חוקר בעוז 

ביום שלישי האחרון צוין יום הזיכרון לזכר חללים שמקום קבורתם לא נודע. רס"ן במיל' יעוז ריבנזון, מהיישוב הקהילתי גבעת אלה שבעמק יזרעאל משרת בענף אית"ן- יחידה הפועלת לאיתור החללים. "לסגור מעגל עבור משפחה שלא ידעה מה קרה לקרובים שלה, זה מאוד מרגש", הוא אומר. צילום: דובר צה"ל

אמש צוין יום הזיכרון לזכר חללים שמקום קבורתם לא נודע. ענף אית"ן במחלקת נפגעים, הוא יחידה הפועלת לאיתור חללים שמקום קבורתם לא נודע ולדאוג לכך שאותם חללים יובאו לקבר ישראל.
הכירו את רס"ן במיל' יעוז ריבנזון, מהיישוב הקהילתי גבעת אלה שבעמק יזרעאל, המשרת בשירות מילואים כחוקר איתור נעדרים.
בשירות הסדיר שלו שירת רס"ן במיל' ריבנזון במערך הנ"מ בחיל האויר ובהמשך בשירות המילואים שלו עסק בהגנת ישובים בחטמ"ר מנשה. באזרחות, כשמילא תפקיד במשטרה, נחשף לפעילות יחידת אית"ן: "גיליתי שיש יחידה כזאת, פגשתי אנשים ששירתו שם, וידעתי שאני רוצה לעסוק בתחום. בשנת 2000 התגייסתי", מספר ריבנזון: "אנחנו אנשי מילואים, אבל אנחנו עושים הרבה מעבר לימי המילואים בזמננו החופשי. זה לא עוזב אותך, אלו דברים שאתה עושה בזמן הפנוי ובבית."
תחום איתור הנעדרים, לדבריו של רס"ן במיל' יעוז, הוא מאוד עשיר וכולל בתוכו תתי תחומים רבים-היסטוריה, גיאוגרפיה, חקירת עדים, ועוד רבים. "אתה בונה לעצמך סוג של לימוד, מתחיל ללמוד מאיפה מגיעים הנעדרים, לשאול אנשים ששירתו עם הנעדרים, מתחיל להיפגש עם אנשים, לקרוא חומרים. זה תהליך מאוד סיזיפי, עד שמתקדמים ומוצאים את הכיוון ובסוף יש פתרון". 

• "האנשים ביחידה הזאת הם מאוד מיוחדים"

למרות הקושי, התפקיד מאוד מספק ומשמעותי. כמו, לדוגמה בתיק שטיפל בו רס"ן במיל' יעוז בשנים האחרונות.
"עבדתי על תיק של שני בני דודים שהגיעו מקנדה. הם הגיעו לארץ בשנת 1948, התגייסו לפלמ"ח, ואחרי זמן קצר אבדו עקבותיהם, ואף אחד לא ידע מה קורה איתם" בעקבות עבודה מאומצת, רס"ן במיל' יעוז מתאר בהתרגשות, נמצאו עקבותיהם של שני חללי הפלמ"ח. "הוכח שהם לקחו חלק בקרב מלכיה, ואותר המיקום בו הקרב התרחש. במקום זה גם נמצאו שרידי עצמות של מי שלקח חלק בקרב, כל הראיות הצביעו לבסוף על מקום קבורתם של החללים." תיק זה זכור לרס"ן במיל' יעוז עד היום, שכן בעקבותיו הבין כמה משמעותית העשייה שלו.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


"בעקבות מאמץ שלך נסגר מעגל בסדר גודל כזה. מעבר לסיפוק האישי והמשימתי, לסגור מעגל עבור משפחה שלא ידעה מה קרה לקרובים שלה, זה מאוד מרגש."
על חבריו ליחידה הוא מספר: "האנשים ביחידה הזאת הם מאוד מיוחדים. עצם המפגש איתם הוא מאוד מעניין ומעשיר. אתה נעזר, עוזר, עושה איתם דברים משמעותיים, לומד מהם. אלו אנשים מיוחדים שתורמים מזמנם, מהידע שלהם."
היום רס"ן במיל' יעוז מרוצה מאוד מתפקידו ומהעשייה המשמעותית בה עוסק. "אנחנו זוכים לשמוע סיפורים וללמוד רבות מההיסטוריה, וזה מאוד מרגש ומשמעותי." כשנשאל על תכניות לעתיד, רס"ן במיל' יעוז עונה בהחלטיות כי הוא יודע שיישאר ביחידה, וישמח לקיים בה שיותר ימי מילואים: "יש הרבה עבודה", הוא מסכם.

עפולה: עמותת החסד סל"ע מחלקת חליפות חדשות לפסח

|

נפרדנו כך: עלייה של 16 אחוזים במספר המתגרשים בעפולה

|

טיול ומפגש "עמק עיר" לזכרו של החייל שגב שוורץ ז"ל

|