חוזרים לבית הספר: כללית ערכה פעילות מיוחדת עבור ילדי עפולה

צוותי המרפאות בעיר הסבירו לילדים על חשיבות הרגלי אכילה נכונים כבר בגיל צעיר

ידוע לכולם שארוחת בוקר היא ארוחה מאוד חשובה כשבין היתר היא מעניקה אנרגיה שחשובה לריכוז. במידה ואין זמן להכין ארוחת בוקר, ניתן להתחיל את הבוקר עם כוס שתיה על בסיס חלב המהווה ארוחת בוקר מהירה. חלב הוא מזון מלא שמכיל את כל רכיבי התזונה – חלבון ( חשוב לשרירים), פחמימות, שומן, סידן (בונה עצמות ) ומרכיבים נוספים.

לדברי מיה וינשטיין טל, מנהלת השירות לדיאטה ותזונה בכללית צפון "רצוי להכין לילדינו מזון מזין ומשביע שיעזור להם לשמור על ערנות וריכוז לאורך שעות בית הספר. הארוחה חייבת להכיל פחמימה (בדרך כלל זה הלחם או הלחמנייה), חלבון (כל סוגי הגבינות, ביצה, טונה) וירקות. במקום ממתקים, כדאי לצייד את הילד בפרי טרי כארוחת ביניים".

במקביל צוותי מרפאות כללית בעפולה ערכו פעילות ייחודית עבור ילדי עפולה ולימדו אותם על הרגלי אכילה נכונים כבר בגיל צעיר. במהלך הפעילות, קיבלו הילדים והוריהם מגוון טיפים חשובים ומשמעותיים היכולים לעזור להם בחשיפת הילד לטעמים חדשים, ואיך לוותר על הממתקים הקבועים ולהחליפם בפירות טריים ובריאים.
"אנו ממליצים לשתף את הילדים, להתחשב בהעדפותיהם ולתכנן יחד איתם את התפריט לכל אחד מימות השבוע. מומלץ לקיים ארוחות משפחתיות במהלך השבוע, לפחות ארוחה אחת ביום. מלבד הזמן המשפחתי החשוב , שבו ניתן לשוחח ולהתעדכן, האכילה יחד משפרת את הרגלי האכילה של הילדים. מחקרים מראים שקיים קשר בין ארוחות משפחתיות בגיל ההתבגרות לבין סיכוי נמוך להשמנה בגיל מבוגר יותר. שיהיה "בתאבון", סיכמה מיה וינשטיין טל.