חיים ברוידא, ראש העיר רעננה הודה בהתרגשות על קבלת ספר הילדים: 'הקבצן הקטן מדאראבאן'

ראובן יוקלר, איש העסקים מעפולה וחדווה יוקלר דינור, המחנכת מרעננה, העניקו לראש העיר רעננה, חיים ברוידא, את ספר הילדים שנכתב אודות הוריהם, 'הקבצן הקטן מדאראבאן' שכתב הסופר והמחנך עמנואל בן סבו. "המסר של הספר המספר את סיפור הורינו ואת סיפור הדור ההוא שמהאפר התרומם, הקים משפחה, תרם למדינה, הוא מסר של תקווה" אומר ראובן יוקלר ואחותו חדווה מוסיפה: "בשבוע הבא יציין העולם כולו את יום השואה הבינלאומי והספר של הורינו הוא סיפור על אודים מוצלים מאש שלא ויתרו, זהו סיפור של אמונה גדולה, תקווה ואחריות". חיים ברוידא הנרגש הזמין עשרות ספרים לחלוקה בכל בתי הספר ברעננה וכן הזמינם להשיק את הספר בפאר והדר בהיכל התרבות ברעננה בחסות העירייה, צילום: אלבום פרטי

ביום שלישי אירח בלשכתו בעיריית רעננה, ראש העיר חיים ברוידא, את חדווה יוקלר דינור, מחנכת ותיקה ומוערכת מרעננה ואת אחיה, סגן ראש העיר עפולה לשעבר, איש העסקים ראובן יוקלר, לרגל הוצאת ספר הילדים המרגש 'הקבצן הקטן מדאראבאן', המספר ברגישות את סיפור ימי הסופה והסער, ימי החושך והאפלה שהיו מנת חלקם של הוריהם, האומנית יפה וזאב יוקלר ז"ל, תושבי רעננה אשר כעוף החול בחרו בחיים והקימו משפחה לתפארת.

• "הספר מרגש מאוד, עשוי באופן מעורר התפעלות"

חיים ברוידא ראש העיר אשר הוריו, זלמן וחנה , אף הם שורדי שואה שחוו את מוראותיה בליטא ועלו לישראל בשעת 1948, היישר לרעננה שם בנו ביתם, התרגש והודה על המפגש .ברוידא נפגש עם חדווה וראובן יוקלר במשך שעה ארוכה בלשכתו, התרגש מאוד מהספר ואיכותו ואף הזמין בו במקום עשרות ספרים מראובן יוקלר, אותם בכוונתו להפיץ בין כותלי כל בתי הספר היסודיים וחטיבת הביניים בבתי הספר ברעננה.

תמונת כריכת הספר  ספר הילדים שנכתב אודות הוריהם של יוקלר
תמונת כריכת הספר ספר הילדים שנכתב אודות הוריהם של יוקלר

"הספר מרגש מאוד, עשוי באופן מעורר התפעלות, סיפורם של הוריכם זאב ויפה הוא סיפורה של תקופה, של דור ששרד את אימי השואה, עלה לארץ ישראל ולא ויתר, בנה, יצר, הקים עולם חדש" אמר ראש העיר חיים ברוידא.
לאחר העלאת הזיכרונות המשותפים מימי רעננה הצעירה, בימים שמגדלי הזכוכית ואימפריית ההייטק אפילו לא היו בגדר חלום, הזמין ראש העיר חיים ברוידא את חדווה וראובן לקיים ערב השקה עירוני ממלכתי ברעננה, לרגל הוצאת הספר. ערב בו יספרו חדווה וראובן את זיכרונותיהם מבית אבא ואימא, בו ישלבו את מסע חייהם של בני הדור השני בתחנות חייהם השונות.

אילוסטרציה: תמונת ההורים של ראובן וחדווה יוקלר
אילוסטרציה: תמונת ההורים של ראובן וחדווה יוקלר

"המפגש עם ראש העיר חיים ברוידא הצית בי זיכרונות עבר מימי הולדתי ברעננה" אומר ראובן יוקלר, אשר התרגש מאוד מהמחוות של ראש העיר וההזמנה שהעירייה תפיק ערב ממלכתי מרכזי לרגל הוצאת הספר.
בתום המפגש ולחיצות הידיים הביע ברוידא תקווה כי: "כל ילדי בתי הספר בעיר ילמדו, יקראו ויפנימו את הערכים החשובים, המסרים העוצמתיים והרוח, רוח התקווה העולה מבין דפי הספר".
ראש העיר ברוידא לא ויתר על הקדשה אישית בכתב ידו של הסופר, המשורר, המחנך והפובליציסט, כותב הספר, עמנואל בן סבו.
בדרך חזרה לעפולה ביקש ראובן לעצור לרגע קט ולהביט בעיניים כלות, עיני געגוע , בבית הוריו הקטן והצנוע שנותר על מקומו, מספר את סיפור הגבורה של שורדי השואה, אך לא פחות , את סיפור תקומתם בארץ ישראל.