"חטיבת גבעתי מוכנה תמיד ומנצחת כל אויב"

אלוף-משנה אליעד (מואטי) מאור מקיבוץ מירב מונה לפקד על חטיבת גבעתי. בטקס החילופים הוא אמר: "החטיבה היא ערכית, מקצועית ובעלת תרבות ארגונית איכותית, שואבת את חוסנה מרוח גבעתי ומורשתה"

אלוף-משנה אליעד (מואטי) מאור מקיבוץ מירב שבעמק המעיינות מונה לפני מספר ימים למפקד חטיבת גבעתי. טקס החילופים נערך היום במצודת יואב במעמד מפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו, מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים.
אלוף-משנה (מואטי) מאור מחליף בתפקידו את תת-אלוף איציק כהן, אשר כיהן בתפקיד בשנתיים האחרונות. תת-אלוף כהן ייכנס בחודש הקרוב לתפקידו כמפקד עוצבת אדום.

טקס החילופים. צילום: דובר צה"ל
טקס החילופים. צילום: דובר צה"ל

״אני זוכה לקבל על עצמי את הפיקוד על חטיבת גבעתי. חטיבה שרוחה ומורשתה הם שתי וערב בבגד יומה, בכובד ראש ומתוך תחושת אחריות ושליחות", אמר אל"מ מואטי בטקס החילופים והוסיף: "חטיבת גבעתי היא חטיבת רק"ם מתקדם, לוחמת ומשימתית, זריזה וגמישה, מומחית בלחימה בשטחים מורכבים. עוצמתה במפקדיה ובאנשיה, מוכנה תמיד ומנצחת כל אויב. ערכית, מקצועית וב•תי היוצא, תת-אלוף איציק כהן אמר בטקס: "לפני 26 שנים, גורלי נקשר עם גורל חטיבת גבעתי, וככל לוחם הסתכלתי על הכומתה הסגולה בעיניים נוצצות. התחייבתי לתת את כולי, התחייבתי לדאוג לכל חייל ולעשות הכל על מנת להחזירו לביתו בשלום. התחייבתי להגן על תושבי מדינת ישראל. אני נושא עימי את הזכרונות מאחיי לנשק שנפלו לאורך השנים, אני נוצר בליבי את צוואת הנופלים: לעשות את כל הנדרש למען בטחונה וריבונותה של מדינת ישראל. היום בו אני מסיים את הפיקוד על החטיבה מהווה את סיומה של התקופה המשמעותית בחיי ואין לי ספק שחטיבת גבעתי מוכנה למלחמה כחטיבה מנומרת מובילה, את זה הוכחתם לי בתעסוקות, בהתקלויות בגזרות, בסיכולי הפיגועים ובאימונים האינטנסיביים שהובלנו יחד״.

• "מואטי, כבר בתחילת הדרך נוכחתי בעוצמתך, בפיקחותך ובנכונות להשקיע ולהוביל קדימה"

מפקד עוצבת ״הפלדה״, תת-אלוף סער צור: "חטיבת גבעתי סיימה בשנה האחרונה הסבה מלאה לנמר והיא אחת מחטיבות החוד הקטלניות ביבשה. החטיבה מובילה, חותרת למצוינות ומגיעה למצוינות, חותרת למגע בכל משימה – חטיבה לוחמנית. איציק, מי שלא מכיר אותך מופתע לעיתים מהשקט הנפשי, האצילות, הצניעות, אבל מהר מאוד מבינים כולם כמה עוצמה יש בך. בעבודה קשה ובהשקעה של לילות כימים, המשכת להעלות את החטיבה למקומות נעלים והפכת לאחד ממפקדיה הנערצים של החטיבה. מואטי, כבר בתחילת הדרך נוכחתי בעוצמתך, בפיקחותך ובנכונות להשקיע ולהוביל קדימה. אין ספק שאתה קצין עתיר ניסיון אשר יחד עם מפקדי וחיילי החטיבה יצעיד אותה לרף גבוה נוסף ולהצלחות מבצעיות״.

• הדרך של אל"מ אליעד (מואטי) מאור – לפיקוד על גבעתי

2000-2002 שירת כמפקד צוות ביחידת דובדבן
2003-2004 שירת כמפקד פלוגת המסלול של יחידת דובדבן ויחידת מגלן
2004-2005 שירת כמפקד פלוגה ביחידת דובדבן
2006-2007 שירת כמפקד בית הספר ללוחמים של יחידת דובדבן
2007-2008 שירת כסגן מפקד יחידת דובדבן
2008-2009 שירת כסגן מפקד גדוד רותם בחטיבת גבעתי
2011-2013 שירת כמפקד גדוד הסיור של חטיבת גבעתי
2013-2014 שירת כמפקד צוות במכללה לפיקוד טקטי
2014-2015 שירת כמפקד גדוד גפן בבית הספר לקצינים
2015-2016 שירת כסגן מפקד חטיבת גבעתי
2016-2018 שירת כמפקד עוצבת ברעם
2018-2020 שירת כקצין אגף המבצעים של מפקדת העומק
2020-2021 חניך במכללה לביטחון לאומי
אלוף-משנה אליעד (מואטי) מאור, נשוי לשולמית ואב לשבעה נולד בשנת 1978 והתגייס בשנת 1997 ליחידת דובדבן, בה שירת כלוחם וכמפקד. הוא בוגר קורס פיקוד ומטה, בעל תואר ראשון בהיסטוריה צבאית מאוניברסיטה העברית בירושלים, ותואר שני בביטחון לאומי ומנהל מאוניברסיטת חיפה. כמו כן, אלוף-משנה מאור בוגר המכללה לביטחון לאומי ובעל תואר שני נוסף ביחסים בין לאומיים מאוניברסיטת חיפה.

עפולה: מטמיעים את מהפכת ה"צדק התחבורתי"

|

״העמק״: שישה מגנטים נשלפו מילד בן 9

|