חישוב מסלול מחדש? סכסוך בין ועד עובדי הרכבת להנהלה עלול לעכב את חניכת רכבת העמק

סכסוך עבודה שפרץ בין ועד עובדי הרכבת להנהלה הוביל להקפאת ההכשרות של הנהגים.צילום: ארכיון

בעוד חודשיים, ערב חג הסוכות, אמור היה להיערך אירוע החניכה הרשמי והחגיגי של רכבת העמק, בו היא תצא לדרך לראשונה מחיפה לבית שאן. אולם ייתכן כי האירוע החגיגי, שלו מצפים ומחכים רבים, עשוי להידחות וזו בשל דרישה לתוספת שכר עבור שלושה עובדי רכבת.
בוועד העובדים של הרכבת הבהירו, כי הם מקפיאים מיידית את הכשרות נהגי הרכבת לקראת פתיחת מסילת העמק, לאחר שדרישתם לא נענתה.
מדובר בשלושה עובדים שהועסקו עד כה במשרדי הרכבת במפרץ חיפה (מתחם קישון).
העימות הסלים לאחר שהנהלת הרכבת קיבלה החלטה לסגור את תא האיתות האחרון בחיפה, הפועל במבנה מימי המנדט, ולהעביר את שלושת עובדיו אל מרכז השליטה והבקרה של הרכבת בעיר.
בוועד אמרו השבוע כי מדובר בעובדים מבוגרים שהמעבר אינו קל להם.

רכבת העמק בנסיעת מבחן. לא בטוח שתצא מהתחנה בתאריך המתכונן
רכבת העמק בנסיעת מבחן. לא בטוח שתצא מהתחנה בתאריך המתכונן

מהנהלת רכבת ישראל נמסר: "תא האיתות המדובר הוא מבנה ישן מתקופת המנדט הבריטי, עם נגישות נמוכה וללא תחנת רכבת פעילה הסמוכה אליו. המעבר למרכז השליטה והבקרה, שהינו מתקן מודרני המצוי בצמוד לתחנת רכבת פעילה, ייטיב עם העובדים. אנו תמהים על החלטת בית הדין לעבודה על כך שיש לפצות את העובדים על צעד שלמעשה מיטיב עם תנאי העבודה שלהם. אך עם זאת, רכבת ישראל מכבדת את הצו והשהתה את העברת העובדים".
עוד נמסר כי: "הבחירה של ועד עובדי הרכבת לפגוע בפתיחת קו העמק ובשירות החדש שאנו מספקים לתושבי מדינת ישראל, מתוך סחטנות לתנאי עבודה משופרים של 3 עובדים, מעיד שוב על הציניות והכוחניות שהם לא מהססים לעשות בה שימוש. החזקת קו העמק כבן ערובה לטובת תוספת שכר לשלושה עובדים הוא מעשה שלא יעשה. הנהלת רכבת ישראל לא מתכוונת לעבור על כך לסדר היום והגישה ערעור לבית הדין הארצי לעבודה, על מנת למנוע דחייה בפתיחת קו העמק".

גיוס חרדים לצה"ל – מהלך משפטי ראוי, האמנם?  

|