חידוש קווי ביוב – לא מה שחשבתם

מהי החלפת צנרת ביוב, מה זה חידוש קו ביוב, והאם חידוש קו ביוב יכול להיות אלטרנטיבה?
צילום: 123RF

מערכת הביוב היא אחת המערכות האמינות והחשובות שמלוות אותנו כמעט בכל מקום וכל תקלה בה יכולה לגרום לאי נוחות ולהוצאות לא מבוטלות.
אף על פי שכיום ישנם פתרונות מתקדמים מסוגים שונים להתמודדות עם בעיות ביוב, עדיין ישנם מצבים שבהם אתם נדרשים להחליף את קו הביוב. מדובר בהוצאה הגדולה ביותר שיכולה להיות בתחזוקת קו ביוב קיים וכזאת שיכולה לעלות אלפי שקלים.
בשנים האחרונות נכנס שירות חדשני שמטרתו לחדש קווי ביוב אך האם באמת מדובר בשיטה שיכולה לסייע לכם ולחסוך בעלויות? לפניכם הסבר מקיף שכל מי ששוקל לחדש או להחליף קו ביוב חייב לקרוא.

• מהי החלפת צנרת ביוב?

החלפת צנרת ביוב היא פעולה שבמסגרתה מחליפים את צינורות הביוב הקיימים בחדשים. נשמע פשוט אך לאור עובדה שצינורות הביוב נמצאים מתחת לאדמה, יש צורך לחפור לעומק ממוצע של מטר וחצי, להוציא את הצינורות הישנים ולהתקין במקומם צינורות חדשים.
מדובר בפעולה הרסנית ובמסגרת החפירות קיים סיכוי סביר להרס סביבתי של חצר, צמחיה ולעתים אפילו שבילים וחלקי מבנה.
הסיטואציה הזאת מובילה לכך שבהחלפת צנרת ביוב אתם לא רק משלמים על הצינורות ועל עבודת ההתקנה של הביוב אלא נאלצים לשלם גם על עבודות חפירה ופיתוח שיכולות לעתים קרובות להיות הרבה יותר יקרות מהחלפת הביוב עצמו וזה עוד לפני שדברנו בכלל על שיקום האזור לאחר החלפת הקווים.
עניין נוסף שמשפיע על המורכבות ועל העלויות הוא הצורך להחליף גם את שוחות הביוב ולא בכדי החלפת צנרת ביוב על כל המשתמע מכך יכולה לעלות עשרות אלפי שקלים.

• מה זה חידוש קו ביוב?

חידוש קו ביוב היא שיטה חדשנית שבאה לצמצם את העלויות ולהפחית את אי הנוחות שנלווים להחלפת צינורות ביוב.
בבסיס השיטה עומד הרעיון שאם יכולנו לחדור אל תוך הצנרת ולתקן אותה, לא היינו צריכים להתמודד עם ההשלכות של החלפת צנרת מלאה וכך נוכל לצמצם את העלויות באופן ניכר.
חידוש קווי ביוב מתבצע על ידי ציפוי של קו הביוב הישן בשכבה של חומר פולימרי אטום וחזק שנדבק על דפנות הצינורות הישנים, אוטם ומחזק אותם כך שלמעשה מתקבל צינור חדש ועמיד שיכול להמשיך ולתפקד למשך שנים רבות.
החידוש יכול להיות יסודי ולכלול בתוכו גם את שוחות הביוב כך שבמקום להוציא אותן פשוט משפצים את השוחות ומקבלים מערכת ביוב חדישה ותקינה.
חידוש קו ביוב מתבצע על ידי ניקוי יסודי של הקו עם סילון מים ולאחר מכן צילום הקו והציפוי שלו לאורכו. בסיום התהליך מתקבל קו מחודש ועמיד וכל זה בתוך יום עבודה ובלי לחפור ולהרוס את הסביבה, מה שתורם לצמצום העלויות ביותר מ-50%!

• האם חידוש קו ביוב יכול להיות אלטרנטיבה?

התשובה היא כן אבל לא תמיד. חידוש קו ביוב הוא דרך מעולה לפתור בעיות רבות במינימום זמן ועלות אך חשוב להבין שיש מקרים שחידוש קו ביוב על כל היתרונות שבו פשוט לא יעבוד.
חידוש קו ביוב יהיה מעולה במצבים שבהם הצינור ניזוק כתוצאה משורשים שחדרו לביוב או במצבים שבהם מדובר בצינורות ישנים, שבורים או מתפוררים.
לעומת זאת אם התקלה נובעת כתוצאה מכשל תכנוני או שההתקנה של קווי הביוב בוצעה ברשלנות, החידוש לא יועיל ויהיה צורך להחליף את קו הביוב.

• דגשים להחלפת או חידוש קווי ביוב

שתי הפעולות מורכבות וחייבות להתבצע על ידי קבלן ביוב מוסמך ומיומן שיכול לתת לכם את חוות הדעת הנכונה בדבר הפעולה המומלצת ולבצע את העבודה לפי התקן ובאופן משביע רצון.
מאחר שמדובר בשירותים יקרים באופן יחסי אנו ממליצים לקבל לפחות 3 הצעות מחיר של קבלני ביוב מומלצים ולהבין מה כל אחד מציע לכם ומה העבודה כוללת לרבות סוגי החומרים, המידות ואופן הביצוע.
לאחר שתקבלו את הצעות המחיר תוכלו להשוות ביניהן ולהבין מה הדרך המומלצת לפתרון הבעיה ומי מקבלני הביוב מספק את המפרט הטוב ביותר במחיר הכי משתלם.

טיפים לחסוך כסף לטווח ארוך שכל אחד חייב להכיר

|

מזרן יחיד אורטופדי – מה חשוב לדעת לפני שמחליטים?

|