"חיבורים במרחב": מוזיאון יער ומיזם חדש במגידו

יואב טריפון יאצור את התערוכה הראשונה שתוצג במוזיאון היער החדש המוקם במרחב הביוספרי מגידו . 6 אמנים יצרו עבודות מחומרים טבעיים בהליך יצירה עם תושבי האזור, בשילוב דיאלוג רב-תרבותי . אירוע פתיחה והפנינג יצירה לכל המשפחה ביום שבת 25/3. צילום: front photography

במוא"ז מגידו בשרו השבוע על מיזם אומנותי מיוחד ששמו "חיבורים במרחב" אותו הגו האחים נתי ויואל וירבה, תושבי המועצה שמפיקים בין היתר את פסטיבל המוזיקה "יערות מנשה".
במסגרת המיזם " יוקם מוזיאון טבע באזור יער הקבוצים, במרחב הביוספרי מגידו, ואת התערוכה הראשונה יאצור יואב טריפון- מייסד וחבר קבוצת “תו” שקיבץ 6 אמנים, ראניה עקל מכפר קרע, דורון פדות מעין הוד, גיא כץ מעופר, נובויה ימג'וצי מעין הוד, טניה פרמינגר מ ארסוף קדם ועבד חושיה ממזרח ירושלים.
האומנים יצרו כל אחד בשיתוף עם אמנים מקומיים מיישובי הסביבה, פסלים ומיצבים מחומרי היער שיוצבו על שביל 'רמת מנשה' המסומן במפת שבילי ישראל.


מטרת היצירות להוות מוקד משיכה חדש לתיירים ולמטיילים ויהיו חלק מנוף המרחב הביוספרי. המיזם הוא רב שנתי ושותפים לו קק"ל, משרד התרבות ושגרירות ארה"ב בישראל והוא נערך בסיוע גבעת חביבה במסגרת שותפות בין מ.א. מגידו ומועצה מקומית מעלה עירון.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


השבוע התחילו האמנים המשתתפים בתערוכה את תהליך ההיכרות וההכנות למיזם. כאשר בשבת (25/3) יחנך רשמית המיזם בהפנינג ביער שבו יפגוש הקהל הרחב את האמנים ותינתן אפשרות לציבור להתנסות בתהליכי יצירה בחומרים טבעיים. האירוע מותאם למשפחות ויכלול גם הופעות מוזיקה אתנית בלקנית וצוענית, הופעות קרקס, מחול מסביב למדורה ועוד הפתעות.
הכניסה חופשית. (יום שבת. 25/3. בין השעות 11:00-16:00. ההגעה ליער הקיבוצים דרך הכביש לג'וערה).

במאי הקרוב יגיעו האמנים וצוותי העבודה לסימפוזיון יצירה שיתקיים בין התאריכים 9-12 למאי ויכלול גם לינה משותפת של הצוותים בשטח וישיבות עבודה בסוכת ג'יראן – העשויה ענפי יער, שנוצרה בשנה שעברה על ידי קבוצת אמנים מקומיים. בסיום הסימפוזיון ייחשפו העבודות באירוע פתיחת התערוכה שתתקיים ביום שישי ב- 12 במאי וכאמור – יישארו על תוואי השביל להנאת המטיילים.


לצד ששת האמנים המובילים את המיזם,  יצרו את מוזיאון היער החדש גם אמנים ויוצרים מתנדבים מישובי מגידו והסביבה הקרובה בינים ישי דרור ואירה חייט ממשמר העמק, איילת שטראוס מעין השופט, ארז לביא מדליה, מיטל סעדון ואמנון להב מגלעד, טובה זמל מהיוגב, אחלאם בהנסי מנצרת, מג'די חלבי מדלית אל-כרמל  ועוד אומנים

[dfp name="728×90" height="728" width="90"]

איציק חולבסקי, ראש מוא"ז מגידו: "מוזיאון היער החדש שיקום יצור מוקד משיכה חדש וייחודי לתיירים ולמטיילים במרחב הביסופרי  וחלק מנוף המרחב . המיזם מבטא את החיבור שלנו לערכי הטבע והנוף, מייצג את ערכי המרחב הביוספרי והינו ביטוי נוסף מוחשי לשיתוף הפעולה הפורה וחשוב עם מועצה מקומית מעלה עירון".

יואב טריפון:  תערוכת "חיבורים במרחב' הוא ניסיון ליצור אמירה משותפת של קבוצת אמנים  להתייחסות שלנו לסובב אותנו: לטבע, לנוף, למאזן האקולוגי, להיסטוריה, לריח ולטקסטורות השונות של היער והסביבה. יש לנו שאיפה להגיע אל קהל חובבי האמנות בישראל,מעבר להנעמת זמנם של המטיילים בתוואי השביל, במטרה להציג להם אמנות עם ריח שרף אורנים, אמנות שנוצרה בלעדית בעבור אתר המוזיאון (SITE SPECIFIC) היוצרת תנועה במרחבי הטבע".