חופשת אביב במחיר של חורף – איך להזמין חופשה משפחתית במחיר זוגי?

תקופת הביניים בין עונת החורף לקיץ היא בדיוק הזמן שבו מחירי הטיסות עדיין זולים, אבל מזג האוויר באירופה כבר הרבה יותר נעים ומזמין. איך מנצלים את זה ומה הדרך לחסוך בהוצאות בלי להתפשר? קבלו את המדריך המלא

חודשי יולי-אוגוסט מייצגים את התקופה המבוקשת ביותר לטיול ונופש בחו"ל על ידי ישראלים. לפי נתונים שהתפרסמו באפריל 2015, בחודשים אלה מרוויחים סוכני הנסיעות מעל 40% מההכנסות השנתיות שלהם. הסיבות לכך כוללות את החופש הגדול, את מזג האוויר הנעים באירופה וארצות הברית ואת הרגלי הצריכה המקומיים.

עם זאת, לא רבים יודעים שדווקא תקופת הביניים בין עונת החורף לקיץ היא זו שמומלצת עבור חופשה משפחתית. בתקופה שמתחילה בדיוק עכשיו מחירי הטיסות עדיין זולים אבל מזג האוויר גם מתבהר. יעדים באירופה עדיין לא מלאים בתיירים, אין תורים בנתב"ג ואפשר לחסוך בהוצאות בלי להתפשר על רמת המלון והאטרקציות.

• טיפים קטנים לחיסכון גדול

הדרך להזמין חופשה משפחתית במחיר זוגי היא קודם כל לעקוב אחר המחירים. השתמשו באפליקציות ובכלים מקוונים כדי לקבל התראות במידה והמחיר יורד או עולה. אתם יכולים לספק את כתובת הדואר האלקטרוני שלכם, או לאשר קבלת הודעות ישירות למסך הטלפון הנייד. במידה ותעשו זאת עכשיו יישאר לכם מספיק זמן כדי לבצע התאמות ושינויים.

במידה ולא חשוב לכם להיות בארץ בתאריך 1 בספטמבר, תוכלו לחסוך אלפי שקלים על החופשה המשפחתית בקיץ. גם כאן מילת המפתח היא גמישות והשאלה היא מה סדר העדיפויות שלכם. לשם השוואה, טיסות ללונדון בתאריכים 19-25 באוגוסט 2016 עלו 613 דולר עם אל על, לעומת טיסות זהות בשבוע לאחר מכן (26 באוגוסט עד 1 לספטמבר) שעלו 501 דולר בלבד.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


הטעות הנפוצה היא לייחס לאתרי האינטרנט הבינלאומיים את מחיר הטיסות הנמוך ביותר. בפועל, אין הכרעה חד משמעית בסוגיה ואולי יתאפשר לכם להזמין כרטיס משתלם גם דרך סוכן נסיעות ישראלי או בהזמנה ישירה מחברת התעופה עצמה. הסיבה קשורה לחלוקת המושבים לקטגוריות ולכך שהמחיר קופץ כשנגמר המקום במחלקת מחירים מסוימת. הטיפ הוא לבחון כל מקרה לגופו ולהשוות בין האפיקים השונים אחרי שמחליטים על סוג הכרטיס, היעד וטווח התאריכים.

• למה לא להמתין?

הזמנת טיסות לברלין למשל תהיה הרבה יותר זולה עכשיו מאשר בחודשי מרץ-אפריל, כשעונת התיירות פורחת והביקוש עולה. כאן דווקא הנטייה לחכות לרגע האחרון מתגלה כלא משתלמת. עדיף לכם להזמין את הטיסה עכשיו ולתכנן את החופשה בברלין לפני שכל התיירים יגיעו.

לא כדאי להמתין עם טיסות סדירות כי המושבים במטוס מחולקים לקבוצות מחיר רבות. המשמעות היא שברגע שהמושבים בקבוצה מסוימת נמכרים, מתחילים להימכר המושבים בקבוצה הבאה – שבה המחיר גבוה יותר. הזמנה עכשיו תגדיל את הסיכוי לכך שתוכלו להשיג את המושבים הזולים והשווים.

גם אם אתם לא מתכננים לטוס לחו"ל באביב ובכל זאת מעדיפים לחכות לחופש הגדול, סביר להניח שישתלם לכם יותר לעשות זאת עכשיו מאשר בעתיד. במצב כזה טווח הזמן עובד לטובתכם והתפוסה על הטיסות עדיין אפסית. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לקבוע טווח תאריכים מסוים, לשמור על גמישות בבחירת היעד ולהשוות בין מחירי חופשות וחבילות.

החופשה באביב משתלמת מכל הבחינות. המחירים בבתי המלון זולים ולא תצטרכו לשלם יותר על כרטיסי כניסה לפעילויות. אפשר לראות את זה בעיקר ביעדים המבוקשים באירופה, אבל זה רלוונטי גם למי שיכול להרשות לעצמו חופשה ארוכה יותר בארצות הברית.