חוזרים לעמק

בזמנים בהם משפחות רבות מהגרות מהצפון אל המרכז, ישנן לא מעט משפחות שעושות את הדרך ההפוכה. יהודה היקרי אדריכל מצליח מהמרכז החליט לחזור לעמק בעקבות אשתו ולהביא לירוק את הבנייה המודרנית של המרכז. אחד על אחד עם הדור הבא של האדריכלים

אחוזי ההגירה מהעמק למרכז אינם משביעי רצון כבר שנים, אך רכבת העמק שאוטוטו תעלה על המסלול, הזדמנויות הבנייה האטרקטיביות וחיים באזור טובל ירוק גורמים דווקא למשפחות צעירות לחזור. אחת המשפחות היא משפחת היקרי.

יהודה היקרי, אדריכל בן 41, נשוי להדס ואב לנעם, תמר ויהונתן, סיים לימודי תואר ראשון באדריכלות בשנת 2003 ובשנת 2009 הקים את משרד האדריכלים שבבעלותו העוסק בתחום תכנון בתים פרטיים, עיצוב פנים וכיום גם בניה רוויה. המשרד ממוקם בעפולה ויש לו משרד אדריכלים נוסף בעיר רחובות. כיום הוא בונה את ביתו במושב בלפוריה.

מה הביא אותך לעמק יזרעאל?

במקור אני מגדרה ואשתי מכפר תבור. ילדיי נולדו בגדרה ובמהלך השנים הבנו שאנו רוצים לגדל את ילדינו באזור הצפון. עצם הקרבה למשפחתה של אשתי הקלה על ההחלטה לעבור צפונה. בחרנו לגור במושב בלפוריה שעדיין שומר על צביון של מושב.
עבורי זה שינוי טוטאלי, אבל אני סתגלן. זה לא קל לעזוב את המרכז שם בעצם הכל מתנהל אבל לי ולאשתי היו חשובים יותר דברים אחרים, איכות חיים וסביבה שקטה יותר".

בית בעיצובו של יהודה היקרי
בית בעיצובו של יהודה היקרי

במהלך הריאיון מציג יהודה את עבודותיו במרכז הארץ. הוילות בתכנונו מיוחדות, בסטנדרט גבוה, וניכרת ירידה לפרטי פרטים. בבתים שתכנן ניתן להבחין שאין קיבעון לסגנון אחד. "חשוב לנו מאוד שכל בית יהיה מותאם אישית ללקוח ויתוכנן תוך כדי דיאלוג משותף עם ללקוח", אומר יהודה ומוסיף, "אין לי עניין להביא דפוס תכנוני קבוע, כל בית זה עולם אחר ואתגר חדש".

מה מייחד אותך כאדריכל?

"הירידה לפרטים, האהבה למקצוע ואולי גם קו המחשבה הוא אחר. אי אפשר לעשות אדריכלות ללא תשוקה ואהבה לתחום, אני מרגיש שלתכנן בית לזוג זו שליחות וזכות גדולה, אדריכלות בשבילי היא דרך חיים".

הסיפור של יהודה החל בירושלים שם עבד במשרד אדריכלים של משה ספדיה ולאחר מכן במשרד גולדשמידט ארדיטי בן נעים. במשרדים אלו עבד על פרויקטים בסדרי גודל שונים, משכונות מגורים דרך מבני ציבור ואצטדיונים. במקביל לימד יהודה אדריכלות ועיצוב פנים במספר מוסדות ובשנת 2009 החליט לפתוח משרד עצמאי והתמקד באזור רחובות, נס ציונה והישוב אירוס.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


 

"תבין", מסביר לי יהודה, "כשזוג מחליט לתכנן בית הוא שם את כל הונו בידיים שלי וזו אחריות מאוד גדולה. הליך התכנון מושתת על שיח עם הלקוחות, היועצים הנלווים ואנשי הביצוע, תוך התחשבות במסגרת תקציב ויעדים כלכליים בזמן הליך הבניה ובנוסף חשיבה פונקציונלית עתידית שיכולה לצמצם הוצאות כספיות בעתיד.
"כאדריכל אתה צריך להתאים עצמך למציאות המשתנה ולקדמה הטכנולוגית המשתלבת בתוך הבית כבר בשלב התכנון, לתאם מול גורמים שונים ולוודא שהכל עובד בשילוב ובהרמוניה אחת. בנוסף חלק משמעותי הינו הליך הרישוי הדורש מקצועיות רבה ובקיאות בתחיקת הבניה, החוקים והכללים, וליווי מול הרשויות".

שאלה אחרונה, מהו בית מוצלח בעינך?

"בית מוצלח הוא בית שיש בו איזון בין פונקציונאליות ליצירתיות ושניהם נשארים חיוניים לאורך שנים. זה מה שחשוב לי להביא לעמק".