חייל פיתח פסוריאזיס לאחר שלא הופקדה לו משכורת והוכר ע"י משרד הביטחון

ככל הנראה, בשל טעות, משכורתו של החייל לא הופקדה במשך 4 חודשים וגרמה לו להתפרצות מחלת העור. לאחר שחרורו הוא הגיש תביעה באמצעות עו"ד יוסי ניזרי מעפולה. משרד הבטחון שלח את החייל למומחה לבחון את הקשר, בין הלחץ בו היה שרוי החייל למחלה.
בתום בדיקה קבע המומחה כי הלחץ היה הגורם הבלעדי לפרוץ הפסוריאזיס

חייל בודד בצה"ל אשר לא הופקדו לו ארבע משכורות ברצף, נכנס ללחץ קשה אשר גרם לו למחלת פסוריאזיס ובעקבות זאת משרד הבטחון קיבל תביעה להכיר בו כנכה צה"ל בשל המחלה.
החייל, תושב הצפון, שירת כנהג באחת החטיבות בצה"ל. בשל היותו "חייל בודד" הוא קיבל משכורת צבאית מיוחדת בסך של כ-2,300 שקלים מדי חודש בחודשו. אולם במהלך חודשים אפריל 2015 עד יולי 2015 ללא שום סיבה, וככל הנראה בשל טעות, הצבא לא הפקיד לחייל את משכורתו החודשית. החייל אשר התגורר בדירה שכורה, כ"חייל בודד" כאמור, ואשר כל נטל הוצאות האחזקה נפל עליו, נכנס ללחץ קשה שמא לא יוכל לעמוד בהוצאות השוטפות. חשבון הבנק של החייל נכנס ליתרה שלילית וחלק מהתשלומים שהתחייב לא כובדו. הלחץ של החייל הלך וגבר כשבמקביל הוא נלחם מול קצינת הת"ש שתדאג לתקן את הטעות.
רק לאחר 4 חודשים תוקנה הטעות והמשכורת המיוחדת הופקדה לחשבון הבנק של החייל. אולם, החייל באותם 4 חודשים בהם היה שרוי בלחץ, פיתח מחלת עור קשה, פסוריאזיס, אשר התפשטה על העור במקומות שונים בגוף. החייל כמובן טופל ע"י רופאים ועד היום הוא סובל מנגעים בעור.


עו"ד ניזרי: מדובר במקרה לא רגיל בו משרד הביטחון מכיר במחלה כזו שנגרמת כתוצאה מלחץ בשירות הצבאי. אמנם, לא פעם מכיר משרד הביטחון במחלת הפסוריאזיס אשר נגרמת כתוצאה מלחץ בהם נתונים חיילים במהלך שירותם


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


עם שחרורו משירות צבאי פנה החייל למשרדו של עו"ד יוסי ניזרי בעפולה לבדוק את זכויותיו. החייל, באמצעות עו"ד ניזרי, הגיש תביעה למשרד הביטחון להכיר במחלת הפסוריאזיס כמחלה אשר נגרמה כתוצאה מהשירות הצבאי. משרד הביטחון שלח את החייל למומחה לבחון את הקשר, בין הלחץ בו היה שרוי החייל באותה תקופה שלא שולמה לו משכורת, לבין התפרצות המחלה. בסופו של יום קבע מומחה מטעם משרד הביטחון, כי אכן הלחץ הקשה בו היה נתון החייל באותה תקופה כאמור, הוא הגורם הבלעדי לפרוץ מחלת הפסוריאזיס. קצין התגמולים של משרד הביטחון הכיר בחייל כנכה צה"ל ובימים הקרובים יזומן החייל לוועדה רפואית לבחון את שיעור הנכות שנותרה לו כתוצאה ממחלת הפסוריאזיס, ולפיה ייקבע הפיצוי שיקבל החייל ממשרד הביטחון על שלל ההטבות להם זכאי כנכה צה"ל.
לדברי עו"ד ניזרי, מדובר במקרה לא רגיל בו משרד הביטחון מכיר במחלה כזו שנגרמת כתוצאה מלחץ בשירות הצבאי. אמנם, לא פעם מכיר משרד הביטחון במחלת הפסוריאזיס אשר נגרמת כתוצאה מלחץ בהם נתונים חיילים במהלך שירותם, כגון: חשיפה למראות קשים בקרב, לחץ מתנאי שירות קשים וכיו"ב, אולם, משרד הביטחון לא מכיר באופן שבשגרה במחלה זו בשל לחץ שנגרם כפי המקרה שלעיל. המקרה הזה מלמד, כי גם אם על פניו נראה, כי אין קשר לשירות עצמו, כדאי למצות את הזכות של הגשת תביעה להכרה מול משרד הביטחון.