חזרה להיות שמחה: מצב נדיר ברגלה של נערה טופל במערך אורתופדיה שיקום ב"העמק"

עצם שגדלה בכף הרגל של עמית בת ה- 15 בצורה פראית מחוץ לגבולות שלה, לכדה עצב וגרמה לה לכאבים עזים ועוויתות ברגל. ניתוח שהיא עברה במרכז הרפואי העמק בעפולה עבר בהצלחה יתרה ומיד לאחריו הסבל של הנערה פסק. צילום: "העמק"

עמית בת ה-15 החלה ביום בהיר אחד לסבול מכאבים עזים ובלתי פוסקים בכף הרגל עד כדי מצב של תשישות מעוצמת ותדירות הכאב.
היא החלה בבירור רפואי במקום מגוריהם במרכז הארץ, שכלל בדיקות שונות ופגישות עם מומחים ואולם, הסיבה לכאב הפתאומי והעוצמתי לא נמצאה.
הוריה פנו אל המערך לאורתופדיה ושיקום במרכז הרפואי העמק בניהולו של פרופ' נמרוד רוזן, וכבר בביקור הראשון העריך פרופ' רוזן כי מדובר במצב רפואי נדיר שבו עצם שיצאה מהגבולות של עצמה, לכדה את העצב הסמוך, והדבר גורם לעוויתות של כאב עוצמתי שלא פוסק.
לדברי פרופ׳ רוזן, מנהל מערך אורתופדיה- שיקום: ״עמית סבלה מתופעה נדירה בכף רגלה, עצם שפרצה גבולות וגדלה במקום בו היא לא אמורה לגדול, לכדה את העצב הסמוך וגרמה למטופלת לכאבים עזים ולפגיעה בתחושה עד כדי חוסר יכולת לדרוך על הרגל. אמצעי ההדמיה הרגילים לא מדגימים זאת מספיק טוב ולכן התקשו במרפאות האחרות לזהות את הבעיה בצילומים".
״כאשר חשדנו שמדובר בכך, הזרקנו למטופלת חומר למקום שאמור לנטרל את העצב הלכוד״, מסביר פרופ׳ רוזן. ״לשמחתנו הזריקה הועילה ומשהייתה לנו אבחנה השלמנו את הטיפול באמצעות בדיקת MRI מכוונת, איתרנו את המיקום המדויק ותוך זמן קצר עמית נותחה, העצם העודפת הוסרה והעצב שוחרר. הניתוח עבר בהצלחה יתרה ומיד לאחריו הסבל של המטופלת פסק והיא חזרה להיות ילדה שמחה ומתפקדת״, מסכם פרופ׳ רוזן.
עם השחרור מהמרכז הרפואי העמק, סיפרה רויטל אמה של עמית על הקושי הרב שעברו עד אשר אובחנה עמית נכונה, ״חיפשנו מזור, פתרון או הקלה ולא מצאנו כתובת. פרופ׳ רוזן לא נח עד אשר מצא מענה לכאב של עמית ואנחנו אסירי תודה לו ולכל הצוות הנהדר במחלקה האורתופדית, על מה שהם עשו עבור עמית שלנו.״