ח"כ איתן כבל: "נסיעה בכביש 66 היא פחד אלוהים"

ועדת הכלכלה של הכנסת ערכה השבוע דיון מיוחד בנושא תשתיות הכבישים בישראל, ובין היתר עסקה בסטאטוס של כביש 66. ח"כ נחמן שי אמר בדיון כי נסיעה בכביש היא כמו משחק של רולטה רוסית

ביום שלישי קיימה ועדת הכלכלה של הכנסת דיון מיוחד בנושא תשתיות הכבישים בישראל. במהלך הדיון, אמר יו"ר וועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל: "נסיעה בכביש 66 היא פחד אלוהים, מדובר בכביש מהמסוכנים בישראל אם לא המסוכן ביותר, אני קורא לשר התחבורה להכניס את הכביש לביצוע כבר בתוכנית החומש הקרובה".

ח"כ נחמן שי אמר בדיון כי נסיעה בכביש היא כמו משחק של רולטה רוסית. חייבים לשדרג את הכביש. חברת הכנסת נורית קורן הוסיפה כי מדובר בכביש דמים ורק הפיכתו לשני מסלולים לכל כיוון יעצור את הקטל הנוראי. ח"כ עיסאווי פריג' הוסיף כי על משרד התחבורה להסיר את כל החסמים הקיימים כדי לאפשר הליך ביצוע מהיר של הכביש.

מנכ"ל נתיבי ישראל אמר במהלך הדיון כי הוא ימליץ למשרד התחבורה לכלול את הכביש בתוכנית החומש. זהו כביש שחייב טיפול עמוק ומהיר.

מנכ"ל משרד התחבורה הגיב ואמר כי הנושא נבחן בימים אלו לקראת תוכנית האב שתיסגר בחודש מאי השנה. הוא הוסיף כי הכביש יכנס בהתאם לשיקולי תקציב.

ראש המועצה האזורית מגידו, איציק חולבסקי, אמר במהלך הדיון: "הכביש גובה מחיר דמים יקר מהנוסעים בו, בכל אחד מהישובים לצד הכביש יש משפחות שכולות או כאלו שנפצעו קשה מהכביש המסוכן. הכביש מהווה חסם מרכזי בהתפתחות אזור שלם".