חולצה סוללה מקיבתו של תינוק בן 10 חודשים

ד"ר אבי און, מנהל מכון גסטרו ילדים במרכז הרפואי פוריה: "כשהוצאנו את הסוללה, ראינו שהיא החלה להפריש חומר מעכל וכתוצאה מכך נוצר פצע בקיבה. מעבר לנזק של לחץ פיזי על איברים, יש סיכון להפעלת זרם חשמלי כשהסוללה נצמדת לדופן המעי והכי מסוכן- הסוללה מפרישה חומר קאוסטי שיכול לגרום לכיבים ואפילו לנקב במעיים". ד"ר און עם הסוללה, בסמוך למיטת התינוק
צילום: דוברות פוריה

סוללה של צעצוע שגרמה לכיב בקיבתו של תינוק בן 10 חודשים, חולצה בשבוע שעבר בהצלחה ע"י ד"ר אבי און, מנהל מכון גסטרו ילדים במרכז הרפואי פוריה.
"נכנסתי לשירותים ובני שיחק בחדר עם פלאפון צעצוע”, סיפרה האם תושבת הצפון, “כשיצאתי ראיתי שהפלאפון נשבר. זכרתי שהייתה סוללה בצעצוע וראיתי שהיא נעלמה. נבהלתי מאד ופחדתי מאד שהתינוק בלע אותה". הערנות של האם הובילה להעברתו המיידית של התינוק לטיפול רפואי בבית החולים פוריה.
"בצילום ראו את הסוללה בקיבה של התינוק", הסביר ד"ר אבי און, מנהל מכון גסטרו ילדים, בפוריה, "בשלב ראשון הוחלט להמתין כמה שעות ולראות אם הסוללה תצא באופן טבעי. למחרת, אחרי שעשינו צילום נוסף, החלטנו להוציא את הסוללה מייד. מדובר בתינוק ממש קטן ולכן הסיכוי שהסוללה תצא באופן טבעי קטן ומעבר לכך הנזק שסוללה יכולה לגרום הוא גדול".

הסוללה שנשלפה מגופו של התינוק
הסוללה שנשלפה מגופו של התינוק

בבית החולים ציינו כי הסוללה נשלפה בהצלחה מקיבתו של הפעוט בשיטה אנדוסקופית ותחת טשטוש ויום למחרת הוא כבר שוחרר הביתה.
ד"ר און, "כשהוצאנו את הסוללה, ראינו שהיא החלה להפריש חומר מעכל וכתוצאה מכך נוצר פצע בקיבה. צריך לגלות ערנות גבוהה כשמדובר בסוללות, מאחר והן יכולות לגרום לנזק עצום לתינוק או לפעוט. מעבר לנזק של לחץ פיזי על איברים, יש סיכון להפעלת זרם חשמלי כשהסוללה נצמדת לדופן המעי והכי מסוכן- הסוללה מפרישה חומר קאוסטי שיכול לגרום לכיבים ואפילו לנקב במעים".

 

 

 

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|

נפל מגובה 3 קומות וחזר ללכת: "הרופאים במרכז רפואי העמק אמרו לי שאני נס רפואי"

|