חזרה לשגרה: האסירים והסוהרים בכלא גלבוע ללא קורונה

כזכור, בראשית החודש 103 אסירים בכלא גלבוע כחיוביים לנגיף והתנועה בבית הסוהר נעצרה

בית סוהר 'גלבוע' הוחזר לשגרה לאחר שכל האסירים והסגל בו נדגמו ונמצאו בריאים או מחלימים. לאורך שלושת השבועות האחרונים האסירים היו במצב בריאותי טוב, ללא תסמינים משמעותיים ולא הזדקקו לטיפול רפואי למעט השגחה רפואית.
כזכור, בתחילת החודש נערך מבצע דיגום לכלל האסירים והסגל בבית סוהר 'גלבוע' בעקבות הופעת תסמיני צינון אצל מספר אסירים.
עם קבלת תוצאות הדגימות עצר מפקד המחוז הצפוני בשב"ס את כל התנועות בבית הסוהר ובכלל זה קליטת אסירים חדשים והעברות לבתי סוהר אחרים, עד לסיום ימי בידוד והחלמה מלאה של המאומתים.
ממועד זה ועד היום, נלקחו במתחם בתי הסוהר 'גלבוע – שאטה' קרוב ל-2,000 דגימות שבמסגרתן אומתו 103 אסירים בבית סוהר 'גלבוע'. הוקם מתחם ״דרייב אין לבדיקות קורונה״ לסגל בנוסף לבדיקות שמתבצעות בקהילה.
בשירות בתי הסוהר ציינו כי מתוך כלל האסירים המאומתים נותרו 15 שעדיין חיוביים או גבוליים אך בכל מקרה תקופת הבידוד הרפואי שלהם תמה אמש והם אינם מוגדרים מדבקים בהתאם להוראות משרד הבריאות.

• כלל המפגשים עם גורמי חוץ התבצעו ומתבצעים מאחורי מחיצה

בהודעה רשמית של שב״ס נכתב: ״במהלך השבועות האחרונים בוצעו הערכות מצב על בסיס יומי לבחינת עצירת שרשרת ההדבקה והנחיות ביטחון ורפואה המתאימות לאוכלוסיית האסירים. אחוזי התחלואה במחוז צפון של שב"ס נמוכים וזאת אודות לפעולות שננקטו עד כה: הוקמו אגפי סינון לקליטת עצורים ומאסרים נדחים ומתבצעות בדיקות קורונה טרם הכנסת נקלטים חדשים לאגפים הרגילים. הסוהרים עובדים בקפסולות והאסירים מחולקים אף הם לקפסולות אגפיות בכדי להקל על החקירות האפידמיולוגיות ולמנוע הידבקות נרחבת. צוותי הרפואה פעלו ופועלים 24/7 ונמשכות בדיקות לאסירים. נמשכה ותוגברה חלוקת אמצעי ההיגיינה ומסכות פנים לאסירים. הסוהרים עובדים לבושים במיגון מלא ובכל המרחבים בבית הסוהר בוצע ומבוצע חיטוי מספר פעמים ביום. הופץ דף הנחיות ומסרי הסברה לאסירים והסגל והתקיימה פעילות הסברה שוטפת. מתבצעות פעולות אכיפה בכל הנוגע לעטיית מסכה ושמירת מרחק לכל השוהים במתקן.
כלל המפגשים עם גורמי חוץ התבצעו ומתבצעים מאחורי מחיצה ובמיגון מלא ודיונים משפטיים ומקצועיים מתבצעים ככל הניתן באמצעות ויעוד חזותי. המחוז הצפוני של שב"ס כמו הארגון כולו, עושה ככל הניתן על מנת להגן על חייהם ולשמור על בריאות אנשי הסגל והכלואים הנמצאים במשמורתו. אנשי המקצוע עומדים בקשר רציף עם משרד הבריאות, מעבדות חוץ וגורמי אכיפה בקהילה ופועל בהתאם להנחיות ואף מקפידים מעבר להנחיות משרד הבריאות. נדגיש שיש להסתמך רק על הודעות והנחיות רשמיות לציבור ולהימנע מהפצת 'חדשות כזב'״.