חזי הוכמן: "לא יכולתי לבקש מתנה מושלמת יותר ליום הולדת 56 שלי"

רגע אחרי שהוא העפיל עם נבחרת הנוער חזרה לדרג א' ועוד בטרם התפוגגו אדי השמפניה של החגיגות, המנהל המסור של הנבחרת חזי הוכמן ממושב רם און – התפנה לראיון מיוחד בו הוא מספר על המסע המדהים עם הנבחרת ("עברנו 12 ימים מטורפים. זאת הייתה חוויה אדירה") על ההפסד המרגיז בגמר לשבדיה ("הפסדנו בגלל שריקה שערורייתית. זה לא סוד שלא אוהבים את ישראל") וגם על העתיד של הנבחרת: "אפשר להיות אופטימיים, יש לנו מה למכור בדרג א'". צילומים: איגוד הכדורסל

עשו את זה בגדול: נבחרת הנוער בכדורסל חזרה בשבוע שעבר לישראל לאחר הזכייה במדליית הכסף באליפות אירופה לכדורסל דרג ב', מה שסידר לה חזרה את ההעפלה לדרג א'. למרות ההפסד הדרמטי בגמר לשבדיה (72:73), שגרם לתחושת פספוס מרגיזה, הנבחרת של שרון אברהמי עמדה במשימה העיקרית שלה (חזרה לדרג א') וגם הוכיחה שיש עתיד מזהיר לכדורסל הישראלי.

 

• השגרירים מהעמק

שלושה נציגים מהעמק ליוו את הנבחרת לאליפות אירופה דרג ב' באוסטריה-המאמן שרון אברהמי (גניגר), הרכז קורן ג'ורנו (אחוזת ברק) ומנהל הנבחרת חזי הוכמן ממושב רם און, מי שמכונה 'האבא של השחקנים'. רגע אחרי החזרה לארץ, עוד בטרם התפוגגו אדי השמפניה של החגיגות, הוכמן התפנה לראיון מיוחד בו הוא מספר על המסע המרגש באוסטריה.

"אלה היו 12 ימים מטורפים שבהם הנבחרת שיחקה תשעה משחקים", מתאר הוכמן את המסע, "מדובר בעומס בלתי רגיל. הטורניר הזה הוא מאוד אינטנסיבי ודורש מאיתנו דריכות בלתי רגילה בכל ההיבטים. הצוות המקצועי עבד סביב השעון בכדי לשמור את השחקנים רעננים ומפוקסים ככל האפשר. זה לא פשוט להתמודד עם העומס הזה. בסופו של דבר עמדנו במשימה והוכחנו שאנחנו ראויים להיות בדרך א'. זאת הייתה חוויה מרגשת במיוחד. קשה להסביר את זה במילים".

 

• עלייה לדרג א': פעם עם הקדטים ופעם עם הנוער

עבור הוכמן בן ה-56, פנסיונר של צה"ל שתורם רבות לקהילה, הייתה זו נסיעה רביעית עם הנבחרות הצעירות לאליפויות אירופה. הוא עשה את זה שלוש פעמים עם נבחרת הנוער ופעם אחת עם נבחרת הקדטים בשנה שעברה, כשגם איתה עבר חוויה דומה. "בשנה שעברה חוויתי את אותו הישג עם נבחרת הקדטים כשעלינו חזרה לדרג א', והשנה עשינו את זה עם נבחרת הנוער", אומר הוכמן בסיפוק, "למעשה זו השנה השנייה ברציפות שאנחנו עושים את אותו הישג עם אותו צוות. הצוות המקצועי בראשותו של שרון אברהמי שעמד בשנה שעברה בראש נבחרת הקדטים עבר השנה לנבחרת הנוער ושיחזר את אותו הישג".

 

איזה הישג היה יותר מתוק עבורך?

"באופן טבעי תמיד הראשון הוא יותר מתוק. אבל ללא ספק שההמשכיות מעידה על משהו".

 

שחקני הנבחרת חוגגים
שחקני הנבחרת חוגגים

 

חגגתם עם הנבחרת בצורה מיוחדת?

"היו חגיגות ספונטניות אבל משהו רשמי עדיין לא. ב- 23 לחודש אמורים לעשות לנו כבוד ביד אליהו במסגרת המשחק של נבחרת ישראל מול סרביה. בנוסף, אנחנו אמורים לעשות איזשהו ערב מיוחד במועד יותר מאוחר שעדיין לא הגדרנו אותו".

 

מייצגת את העמק בכבוד רב?

"אני שמח מאוד. היו איתי עוד שני נציגים מהעמק. בשנים האחרונות לאזור העמק יש ייצוג גדול בנבחרות הלאומיות. זה כבוד גדול עבורי ועבור העמק להיות שייך לליגה הזו, כלומר לנבחרות הצעירות של ישראל. אני מקווה להמשיך ברמות האלה גם בעתיד".

 

 

הצוות המקצועי של הנבחרת
הצוות המקצועי של הנבחרת. הוכמן הראשון מימין

 

בשבוע שעבר חגגת יום הולדת 56. קיבלת יופי של מתנה?

"לא יכולתי לבקש מתנה מושלמת יותר. בכלל העשייה בנבחרות הצעירות של ישראל מבחינתי זו מתנה אדירה משמיים. אני נהנה מכל רגע. פשוט חוויה אדירה. מקווה להמשיך בעשייה הזו עוד הרבה שנים".

 

נבחרת נטולת כוכבים

למרות שטי.ג'יי ליף הוכתר כ- MVP ויחד עם תמיר בלאט נבחר לחמישיית הטורניר, מנהל הנבחרת חוזר ומדגיש כי מדובר בנבחרת נטולת כוכבים. וכראייה לכך, הוא מציין שבכל מהלך האליפות, כמעט בכל משחק שיחקו כל שחקני הסגל. "בנבחרת הזו לא היו כוכבים, כל אחד שיחק בכל משחק. היו לנו 12 שחקנים שווים ששיחקו ללא אגו. זו הדרך של שרון אברהמי", מספר הוכמן על המרקם החברתי בנבחרת, "הכוח של הנבחרת הזו היא בקבוצתיות. כל שחקן בסגל יכול היה להתעלות במשחק נתון. בגלל זה הנבחרות ששיחקו מולנו מאוד חששו מאיתנו כי לא ידעו איך בדיוק להתכונן מולנו".

לדבריו של הוכמן, לאור ההישגים של הנבחרות הצעירות אפשר להיות אופטימיים לגבי עתיד הכדורסל בישראל. "יש לנו שבעה שחקנים שעולים מהנוער לנבחרת העתודה והם יהיו נדבך חשוב ורציני בנבחרת העתודה בשנה הבאה", הוא מספר, "במקביל, יש לנו חמישה שחקנים שהם בני 17, שהם יהיו הנדבך המרכזי בנבחרת הנוער הבאה. וזה אומר בדרג א' יש לנו מה למכור. אין לי שום ספק שגם נבחרת הנוער וגם נבחרת העתודה יש להן עתיד מבטיח".

 

אקורד הסיום היה מעט צורם בגלל ההפסד בגמר?

"משחק הגמר מבחינתנו היה בונוס, אנחנו את המטרה השגנו לפניכן  עם הניצחון בחצי הגמר על פולין שהחזיר את הנבחרת לדרג א'. גם בגמר הגיע לנו לנצח ולקחת את מדליית הזהב אבל לצערי שריקה שערורייתית של השופטים שינתה את פני הדברים. זה לא סוד שלא אוהבים את ישראל באירופה. ההפסד בגמר ביאס אותנו מאוד, אבל בשורה התחתונה אנחנו מאוד מרוצים שעמדנו במטרה המרכזית שלנו, והיא החזרה לדרג א', שהוא מקום ראוי לנבחרת הזו".