית יכול להיוותר ללא שינוי במשך תקופה ארוכה, ולמעשה לכשליש מהגברים מעל גיל 50, ולרובם המוחלט של גברים מעל גיל 80, ישנם תאים סרטניים בערמונית. סרטן הערמונית מתפתח באיטיות רבה מאוד, ולכן פעמים רבות, בעיקר בקרב קשישים, הוא אינו גורם לתסמינים. אך ישנם מקרים בהם המחלה מתפתחת במהירות ואף עלולה להתפשט לאיברים אחרים בגוף, בעיקר לעצמות (כך נכתב באתר "האגודה למלחמה בסרטן").
"אין כל ספק כי מדובר בהחלטה נדירה ומשמעותית של בית הדין לעבודה, שכן תביעות לסרטן ערמונית, נדחו חדשות לבקרים, בטענה כי מדובר בסרטן שכיח בקרב גברים. אני שמח שהצלחנו לשנות את הלך החשיבה בביטוח הלאומי, ולא לדחות תביעות בהינף יד" מסכם עו"ד יוסי חדד.

 

״לאמת יש רק צד אחד והיא יצאה לאור היום״

|