חטיבת הקומנדו החדשה של צה"ל יצאה לדרך במעין חרוד

היחידה החדשה, בפיקודו של אלוף-משנה דוד זיני תאגד תחתיה את היחידות המובחרות אגוז, רימון (גבעתי), דובדבן ומגלן

חטיבת הקומנדו החדשה של צה"ל יצאה ביום ראשון השבוע לדרך באופן רשמי בטקס חגיגי שנערך במדשאות הגן הלאומי מעיין חרוד שבגלבוע. הטקס נערך במעמד הרמטכ"ל רב-אלוף גדי אייזנקוט. הרמטכ"ל הזכיר בנאומו באירוע את הצורך בהקמת היחידה לנוכח האיומים החדשים שנשקפים לישראל, החל מחסן נסראללה, מנהיג חיזבאללה וכלה מצד מנהיגי דאעש.

בצה"ל אומרים כי ייעודה של החטיבה להוות חטיבת קומנדו זמינה, עצמאית וגמישה – שמתמחה בלחימת פנים אל פנים ביעדים מורכבים, בביצוע פשיטות ארוכות-טווח ובעלת יכולת פעולה ממושכת בעומק מערך האויב.

כמו כן מטרתו החטיבה הן לשפר את ההפעלה המשותפת בחירום, הפעלת הכוחות המיוחדים, אוגדות החוד וההכרעה של צה"ל לקראת התמודדות עם אתגרי האויב.

התג החדש של היחידה צילום: דובר צה"ל
התג החדש של היחידה. צילום: דובר צה"ל

[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


• הרמטכ"ל אייזנקוט: רגישות התקופה מחייבת את הקמת החטיבה

הרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט אמר בטקס: "חטיבת הקומנדו שהוקמה נשענת על ארבע יחידות עם עבר מפואר, שרשמו פרקים מרשימים בתולדות ההגנה על מדינת ישראל. לא צריך הבנה מודיעינית ואסטרטגית רחבה כדי להבין את רגישות התקופה. כשמסתכלים לצפון ורואים את דברי הרהב, את הרוח הנושבת מלבנון, את האיומים של מפקדי דאע"ש מאזור סוריה ועירק, את גל ההסלמה שאנחנו מתמודדים איתו בחודשים האחרונים ביהודה ושומרון ואת האיומים מדרום, כל אלו מחייבים יותר מתמיד את היכולת שנמצאת פה במרחב הקטן הזה, חטיבת הקומנדו של צה"ל".

היחידה החדשה, בפיקודו של אל"מ דוד זיני, שסמל יחידה החדש שלה יוצר את האות ק' (קומנדו) תאגד תחתיה את היחידות המובחרות אגוז (מחטיבת גולני), רימון (גבעתי), דובדבן (אוגדת איו"ש) ומגלן.

סמוך לנהלל: נשק מוסלק נמצא ברכב

|

עפולה: מפגש פסגה של כל ראשי הרשויות באזור

|

קטין מהאזור תמך בחמאס ולבש סמני ארגון טרור

|