חייבים לזכור בכל דור

ערבי עדות של ניצולי השואה, התקיימו בשבוע האחרון ביקנעם, בהובלת מחלקת 'יחד יקנעם' – זהות יהודית ישראלית בקהילה מתנ"ס יקנעם, המחלקה לשרותים חברתיים ועמותת שחרות, מחלקת הנוער העירונית, מרכז צעירים ומתנדבים מהקהילה. צילום: מתנ"ס יקנעם

הצעירים הרבים שהגיעו לאירועים, לשמוע את סיפורי העדות של ניצולי השואה תושבי יקנעם והסביבה: אליהו מלול – יוצא טוניסיה, מורדכי מקס ליבני, בן 93 – ניצול שואה מטרזינשטאט, דליה ברזילי, גילי בר אודנה פאר,  ישבו מרותקים, קשובים ומידי פעם הזילו דימעה. לא היה קשה לפספס את השקט, ההקשבה והרצון של הצעירים בני הדור השני והשלישי לניצולי השואה לשמוע, לנסות להבין ולהפנים את הכאב והעוצמה של היום המיוחד בו כולנו התחייבנו לזכור ולא לשכוח את השואה ואת ניצולי השואה שעוד חיים ביננו.

אחד מהמשתתפים ציין כי "זה היה מפגש מרתק וכואב ביותר, זכיתי להבין את חשיבות זיכרון השואה למען הדורות הבאים.  אני מרגיש שאני חייב להמשיך ולשמוע עוד סיפורים של ניצולים נוספים". "הערב היה מיוחד ומרגש והשאיר אצלי חותם" מתארת משתתפת נוספת ומוסיפה, "יפה היה לראות את ההקשבה  של הצעירים למבוגרים בשיח חשוב מעין זה".

 

 

מרגש: קהילת קיבוץ גבים נפרדה מקיבוץ מזרע ומאנשי החינוך

|

יום ההתרמה השנתי של עמותת איל"ן יוצא לדרך בנוף הגליל

|