ח"כ ברושי: לבטל עבודה מועדפת בתחנות דלק ולהעדיף עיסוק בתחום החינוך

לדברי חבר הכנסת איתן ברושי החוק יאפשר לצעירים וצעירות תוך מתן עדיפות לאזורי עדיפות לאומית ובפריפריה החברתית לעסוק בתחום החינוך מיד בתום השירות הצבאי והלאומי

ח"כ מ"המחנה הציוני" איתן ברושי, המתגורר בקיבוץ גבת, יעלה היום בועדת השרים לענייני חקיקה הצעת חוק בנושא ביטול עבודה מועדפת בתחנות דלק והסטת התקציב לטובת עבודה מועדפת בתחום החינוך.

לדברי ברושי ענף הדלק התייצב בשנים האחרונות ואינו זקוק עוד לתמיכה ממשלתית.

כיום, רבים מן בוגרי השירות הלאומי והצבאי מועסקים בחנויות הנוחות ולא כמתדלקים בפועל. על פי דו"ח של צוות בין-משרדי שהוקם בינואר 2012  לבחינת ענפי התעסוקה המזכים במענק עבודה מועדפת ישנה המלצה חד משמעית להסיר את ענף תחנות הדלק מתחום העבודה המועדפת.

• אחוז ניכר ממקבלי המענק ממשיכים לעבוד במקצוע ולא נוטשים אותו

ח"כ ברושי: "החינוך, הוא המרכיב המרכזי בפיתוח ההון האנושי. חוק זה הוא בעל חשיבות רבה למסיימי השירות הצבאי והלאומי, מאחר והוא מגדיל את הסיכוי לכך שבהמשך יבחרו הצעירים והצעירות להישאר במערכת או לחזור אליה כמורים מוסמכים. בנוסף, גם במסגרות הבלתי פורמאליות יש לתנועות הנוער השפעה חיובית ומשמעותית על ילדים ובני נוער ועל כן יש להן תפקיד חשוב המשלים את פעולות מערכת החינוך הפורמאלית. החוק יאפשר לצעירים וצעירות תוך מתן עדיפות לאזורי עדיפות לאומית ובפריפריה החברתית לעסוק בתחום החינוך מיד בתום השירות הצבאי והלאומי. נוסף על כך, מחקרים מראים כי אחוז ניכר ממקבלי המענק ממשיכים לעבוד במקצוע ולא נוטשים אותו."

עתיר ידע והייטק: המהפך של פניציה

|