חייה של בת שנתיים וחצי ניצלו מהחיידק האלים במרכז רפואי העמק

"המסר שלנו להורים אחרים, ברגע שיש חום גבוה ופריחה על הגוף שנראית כמו שטפי דם, לא לחכות ולהגיע בדחיפות לטיפול רפואי", אמרה האם. המחשה: ארכיון

ילד בת שנתיים וחצי מאחד מקיבוצי עמק המעיינות הובהלה לפני מספר ימים למרכז רפואי העמק כשהיא סובלת מהחיידק האלים מניגוקוק ובזכות שילוב של אבחון מדוייק וטיפול מהיר ואינטנסיבי, ניצלו חייה.
"מדובר בחיידק אלים ביותר שגורם להידרדרות מהירה מאד אצל תינוקות וילדים שלוקים בו, ולכן שיעורי התמותה מהחיידק הזה הם גבוהים מאד. החיידק גורם לזיהום חמור בדם שמתפשט בתוך שעות ספורות, לדלקת קרום המוח או לשניהם גם יחד, כמו במקרה של הפעוטה שטיפלנו בה ", מסביר ד"ר גור זמיר, מנהל היחידה לטיפול נמרץ ילדים במרכז רפואי העמק.
לדברי אמה של הפעוטה, הילדה התעוררה באותו הבוקר עם חום גבוה מעל 40 מעלות, והיא העריכה שמדובר במחלה ויראלית מכיוון ש-2 אחיה של הפעוטה החלימו משפעת.
בשעת הערב הופיעה על גופה פריחה משונה שנראתה כמו שטפי דם. לדברי האם, היא התייעצה בטלפון עם 2 חברות שהן אחיות במקצוע, אחת מהן עובדת במיון במרכז רפואי העמק, והן הנחו אותה להגיע בדחיפות לטיפול רפואי. "הגענו למיון באמבולנס שצוותו דאג לעדכן את המיון שאנחנו בדרך, ותוך כדי הנסיעה הילדה כבר החלה להיות מטושטשת. בפתח מיון ילדים כבר חיכו לנו רופאי מיון ילדים וטיפול נמרץ ילדים, ד"ר אמיר בר, ד"ר יאיר קציר, וד"ר ורה גוטליב, שהחלו מיד לטפל בה ולמעשה הצילו את חייה. המסר שלנו להורים אחרים, ברגע שיש חום גבוה ופריחה על הגוף שנראית כמו שטפי דם, לא לחכות ולהגיע בדחיפות לטיפול רפואי." אמרה האם.
"מדובר במחלה שגורמת להידרדרות בתוך שעות ספורות ואף למוות. חום גבוה ביחד עם פריחה שלא חולפת כאשר לוחצים על העור הם סימנים שצריכים להדליק נורות אדומות, וחשוב לפעול מהר ולהביא את הילד מיידית לטיפול רפואי", מדגיש ד"ר זמיר. "הפעוטה אושפזה במצב קשה מאד ביחידה לטיפול נמרץ ילדים במשך 3 ימים, ולאחר שיצאה מכלל סכנה הועברה למחלקת ילדים ב' להמשך טיפול והשגחה והיא צפויה להשתחרר לביתה בימים הקרובים כשהיא במצב טוב, וכל אנשי הצוות שטיפלו נרגשים מאד מכך שחייה ניצלו", סיכם ד"ר זמיר.