חזרה ל"שגרה": במרדף משטרתי נתפסו נהגים צעירים ללא רישיון נהיגה

במסגרת מאמצי המשטרה להקטין את תאונות הדרכים בכפרים בעמק ולהגביר את האכיפה, נתפסו במהלך בדיקות משטרה בכפרים, נהגים צעירים שנהגו ללא רישיון, ביניהם ילד כבן 11. חלקם נלכד לאחר מרדף משטרתי בעת ניסיון בריחה מהשוטרים. צילום: דוברות המשטרה

על רקע החזרה ההדרגתית לשגרה מהמגבלות שהוטלו במטרה לבלום את מגיפת הקורונה, בימים האחרונים פעלה משטרת ישראל בכפרים בעמק, עם שוטרים ולוחמי משמר הגבול רכובים על גבי אופנועים, במטרה ללכוד נהגים פורעי חוק, ולהגביר את האכיפה בדרכים בכדי לצמצם את תאונות הדרכים במגזר הערבי.
במסגרת פעילות זו, בדבוריה נתפס תושב שיבלי כבן 20, לאחר  שלוחמי משמר הגבול שפעלו ביום שישי האחרון רכובים על אופנועים הבחינו בחשוד שרכב על קטנוע ללא קסדה. לאחר שהתבקש לעצור החל החשוד להימלט והשוטרים ניהלו אחריו מרדף משטרתי שארך דקות ארוכות עד שנעצר לאחר שהחליק עם הקטנוע. לאחר שנתפס התברר שלחשוד אין כלל רישיון נהיגה. הוא נעצר להמשך חקירה וזומן לדיון בגין העבירות המיוחסות לו והקטנוע הוחרם.
באירוע אחר בדבוריה, באותה פעילות נתפס צעיר בן 18 רוכב גם הוא על טרקטורון ללא רישיון. הטרקטורון הושבת והצעיר זומן למשפט.
קודם לכן, נדהמו השוטרים לאחר שעצרו בפעילותם ילד בן 11 שהרכיב את אחיו בן 7 על טרקטורון בכפר. הטרקטורון הושבת ואביהם של הילדים זומן למשפט.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


בפעילות אחרת, בנצרת הבחינו שוטרים שסיירו בעיר, בנער בן 17 שרכב במהירות גבוהה על טרקטורון ללא קסדה וניכנס לכיכר באופן מסוכן. הנער שהבחין בשוטרים ניסה להימלט, נלכד במרדף קצר, ובתשאול שנערך לו התברר כי הוא נוהג  ללא רישיון נהיגה, והטרקטורון ללא רישוי או ביטוח.
הטרקטורון נתפס וכנגד הנער הוגש כתב אישום בגין נהיגה ללא רישיון נהיגה.
בפעילות אחרת, בכפר מוקייבלה שבגלבוע נלכד צעיר בן 19 נוהג ללא רישיון. הרכב הושבת.
בהמשך לפעילות, ממשטרת ישראל נמסר כי המשטרה  פועלת בישובי החברה הערבית כנגד  התופעה של נהיגה פורעת חוק וזאת כחלק משיפור והעמקת שרותי המשטרה לתושבים. הפעילות מבוצעת על מנת לצמצם את היקף הנפגעים בתאונות דרכים בקרב תושבי החברה הערבית כחלק ממאמץ כולל  לביסוס תרבות של כיבוד החוק והזולת ומניעת אלימות.