חומר חיטוי ידיים גרם לפעוט לכוויה קשה בעין            

ד"ר חנין ג'באלי מהמרכז הרפואי פוריה:"הפעוט הגיע עם עין מגורה, נראה סובל מאוד ולא מצליח לפתוח את העין. בבדיקה זיהינו כוויה כימית שכללה את כל שטח הקרנית וחלק גדול מהלחמית". בבית החולים קוראים להורים לגלות עירנות וזהירות. צילום: פוריה

פעוט בן שנה ושמונה חודשים, אושפז למשך שבוע ביחידת העינים של המרכז הרפואי פוריה, לאחר שעינו השמאלית נפגעה בשל חדירה של חומר חיטוי ידיים. המשפחה מתגוררת בכפר בצפון.
אמו של הפעוט סיפרה: "הבן שלי היה אצל הסבתא וכנראה השפריץ על עצמו מבקבוק של ג'ל לחיטוי ידיים. החומר פגע בעינו השמאלית והוא התחיל לבכות. הסבתא לקחה אותו במהירות לקופ"ח, והרופא שם הפנה אותם ישר למיון".
ד"ר חנין ג'באלי ,מנהלת יחידת העיניים במרכז הרפואי, אמרה, "הפעוט הגיע עם עין מגורה, נראה סובל מאוד ולא מצליח לפתוח את העין. בבדיקתו נראתה כוויה כימית שכללה את כל שטח הקרנית וחלק גדול מהלחמית עם אסכמיה חלקית. הוא היה מאושפז במחלקה במשך שבוע ובמהלך האשפוז עבר ארבע פעמים טיפול ובדיקות תחת טשטוש. מדובר בכוויה בעין והטיפול הוא ממושך. ככל הנראה הוא יצטרך להגיע בהמשך לטיפול שיקומי לעין במרפאת עיניים ילדים".
ד"ר ג'באלי ציינה עוד, כי בשבועות האחרונים טופלו מספר מקרים דומים של פגיעות עיניים כתוצאה מהתזת ג'ל לחיטוי ידיים. "זה מקרה שני שהגיע אלינו תוך שבוע. לפני כמה ימים הגיע ילד בן ארבע, ממרכז הארץ, שמשפחתו טיילה באזור, גם לו נגרמה כוויה בעין, כתוצאה מהתזה של ג'ל לחיטוי ידיים".
לסיכום ד"ר ג'באלי מפצירה בהורים לגלות ערנות וזהירות, "לשמחתנו הטיפולים הועילו ומצבו של אשרף היום, כעשרה ימים אחרי הפגיעה, השתפר באופן משמעותי. צריך לזכור שזה יכול להיגמר בנזק בלתי הפיך, לכן חשובה הערנות של ההורים. במקרה של פגיעת חומר חיטוי בעין, צריך לשטוף את העיניים עם הרבה מים ולהגיע במהירות למרכז הרפואי".

״העמק״: שישה מגנטים נשלפו מילד בן 9

|