חורף חם בספריות העירוניות בעפולה

הרצאות, מפגשים, סדנאות ועידוד קריאה: הספריות העירוניות בעפולה דואגות לכם לחורף מחכים וחמים – הלכה למעשה

בשנים האחרונות תופסות הספריות של "שחקים" בעפולה, חלק מרכזי בפעילות הרשת. מלבד השאלת וקריאת ספרים, שירותי מידענות ומאגרי מידע, נערכים בספריות שלל פעילויות מגוונות ומרתקות לקבוצות אוכלוסייה רבות, ילדים, צעירים ובוגרים כאחד.

אילנה ברסלבסקי, מנהלת הספריות העירוניות אומרת כי היא רואה בספריה את לב ליבה הפועם של הקהילה, בכל שכונות העיר, ומתוקף זאת הם פועלים לקיים בספריות פעילויות רבות.
כשבוחנים מעט את לוח השנה והאירועים בספריות, מבינים מהר מאוד כמה הספריות אכן שוקקות חיים.
רק בחודש האחרון לדוגמא הסתיימו שתי סדנאות צילום בספרייה בהשתתפות משתתפות רבה שזכו להדרכה מקצועיות ורכשו ידע רב ברזי הצילום. קודם לכן עלתה על הבמה ההצגה "תאוורי" שכבשה את הבמות ובה הצצה אל חייהם המורכבים של בעלי תשובה ומשפחותיהם.
בעת האחרונה החלו לפעול בספריה גם 'שינשיניות' עם המון מוטיבציה וחיבור לדור הצעיר של העיר.
כחלק מהרצון לעודד ולהגביר קריאה בקרב הילדים נערכת בספריה פעילות עם 'צ'ארלי הלברדור', כלב מקסים ויפהפה שמאזין בשקיקה לסיפור לצד ילדים סקרנים. דגש מיוחד ניתן גם לפעילות ממוקדת ומותאמת לבני נוער שנערכת בספריה אחת לחודש- בימי חמישי.

פעילות שינשינים בספרייה
פעילות שינשינים בספרייה

ומה לגבי התקופה הקרובה? ובכן בספריות מתכננים מספר אירועים מעוררי עניין, שוב, עם קריצה לקהלי יעד מגוונים. זה יכלול הרצאה של מגשרת עם עורכות דין ובמהלכה הרצאה על שיטה חדשה המאפשרת פרידה בין בני זוג- בראייה של טובת המשפחה כולה- במעורבות אנשי מקצוע. כמו כן תחל לפעול קבוצות רישום בספריה העירונית בעפולה כשקהל היעד הוא בני נוער בגילאי 14-17.
האזרחים הוותיקים יוכלו להתנסות בכתיבה יוצרת בפעילות פרי שיתוף פעולה עם תנועת תרבות והזאטוטים שבחבורה יוכלו להשתתף בשעת סיפור וסדנה עם רעות בן מיטרני, שהוציאה לאור את הספר "המשהו".

• יומיים לפני שנעבור ל2020 ייערכו חגיגות נוביגוד בספריה והאירוע יכלול מופע חליליות הרמוני וקסום

חובבי הספר הכתוב יוכלו להשתתף בהשקת הספר "ילדה אחת מתל ארזה" שכתבה ד"ר עירית אמינוף. "אכן צפוי לנו בספריות חורף חם", סיכם דניאל בן, מנכ"ל רשת שחקים, "אנחנו רוצים להיות קרוב לקהילה שלנו ולתת מענה לצרכים שלהם וזה בא לידי ביטוי בפעילויות שנערכות בספרייה וביתר האירועים והפעילויות שמתקיימות בשחקים. מעבר לעידוד הקריאה התושבים יוכלו לקחת חלק באירועים שמעניינים אותם ויש כאלה רבים", סיכם בן.